Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

FY!!!!!FAEN!!!!!

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Lektoren] #1195048 11/06/2011 18:44
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Lektoren
I noen menns forkvaklede kvinnesyn.

jeg synes du har noen gode poeng i denne tråden. og bare for å eksemplifisere / understøtte hvor vanskelig dette kan være så linker jeg til en sak det nå nettopp har vært domsavsigelse i . Karen fikk 14 år btw.

http://www.nordlys.no/nyheter/article5630931.ece

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195109 11/06/2011 19:52
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195134 11/06/2011 20:20
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Trekrider

Får jeg ikke bruke eksempler uten at bedrevitere som deg henger seg opp i enkle tilfeldige eksempler? Skal du starte med å basere argumentene dine på å diskutere dustete eksempler? Finn deg noe annet å gjøre enn å irritere meg eller kom opp med noen litt ordentlige utsagn. Forbaska idiot

Det er fullstendig UAKSPTABELT å omtale sine forumkollegaer slikt!

Om du ikke tåler at noen bruker dine egne dustede (ditt eget utsagn...) eksempler for å fremheve sine egne motsettende meninger så får du heller la være å ytre deg.

Det er helt i orden å ha svært avvikende meninger enn flertallet her inne, men du kommer ikke så veldig langt med argumentasjonen din om du driver personlighetsangrep.

Jeg sluttet å vurdere innleggende dine når du begynte med drittslenging. Nå leses de bare....

Ikke greide du å svare på spørsmålet hans heller.

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: gunner_one] #1195153 11/06/2011 20:45
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: gunner_one

Det er helt i orden å ha svært avvikende meninger enn flertallet her inne.....

??? hva vet gunner_one om flertallet her på forumet. Så jeg noen poll her eller ????

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: FuzzyLogic] #1195162 11/06/2011 20:52
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: FuzzyLogic

Jeg er litt usikker på hvor bra jeg synes den der er, simpelthen pga at det er ingen måte for meg å være sikker på at det som påstås er sant. Skal man skrive autorative bloggposter som funker for andre enn de som opplever emnet man skriver om sjøl, bør det underbygges med tallmateriale og forholdsvis sikre kilder.

Men at en del av problemen som beskrives er høyst reelle er nok sant.

Per B.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195163 11/06/2011 20:57
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du snakker om straff som en hevnakt som har preventiv virkning på den enkelte lovbryter (i dine egne ord: "skremme forbrytere". Du reagerer på standarden i nyoppsatte fengsler og mener at de har for godt verktøy til arbeidstrening.

At strafferammer i Norge er helt på tok tror jeg heller ikke (se Progres sin link).

Nei, jeg tror ikke vi er enige ICON_WINK

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: perbl] #1195184 11/06/2011 21:25
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: perbl
Skal man skrive autorative bloggposter som funker for andre enn de som opplever emnet man skriver om sjøl, bør det underbygges med tallmateriale og forholdsvis sikre kilder.

Er vel mer en oppsummering for de i riktig alder som har sett hvordan samfunnet har forandret seg de siste 30 år. Ting som før ville ha vært på forsidene i alle aviser er i dag knapt omtalt med en notis.
For å illustrere det: for noen uker siden hadde Dagsrevyen en reportasje om en norsk versjon av SWAT. En innsatstyrke som minnet mer om militær enn politi. Da reporteren spurte lederen hva denne styrken skulle brukes til, svarte han omtrent slik: "Ja vi ser jo hva som skjer i nabolandene og nedover på kontinentet."

Kan det være de 13 bomber hittil i år i Malmø han snakker om?
http://politiken.dk/udland/ECE1302300/13-mystiske-bomber-skraemmer-malmoe/
(23 på 3 år: http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2462758/22-bomber-pa-tre-ar )

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195190 11/06/2011 21:30
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
På skolen der jeg går er dreiebenkene snart 30 år gamle.

Hvorfor går du på (videregående?)skole egentlig?

Jeg tok utdannelse for å få en trygg jobb og en lønn det går ann å leve av. Jeg tok utdannelse for å unngå å leve på trygd og med ledigang. Økonomiske problemer (og da snakker jeg ikke om hvordan få råd til Iphone4+Ipad2 problemer) er ekstremt belastende og gir ofte grobunn for ekstreme holdninger og sinne mot systemet (eksternalisering). Når jeg i min studietid måtte levde to-tre uker på ett tørt brød, en smørklatt, litt ris og karri samt måtte haike 50 mil for å komme meg hjem, var jeg svært misunnelig på de som mottok gratis mat og utdannelse innenfor murene.

Flere av mine ungdomsbekjente var småkriminelle og havnet til slutt innenfor murene. Der fikk de mulighet til å starte utdannelse, noe de fullførte enten innenfor eller utenfor murene. Med en god yrkesutdannelse var det ingen problem å få jobb og flere er i dag svært godt skodd med familier og sunne hobbyer. Alle har de vært lovlydige etterpå.

Hvor vil jeg så hen? Jo til mitt spørsmål nr 2 til deg: Hva tror du er mest effektivt på den totale kriminalitetstatistikken. Et fengselsopphold med tilrettelagte humanitære forhold og utdannelsesmulighet eller et primitivt fengselsopphold som nører enda mere under misstrivsel og frustrasjon (oss mot dem holdninger)?

NB. Bare for å spesifisere: Jeg stiller spørsmål ved dine meninger om fengselsvesenets oppgaveløsning. Jeg forsvarer på ingen måte handlingene som fører til straffene. Og i særs ikke dette tilfellet. Tror ikke jeg hadde vært vond å be som eksekutør om det å skyte av gjerningsmannen pi!!en hadde vært en godkjent straffeutmåling. -På tross av at jeg ikke har tro på at dette ville hatt en preventiv virkning på andre.

Redigert av gunner_one; 11/06/2011 23:43. Rediger grunn: skriveleifer

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: perbl] #1195199 11/06/2011 21:43
S
stephy Offline
Entusiast
Entusiast
S

Jeg er litt usikker på hvor bra jeg synes den der er, simpelthen pga at det er ingen måte for meg å være sikker på at det som påstås er sant. Skal man skrive autorative bloggposter som funker for andre enn de som opplever emnet man skriver om sjøl, bør det underbygges med tallmateriale og forholdsvis sikre kilder.

Men at en del av problemen som beskrives er høyst reelle er nok sant.

Tallmateriale er det kanskje lite av, men dette er ikke ukjent hvis man leser Aftenposten Aften til vanlig.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: progres] #1195211 11/06/2011 22:03
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: progres
Sitat: gunner_one

Det er helt i orden å ha svært avvikende meninger enn flertallet her inne.....

??? hva vet gunner_one om flertallet her på forumet. Så jeg noen poll her eller ????

Siden du ikke slang på en smily så tolker jeg det som om du ønsker et svar fra meg.

Formålet mitt med den setningen var å poengtere at det her inne er stor takhøyde for andres meninger og at det ikke er grunn til bruke diverse ubekvemsord mot de som taler en imot. Sekundærformålet var å poengtere at å reagere på en slik måte ødelegger for de meningene han prøver å få fram.

Formålet mitt var IKKE å poengtere at Trekider hadde svært avvikende meninger enn flertallet i denne saken (eller andre), selv om resten av setningen nok lett gir den tolkingen. Det får jeg heller ta på min dårlige formuleringsevne.

Et mere direkte svar på ditt spørsmål: Jeg trenger ikke noen poll for å oppfatte hvilken side flertallet i denne saken er. Det er nok med MIN tolking og tellemåte. Og ikke kommer jeg til å kalle deg idiot om du kommer fram til et annet resultat ICON_WINK

Hva var egentlig ditt formål?

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: stephy] #1195215 11/06/2011 22:09
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
"Jeg er ikke interessert i å høre på piss om problemer på skolen og hjemme. Jeg vil kunne bevege meg fritt i byen der jeg bor."

Sitatet er hentet fra bloggen til Ingvar Ambjørnsen, publisert i vg 4.juni. Han snakker om en økende voldsspiral i Hamburg, der han bor. Han presiserer at:

"gjerningsmennene er(...) fordelt på alle farger og nasjoner(...)".

Så dette er ikke en kommentar om overrepresentasjon av ulike nasjonaliteter/kulturer i forhold til kriminalite,men jeg tror mange føler det på samme måten som han. Det blir litt vel mye synsing om årsak til kriminaliteten, og litt lite handling. Tror ikke Ambjørnsen stemmer Frp, og det gjør ikke jeg heller(forøvrig stempler jeg ikke folk som stemmer på Frp som dumme sånn uten videre), men jeg merket at jeg nikket litt enig til sitatet hans da jeg leste det.

Alle handlinger har en årsak, hvis man leter godt etter, og man kan sikkert gjøre noe med denne årsaken. Men det kan kanskje bli litt mye av at man gjør overgriperen til offer, etc

Dette ble litt generelt og innlegget mitt bærer preg av at jeg har konsumert 4 Ægir Sumbel porter, og 3 Ægir Rallar amber ale, skål.

Forøvrig er Ambjørnsen en ihuga sykkelfan, og kronikken hans jeg refererer til kan leses her:

http://www.forlagsliv.no/ingvarambjornsen/

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195225 11/06/2011 22:28
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Personlighetsangrep fordi jeg kalt noen en idiot. Det er det dummeste jeg har hørt. Slutt å ta deg så nær av ting. Jeg ber Njal VM om unnskyldning for litt slenging, jeg må si jeg ble litt oppgitt. Håper jeg blir tilgitt o' store forum.

Tror nok det er andre enn meg som har tatt seg nær av ting her. Hvorfor skulle jeg det? Det er jo ikke meg du kaller for idiot.
Om jeg legger vondevilja til så kunne jeg jo kanskje tatt meg litt nær av at du insinuerer at jeg er dum som presterer å komme med det dummeste utsagnet du noen gang har hørt. Tror nok du har hørt dummere ting enn som så.

Jeg tolker det som personlighetsangrep når du bruker ubekvemsord mot mannen som er uenig med deg og ikke en gang gidder å svare han på spørsmålet hans.

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: FuzzyLogic] #1195245 11/06/2011 23:27
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Sitat: Lektoren
Når vi ikke har noe bedre å bringe til torgs enn forklaringer som folk ikke kjenner seg igjen i, forkastes gjerne alt det du og jeg og ledende politikere står for.

Ble litt nysgjerrig, hva er du redd for skal bli forkastet?

Din nysgjerrighet er ditt ansvar. ICON_WINK For å være grei: Den humanistiske tilnærmingen til problemet som f eks Dan og jeg står for.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Lektoren] #1195406 12/06/2011 12:56
progres Offline
Besatt
Besatt

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: progres] #1195435 12/06/2011 14:15
Espen Offline
More than words
More than words
Det er jo menn som voldtar, så kanskje menn generellt burde gå i seg selv?

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Espen] #1195464 12/06/2011 15:11
P
plattis Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
Sitat: Espen
Det er jo menn som voldtar, så kanskje menn generellt burde gå i seg selv?

e

Hvis feks myndighetene skal kunne utføre holdningskampanjer er det jo greit å ha en viss formening om hvem en skal rette den mot.

Dessuten er det tilfeller der kvinner har voldtatt.

Ut fra din "logikk" burde kanskje alle kvinner og "gå i seg selv".

Løser nok masse!

Her er forresten en minneside for den 14år gamle jenta:

http://www.facebook.com/pages/Hvil-i-fred-Eva-Helgetun/220689694617239

Redigert av plattis; 12/06/2011 15:24.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195478 12/06/2011 15:37
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
Innfør portforbud for alle ikke vestlige innvandrere etter kl 20.00 på kvelden.

Problem solved. Trolololol

Akkurat... Hva om å heller runde oss alle sammen i straffeleir av rent preventive hensyn, slik at ekte nordmenn som deg kan ha et godt og trygt liv.

Sheesh...

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: schnappi] #1195537 12/06/2011 17:34
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Det med felles ansvar og skyld er jeg ikke enige i. Jeg er feks ikke ansvarlig for Hitlers gjerninger bare fordi vi begge er menn...Sånn. Der. Nå er tråden hitlet.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: NjalVM] #1195553 12/06/2011 17:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: NjalVM

Ta til dømes Iran. ... men likevel har dei verdas høgste tettheit av heroin-misbrukarar.

USA: (Til dømes ein fyr som fekk 20(?) år for å stele ei agurk.)

Kilder?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: GeirK] #1195565 12/06/2011 18:13
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Iran:
Dokumentar på Nat. Geo. førre helg om narkotika.
Men litt info her:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/this_world/3791889.stm

USA:
Fritt etter hugs, men har brukt som døme i tidligare diskusjon. (Men kunne då syne til konkret kjelde.) Men det var vel ein "3rd strike" eller kva det heiter.

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: anonym5] #1195566 12/06/2011 18:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: pontiff

Hvis du tror at straff skremmer folk fra å begå kriminelle handlinger, bør du ta deg en tur til nærmeste reisebyrå, og bestille årets sommerferie til Afghanistan, Somalia eller Iran.

Hvis du da fortsatt tror nakkeskudd, steining og avhogde hender fører til mindre kriminalitet, bestiller du neste tur til USA og sjeker om dødsstraff fører til mindre kriminalitet.

Hvis du fortsatt er overbevist, kn du føre valgkamp.

Nå må vi huske på at risiko er sannsynlighet ganger konsekvens. Dersom oppklaringsprosenten var 100,0000% - dvs at voldtektsforbrytere var garantert å bli dømt, ville dødstraff gitt færre voldtekter enn 5 år fengsel, tror jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: NjalVM] #1195582 12/06/2011 18:30
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: NjalVM
Iran:

USA:
Fritt etter hugs, men har brukt som døme i tidligare diskusjon. (Men kunne då syne til konkret kjelde.) Men det var vel ein "3rd strike" eller kva det heiter.

"Three strikes law" kan faktisk gi 25 år i fengsel i USA.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Ketle] #1195616 12/06/2011 19:21
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Det med felles ansvar og skyld er jeg ikke enige i. Jeg er feks ikke ansvarlig for Hitlers gjerninger bare fordi vi begge er menn...Sånn

Ett av mine poeng.

Er alle menn fra østen potensielle voltektsforbrytere?

e

post@espenwettre.no
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: GeirK] #1195623 12/06/2011 19:31
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: GeirK
Nå må vi huske på at risiko er sannsynlighet ganger konsekvens. Dersom oppklaringsprosenten var 100,0000% - dvs at voldtektsforbrytere var garantert å bli dømt, ville dødstraff gitt færre voldtekter enn 5 år fengsel, tror jeg.

Jeg er overbevist om at sjansen for å bli tatt, straffens lengde eller seriøsitet har lite å si for mange forbrytere i gjerningsøyeblikket.

Anonym5
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Espen] #1195652 12/06/2011 19:54
Mr Blomst Offline
Ivrig
Ivrig
Quote:
Det med felles ansvar og skyld er jeg ikke enige i. Jeg er feks ikke ansvarlig for Hitlers gjerninger bare fordi vi begge er menn...Sånn

Ett av mine poeng.

Er alle menn fra østen potensielle voltektsforbrytere?

e

Jeg lurer på hva svaret på dét vil være hvis du spør de unge pikene som jevnlig er på druen i et tettbebygd, multikulturelt område.

Noen mener nok også at det er rasisme hvis de svarer "ja".

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Mr Blomst] #1195705 12/06/2011 20:57
Espen Offline
More than words
More than words
Hvorfor vinkles ikke sakene inn mot voldtekter generellt?

Dette er et problem som strekker seg langt utenfor de sakene vi leser om i VG.

Er det ok med forakt for kvinner så lenge det ikke er så dramatisk og så åpenbart som i disse sakene?

e

post@espenwettre.no
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Espen] #1195768 12/06/2011 22:28
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Hvorfor vinkles ikke sakene inn mot voldtekter generellt?

Dette er et problem som strekker seg langt utenfor de sakene vi leser om i VG.

Er det ok med forakt for kvinner så lenge det ikke er så dramatisk og så åpenbart som i disse sakene?

e

Nei, det er ikke ok, men hvor lite ok det er, avhenger av hvilket uttrykk det gir seg. Sitter jeg hjemme på hybelen og hater kvinner, så synd for meg. Går jeg ut og overfaller og voldtar kvinner, så er det ikke lenger meg det er synd på, for å si det sånn. Så finnes det grader mellom disse ytterlighetene. Jeg oppfatter overfallsvoldtekter som særlig alvorlige pga 'terror'-aspektet. Det skaper utstrakt frykt og påvirker handlefriheten til svært mange kvinner.

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Espen] #1195772 12/06/2011 22:31
perbl Offline
More than words
More than words
Nå er nå engang dette en diskusjon om overfallsvoldtekter som er den typen som rammer brutalt og tilfeldig, og jeg ser ingen grunn til at man skal ignorere det faktum at det synes å være et mønster i gjerningsmannprofilen. 100% er vel i mine øyne noe mer enn et mønster forøvrig.

Se forøvrig Minerva-artikkelen jeg linket til, og påpek gjerne svakheter ved analysen som gjøres der.

La oss vri om til en analogi: Ville du ignorert det faktum at 100% av gjennomførte selvmord ble begått av en gitt gruppe, eller ville du sett på om det er visse mønster i denne grupperingen som bør danne basis for konkrete tiltak utover det at en haug med hvite mannlige stortingsrepresentanter stiller seg opp for å utbasunere "opprop"?

Per B.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: GeirK] #1195774 12/06/2011 22:36
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK

Jepp, men den type samfunn vi må ha for å få til en 100% oppklaringsrate på potensielle forbrytelser er en utopi. Det fordrer ufeilbarhet og uforbeholden ærlighet blant myndighetspersonell og autoriteter som simpelthen ikke eksisterer i dagens samfunnsstrukturer. I såfall kunne jeg godt godtatt videoovervåkning overalt, fingeravtrykksarkiv, datalogging, dna-profiler og det meste, for jeg kunne stolt på at dette overhodet ikke ville blitt misbrukt. Men slik ståa er i dag, vil jeg verne om min rett til et privatliv.

På samme måte som at jeg anser anarki for å være en god ide, gitt at alle innbyggere hadde vært smarte nok til å innse konsekvensene av hvordan de må leve for at et slikt samfunn skulle fungert.

Per B.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: perbl] #1195953 13/06/2011 11:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
I såfall kunne jeg godt godtatt videoovervåkning overalt, fingeravtrykksarkiv, datalogging, dna-profiler og det meste, for jeg kunne stolt på at dette overhodet ikke ville blitt misbrukt. Men slik ståa er i dag, vil jeg verne om min rett til et privatliv.

Hvis vi kunne fått slutt på narkolanging og voldsforbrytelser samt fått folk til å slutte å kaste søppel, tror jeg at jeg synes det hadde vært verd å ta sjansen.

Når du sammen med tre andre velger å overfalle ei jente på 14 år og voldta henne har du inndirekte fortalt at du ikke er i stand til å fungere i et sivilisert samfunn og derfor må elimineres fra det.

- Robert Green Ingersoll
Side 3 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support