Nå er dette svært lite avanserte duppeditter, så jeg formoder bare kvalitetsfølelesn og pris på gass gir den store forskjellen. Så jeg lurte litt på om noen hadde en de var fornøyd med? Sånn forutenom geirk som jeg mener huske har en innebygget - noe som er litt overkill for vårt bruk.
vi er storforbrukere av farris, så det hadde vært kjekt.
Jeg har en Wassermax. Billigste maskinen. Den bruker en annen type flasker enn Sodastream men ellers duger den helt fint.
Men skulle jeg kjøpt en ny en nå så hadde jeg kjøpt en Sodastream. For Wassermaxen er det bare 1-litersflasker å oppdrive og det blir for mye av gangen for meg. For Sodastream-maskinene får du også halvlitersflasker. I tillegg til flere stilige flasker, karafler og annet tilbehør.
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Har en fra OBH Nordica, som bruker samme patroner som Sodastream. Det er kjekt, for patronene er tilgjengelig hos alt fra Jernia til Elkjøp. OBH Nordica-maskinen er mye billigere enn Sodastream. Flaska ser litt billig ut (plast), men jeg heller over på noen fine patentflasker når det skal serveres til en finere middag. Funker helt fint.
Men HVIS du har tenkt å kjøpe nytt kjøleskap, kan jeg anbefale innebygd. Da er vannet kaldt og tilgjengelig til en hver tid. Ikke tar det opp benkplass heller.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Det testa de på Ikke gjør dette hjemme på NRK. Etter hva jeg kan erindre smakte det visst overraskende lite fælt. Men det kom fra samme folka som synes det funka bra å fylle kaffepulver i varmtvannstanken for å få kaffe i springen.
Jeg spekulerer i å lage karskagne - heimertens sjampis
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Hvor mye koster det pr liter med hjemmelaget kullsyrevann? Er ikke patronene ganske kostbare?
For Aqvia-maskinen jeg har koster ny patron 250,- Men det er en returordning som gjør at hvis du tar med din gamle patron til butikken koster den nye bare 140,- En patron holder lenge, literprisen er ganske lav.
Det er forøvrig en hundrings i pant på patronene med Sodastream-formfaktoren også. 149 kr for å bytte til seg en full patron, 249 hvis du ikke har med den gamle i retur. Vi har to patroner, slik at det alltid er en full patron i backup.
Men det er en returordning som gjør at hvis du tar med din gamle patron til butikken koster den nye bare 140,- En patron holder lenge, literprisen er ganske lav.
Vi drikker mye kullsyrevann - kanskje fire liter om dagen i snitt i sommerhalvåret. Patronene varer i ca en måned, som hvis estimatet er riktig, betyr kr 1,25/liter. Det er også langt mer miljøvennlig å frakte vann i rør fra nærmeste drikkevannskilde enn å kjøre det på lastebil fra Larvik.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Kan man tilsette kullsyre til juice? I så fall tror jeg at jeg kjøper meg en jeg og
Kan man tilsette kullsyre til juice? I så fall tror jeg at jeg kjøper meg en jeg og
Du kan ikke tilsette kullsyre direkte i juicen. Det kan kun være rent vann i flaskene som tilsettes kullsyre, fordi du ellers risikerer at (sikrings)systemet blir tett av fremmedlegemer og det ønsker du ikke. Du kan selvsagt helle kullsyreholdig vann oppe i hva som helst etterpå. Det enkleste og beste er å slenge noen limebåter direkte i vannglasset sammen med noen isbiter.
ok hm hm hm hm hm hm hm spørs om jeg må ordne meg en sodastreamer da.. er nemlig tilbake på kullsyrekjøret, og jeg kan ikke drive og hive i meg brus..sponse svineindustrien og legge på meg og usunt og hællvett.
Hvor erre man returnerer patronene og får pant da?
der kom de sedvanlige besettelsestårene i øyene og den lette ristingen
GENIAL MASKIN!!! Fuck å sponse nazifirmaer som coke. Ikke mer e-stoffer og galskapens tilsetninger i sprudelwatnet Og ei mer panting