Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

"Har du lyst til å dø?"

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: esv] #1194154 10/06/2011 12:42
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Jeg var enig med begge ;-) men hverken esv eller PD var helt tydelige på når det var han lå eller ikke lå i de forskjellige feltene. Så jeg beskrev det nøyaktig: Først lå han i sykkelfeltet, i begge rundkjøringene felles felt, mellom rundkjøringene i vanlig, åpent felt (det som ikke heter "bilfeltet"). Ingen kjørefeltskift. Ingen - med mindre man definerer det til å være to kjørefelt gjennom rundkjøringen. Det gjør ikke jeg, siden det ekskl. sykkelfelt er ett felt inn og ett felt ut av rundkjøringen.

Forøvrig er dette om forutsigbarhet meningsløst i mitt hode. Det står ingen ting i trafikkreglene om at noe man gjør skal være forutsigbart. Ingen har plikt til å sette skilt i bakruta eller på sekken om hvilket felt man har tenkt til å velge hverken inn i eller ut av neste rundkjøring. Om man skal ta første, andre, tredje eller fjerde vei ut av rundkjøringer så er det IKKE fire felt i rundkjøringen slik at gud og hvermann kan skjønne lang tid i forveien hvilken retning man skal i. De som står utenfor har vikeplikt for de som er inne i rundkjøringen, uansett hvilke felt de har valgt. De som kommer bakfra har også overordnet ansvar, i sær har bilister overordnet ansvar for mykere trafikanter foran seg, her både for MC og tråsyklist, selv om sistnevnte skulle velge å kjøre litt skrått gjennom feltet i rundkjøringen.

Nøling er heller ingen synd, snarere tvert i mot. Det sorterer under defensiv kjøring.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194165 10/06/2011 12:53
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: frodev
Forøvrig er dette om forutsigbarhet meningsløst i mitt hode.

Er det ikke derfor vi har blinklys?

Anonym5
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194166 10/06/2011 12:55
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg var enig med begge ;-) men hverken esv eller PD var helt tydelige på når det var han lå eller ikke lå i de forskjellige feltene. Så jeg beskrev det nøyaktig: Først lå han i sykkelfeltet, i begge rundkjøringene felles felt, mellom rundkjøringene i vanlig, åpent felt (det som ikke heter "bilfeltet"). Ingen kjørefeltskift. Ingen - med mindre man definerer det til å være to kjørefelt gjennom rundkjøringen. Det gjør ikke jeg, siden det ekskl. sykkelfelt er ett felt inn og ett felt ut av rundkjøringen.

Du er nok ikke enig med begge. Mine innspill dreier seg kun om perioden frem til første rundkjøring. Det gjelder også sitatet fra syklisten. Du mener han lå i sykkelfeltet, syklisten mente han ikke gjorde det (eller lå på linja...)
Se min forrige post.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194170 10/06/2011 12:59
Åsmund Olsen Offline
Ringrev
Ringrev
JForøvrig er dette om forutsigbarhet meningsløst i mitt hode. Det står ingen ting i trafikkreglene om at noe man gjør skal være forutsigbart. Ingen har plikt til å sette skilt i bakruta eller på sekken om hvilket felt man har tenkt til å velge hverken inn i eller ut av neste rundkjøring. Om man skal ta første, andre, tredje eller fjerde vei ut av rundkjøringer så er det IKKE fire felt i rundkjøringen slik at gud og hvermann kan skjønne lang tid i forveien hvilken retning man skal i. De som står utenfor har vikeplikt for de som er inne i rundkjøringen, uansett hvilke felt de har valgt.
Så du bruker ikke blinklys? Du plasserer deg helt ukritisk i kryss og rundkjøringer?
Å gi tydelige signaler til sine medtrafikatner er å være forutsigbar. Noe annet vil jeg kalle egoistisk.

Som jeg linket til tidlgere, har man ikke nødvendigvis vikeplikt inn i en to-felts rundkjøring.

Redigert av Åsmund Olsen; 10/06/2011 13:02.

It's never gonna be mainstream like football.
-Cav

Lørenskog CK
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Åsmund Olsen] #1194173 10/06/2011 13:03
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: Åsmund Olsen
Som Sverreb har skrevet, øverst på side 4, Bestemmelsen i første ledd gjelder ikke når antallet vanlige kjørefelt i samme retning reduseres. Farten skal gjensidig tilpasses slik at de kjørende vekselvis kan fortsette uten unødig hinder eller forstyrrelse.
Det er ikke alltid like lett i praksis, som i forskriften.

Jeg foreslo derfor at bakerste kjøretøy (varebilen) skal bremse mer enn forreste (syklisten). Bakerste kan gjerne forberede dette før kjørefeltene slås sammen, dvs holde større avstand til forankjørende inn mot fletting eller rundkjøring. Hva er det som er vanskeligere med dette i praksis enn i teorien?

Quote:
Quote:
I rundkjøring 2 skal S til venstre. Ja, han skal til venstre, utkjøringen ligger til venstre for midten sett fra innkjøringen.
Mener du at hver enkelt trafikant skal medbringe gradeskive, eller holder holder det at man forstår hvordan en rundkjøring ser ut og kjøres utifra skiltingen på stedet?

Selv om jeg i går skrev at det er 220 grader sett på flyfoto så skrev jeg denne gang om hvordan utkjøringen ligger plassert sett fra bakkeplan, om utkjøringen ligger til venstre eller høyre for området i midten med steiner, gress, trær, russ osv. Skilting som du nevner nå skal selvfølgelig følges. Det vi diskuterer er vel heller plassering når det ikke er skiltet. Det holder å medbringe et eller to velfungerende øyne. Så kikker man rett frem og ser på den veien man skal kjøre ut. Her ligger den til venstre for midten av rundkjøringen. Da velger bilister venstre felt. Hvis ett bredt felt, med plass til bil+sykkel, legger en bilist seg til venstre.

Syklist kan gjøre det samme. Eller kjøre "lang venstresving". Jeg liker ikke det siste, med mindre jeg har full kontroll på trafikken fra innkjøringene som passeres. P_Dalen har tydeligvis samme oppfatning. I videoen: Merk ventende bil fra høyre som passeres i første rundkjøring. Den venter helt utenfor vikepliktsmerkene. Det er etter min oppfatning en sjeldenhet at bilister stopper slik.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Åsmund Olsen] #1194176 10/06/2011 13:05
C
catol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
På tide at CSI tar over denne saken.. ICON_SMILE

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Åsmund Olsen] #1194177 10/06/2011 13:08
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: pontiff
Så du bruker ikke blinklys? Du plasserer deg helt ukritisk i kryss og rundkjøringer?

Syklister har ikke, jeg gjentar, IKKE blinklys.
Jada, syklister har armer. I rundkjøring foretrekker jeg å holde på styret og noen fingre på bremsen. Gjør ikke dere?

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: catol] #1194180 10/06/2011 13:12
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: catol

Her på forumet får man i hvert fall saken belyst vesentlig mer grundig enn hva Gjenopptakelseskommisjonen ville prestert!

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194181 10/06/2011 13:12
Åsmund Olsen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pontiff

Syklister har ikke, jeg gjentar, IKKE blinklys.
Jada, syklister har armer. I rundkjøring foretrekker jeg å holde på styret og noen fingre på bremsen. Gjør ikke dere?
Jeg klarer begge deler på en gang, uten nevneverdige problemer. Men jeg sykler stort sett med hendene i lomma.

-Cav

Lørenskog CK
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Åsmund Olsen] #1194190 10/06/2011 13:18
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg signaliserer med armen før jeg gjør manøveren, og flytter armen tilbake til styret ideg jeg skal manøvrere ved behov. Akkurat som med blinklys skal man signalisere før man svinger.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194194 10/06/2011 13:22
Åsmund Olsen Offline
Ringrev
Ringrev
Som Sverreb har skrevet, øverst på side 4, Bestemmelsen i første ledd gjelder ikke når antallet vanlige kjørefelt i samme retning reduseres. Farten skal gjensidig tilpasses slik at de kjørende vekselvis kan fortsette uten unødig hinder eller forstyrrelse.
Det er ikke alltid like lett i praksis, som i forskriften.

Jeg foreslo derfor at bakerste kjøretøy (varebilen) skal bremse mer enn forreste (syklisten). Bakerste kan gjerne forberede dette før kjørefeltene slås sammen, dvs holde større avstand til forankjørende inn mot fletting eller rundkjøring. Hva er det som er vanskeligere med dette i praksis enn i teorien?
Fartsforskjellen.

Quote:
Quote:
Quote:
I rundkjøring 2 skal S til venstre. Ja, han skal til venstre, utkjøringen ligger til venstre for midten sett fra innkjøringen.
Mener du at hver enkelt trafikant skal medbringe gradeskive, eller holder holder det at man forstår hvordan en rundkjøring ser ut og kjøres utifra skiltingen på stedet?

Selv om jeg i går skrev at det er 220 grader sett på flyfoto så skrev jeg denne gang om hvordan utkjøringen ligger plassert sett fra bakkeplan, om utkjøringen ligger til venstre eller høyre for området i midten med steiner, gress, trær, russ osv. Skilting som du nevner nå skal selvfølgelig følges. Det vi diskuterer er vel heller plassering når det ikke er skiltet. Det holder å medbringe et eller to velfungerende øyne. Så kikker man rett frem og ser på den veien man skal kjøre ut. Her ligger den til venstre for midten av rundkjøringen. Da velger bilister venstre felt. Hvis ett bredt felt, med plass til bil+sykkel, legger en bilist seg til venstre.

Syklist kan gjøre det samme. Eller kjøre "lang venstresving". Jeg liker ikke det siste, med mindre jeg har full kontroll på trafikken fra innkjøringene som passeres. P_Dalen har tydeligvis samme oppfatning. I videoen: Merk ventende bil fra høyre som passeres i første rundkjøring. Den venter helt utenfor vikepliktsmerkene. Det er etter min oppfatning en sjeldenhet at bilister stopper slik.
Tilbake til mitt spørsmål om "midten av rundkjøringen" skal defineres ved geometri eller antallet armer. Du mener fremdeles geometri - jeg er uenig, og det er også min tidligere kjørelærer.
I praksis mener jeg det er lettere å gjøre seg opp en mening om hvorden rundkjøringer ser ut ut fra skiltingen på stedet, enn fra trærne som står midt i den.

-Cav

Lørenskog CK
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194218 10/06/2011 14:14
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: P_Dalen
Sitat: catol

Her på forumet får man i hvert fall saken belyst vesentlig mer grundig enn hva Gjenopptakelseskommisjonen ville prestert!

yes

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: esv] #1194236 10/06/2011 14:43
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Ikke rart det skjer ulykke i rundkjøringer, når det finnes folk som definerer "rett frem" geometrisk...

Og når pokker ble det valgfritt å signalisere hvor man skal, bare fordi man sykler? Om man ikke klarer å håndtere en sykkel med en hånd på styre, bør man kanskje vudere å investere i månedskort/ta beina fatt. Bil bør man i alle fall ikke benytte, da det i likehet med sykling krever et komplekst samarbeid mellom opptil flere kroppsdeler. Inkludert hjerne.

Redigert av klev1; 10/06/2011 14:46.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1194253 10/06/2011 15:13
FHanserud Offline
Avhengig
Avhengig

Selv om jeg i går skrev at det er 220 grader sett på flyfoto så skrev jeg denne gang om hvordan utkjøringen ligger plassert sett fra bakkeplan, om utkjøringen ligger til venstre eller høyre for området i midten med steiner, gress, trær, russ osv. Skilting som du nevner nå skal selvfølgelig følges. Det vi diskuterer er vel heller plassering når det ikke er skiltet. Det holder å medbringe et eller to velfungerende øyne. Så kikker man rett frem og ser på den veien man skal kjøre ut. Her ligger den til venstre for midten av rundkjøringen. Da velger bilister venstre felt. Hvis ett bredt felt, med plass til bil+sykkel, legger en bilist seg til venstre. http://terrengsykkel.no/ubb/images/icons/default/lightbulb.gif

Du ville altså lagt deg inntil den høyre kanten om du skulle "rett fram" i denne rundkjøringen? (Det går ingen vei til venstre)

Hvorfor i allverden ble bildet så lite?

Redigert av FHanserud; 10/06/2011 16:18.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Tange] #1194283 10/06/2011 16:01
Sparksykkel Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tange
Sitat: Sparksykkel
Det dannes vel ikke hatgrupper mot (utlendinger) hvis alt er ok?

Å sitere noen, er å gjenta noe som er sagt/skrevet, og ikke dikte opp fjas for eget godt befinnende!

Jeg har ikke skrevet det du "siterer" meg på. Dette står helt og holdent for din regning!

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: klev1] #1194285 10/06/2011 16:04
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: klev1
Ikke rart det skjer ulykke i rundkjøringer, når det finnes folk som definerer "rett frem" geometrisk...

Ta deg en tur opp i rundkjøringen og se hvordan helt normale trafikanter praktiserer kjøring fra Vitaminveien til Kristoffer Aamotsgate.

Det du vil se, er dette:

Deretter kan du tenke gjennom om du fortsatt er overrasket over at det finnes slike folk.

Som nevnt tidligere - jeg har forsøkt å følge din regel-bokstavtro metode i denne rundkjøringen, og ble da påkjørt av motorsykkel som skulle opp Sandakerveien.

Edit:
For å komme dere i forkjøpet: Jada, skyggen avslører at jeg ikke ga tegn da jeg skulle ut av rundkjøringen. Unnskyld!

Redigert av P_Dalen; 10/06/2011 16:08.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194294 10/06/2011 16:22
Sparksykkel Offline
Ringrev
Ringrev
thinkingEr du på oppdrag for overvåkingspolitiet? Eller overvåker du oss andre bare for moroskyld?
Tipper du ikke har lisens for dette, og at du i tillegg mangler offentlig godkjenning for å distribuere dette på nett!

Redigert av Sparksykkel; 10/06/2011 17:39. Rediger grunn: med et snev av glimt i øyet!
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Sparksykkel] #1194301 10/06/2011 16:28
Dan Offline
More than words
More than words
thinkingEr du på oppdrag for overvåkingspolitiet? Eller overvåker du oss andre bare for moroskyld?
Tipper du ikke har lisens for dette, og at du i tillegg mangler offentlig godkjenning for å distribuere dette på nett!

Alle har lov å filme på offentlig sted så lenge kameraet er bemannet. Det er ubemannet kamera som man må ha tillatelse til å sette opp.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Sparksykkel] #1194305 10/06/2011 16:31
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Er du på oppdrag for overvåkingspolitiet?

Ja, men ikke si det til noen. Trenger ingen lisens da, vet du!

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194313 10/06/2011 16:42
Sparksykkel Offline
Ringrev
Ringrev
Er du på oppdrag for overvåkingspolitiet?

Ja, men ikke si det til noen. Trenger ingen lisens da, vet du!

ICON_WINK jeg sladrer ikke!

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194328 10/06/2011 17:05
T
TNO Offline
Avhengig
Avhengig
T
@Sparksykkel:
Det er bare å gi opp, kompis. Når tråden endrer seg til forskjellen mellom "passering og forbikjøring", geometri i rundkjøringer, antall armer, en hånd på styret, lovdata
og annet mambo jambo blir det for drøyt for meg. Dette blir bare latterlig. Folk skal få lov til og mene hva de vil, men dette blir for sykt. Kollegaene mine på jobbben har lest denne tråden og bare rister på hodet.Skulle ikke forundre meg om det blir satt opp en befaring på stedet med åstedsgransking og en ytterligere tråd på forumet. JEEEEEZZUUSSSS, kom videre i livet!!!! Jeg orker ihvertfall ikke mer. Hvis ikke trådstarter og andre som hyller ham ikke skjønnner at denne oppførselen i trafikken forårsaker konflikter, selv om han følger alle regler og har all rett på sin side, så mener jeg vi har en lang vei å gå når det gjelder å få ned konfliktnivået mellom syklister og bilister. I rest my case, jeg orker ikke mer. Jeg tråkker sikkert på mange tær (eller sykkelsko, tuter på en syklist) nå, og det skulle fa...n ikke forundre meg om det kommer en egen tråd om dette også. Til dere alle: Det er ikke personlig ment, og jeg har prøvd å la være å komme med karakteristikker av personer. (Denne var til han som kaller meg Mr. Safety)

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: TNO] #1194346 10/06/2011 17:26
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jeg bor 200 meter nedenfor rundkjøringa, og vet godt hvordan den kjøres. Jeg kjører den nøyaktig likt selv, om det ikke kommer noen fra de andre veiene. Men om det er andre folk på veien, er det lurt å være litt tydelig, for å unngå uhell. Om du ikke skjønner det, er det kanskje greit å ta en liten sykkelpause. Andres idiotiske kjøring rettferdiggjør ikke at du sykler tilsvarende.

Grunnen til at jeg lar meg irritere av dette, er at du selv synes du er så innmari smart og flink, og velger å henge ut andre med videoklippene dine, til tross for at begge de to trådene jeg har fått med meg at du har gjort det i, har vært tvilstilfeller som har skapt stor debatt selv på et sykkelforum. Håper vi får se en video med syklingen din, filmet fra en bilists synsvinkel, på en Facebook-gruppe som henger ut syklister. Du er jo åpenbart overbevist om at disse er ute etter deg. Kanskje du da forstår at du, om du føler deg truet på livet i trafikken og finner det nødvendig å filme for bruk i en evt. rettsak, godt kan la videoene ligge på din egen datamaskin inntil du trenger å bruke de som bevismateriale.

Redigert av klev1; 10/06/2011 17:30.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: TNO] #1194347 10/06/2011 17:27
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: TNO
@JEEEEEZZUUSSSS, kom videre i livet!!!! Jeg orker ihvertfall ikke mer.

Du lot deg åpenbart engasjere i minst like stor grad som andre her, så takk for det!

Jeg følger deg ikke helt når du snakker om "lovdata og annet mambo jambo" (jeg regner med at du tenker på trafikkreglene og denslags), men det får så være.

Jeg kan forsikre deg om at jeg syklet til jobb den aktuelle dagen uten annet ønske enn å ferdes på harmonisk vis gjennom byen. Riktignok med en viss effektivitet, men på forsvarlig og hensynsfull måte.

Du nevnte tidlig i tråden noe om dårlige erfaringer med hensynsløse syklister rundt Nøklevann. Du har sikkert sett en del råsykling i byen også.

Jeg lurer på om du kanskje projiserer slike erfaringer over på meg. Men det er bare en mistanke jeg har.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194348 10/06/2011 17:32
T
TNO Offline
Avhengig
Avhengig
T
Det er mulig det, var ikke noe kult med vettskremte barn og sinne. Prøver bare å se tingene i perspektiv fra alle parter og prøve å få til litt smidighet og ydmykhet i trafikken. ;-)

Redigert av TNO; 10/06/2011 17:32.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: klev1] #1194357 10/06/2011 17:40
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: klev1
Grunnen til at jeg lar meg irritere av dette, er at du selv synes du er så innmari smart og flink, og velger å henge ut andre med videoklippene dine, til tross for at begge de to trådene jeg har fått med meg at du har gjort det i, har vært tvilstilfeller som har skapt stor debatt selv på et sykkelforum.

Er det ikke OK at det ble litt diskusjon om dette, da?
Trodde det var et forum for bl.a. diskusjon, jeg.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194362 10/06/2011 17:45
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jeg har aldri sagt at det er noe galt med diskusjon. Det er uthengingen jeg synes er helt feil. Særlig når den skjer på såpass tynt grunnlag. Når det er sagt, ville jeg selv droppet å ta opp diskusjonen, når faren for å stille seg selv i et dårlig lys er såpass stor.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1194364 10/06/2011 17:51
Snakepit Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Snakepit
Hvis du med «vanlig kjørende» mener «brunstig gorilla på crack», så ja, da mener jeg at han ikke har lov til det.

Jeg undrer meg litt over enkeltes tendens til å trekke inn zoologiske betegnelser fra primatenes verden i denne saken?

Ett enkelt tilfelle utgjør ingen tendens.

Og jeg ser at du kanskje har misforstått og trodd at dette var en eller annen form for karakteristikk av deg, noe det ikke var.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Snakepit] #1194368 10/06/2011 17:54
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jeg er medskyldig, så det var mer enn ett tilfelle. Men min sammenligning med faunaen, hadde nok en konkret person i tankene...

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Snakepit] #1194369 10/06/2011 17:57
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Hvis du med «vanlig kjørende» mener «brunstig gorilla på crack», så ja, da mener jeg at han ikke har lov til det.

Jeg undrer meg litt over enkeltes tendens til å trekke inn zoologiske betegnelser fra primatenes verden i denne saken?

Ett enkelt tilfelle utgjør ingen tendens.

Og jeg ser at du kanskje har misforstått og trodd at dette var en eller annen form for karakteristikk av deg, noe det ikke var.

Du var ikke den første - bilføreren var også inne på noen liknende zoologiske termer i sin omtale, det var nok derfor jeg følte meg truffet...!

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: klev1] #1194372 10/06/2011 18:00
Alltid sliten Offline
Entusiast
Entusiast
Orker ikke lese igjennom hele tråden, men etter å ha sett videoen synes jeg du gjør et tvilsomt sporvalg i den første rundkjøringen. Jeg ville holdt høyre i den så lenge jeg skulle rett frem. Det ser ut til at rundkjøringen er såpass stor at det skal mye til å bli skviset i utkjøringen av biler som velger en rute noe lenger venstre enn jeg ville gjort.

Jeg er ingen ekspert på regler for kjøring i rundkjøringer, men jeg trodde at man kun skulle legge seg i venstre felt i rundkjøringen om man skulle ta tredje avkjøring (i allefall i en rundkjøring som ikke har mer enn 4 veier inn/ut).

Forøvrig støtter jeg ikke bilistens oppførsel.

Hilsen Alltid Sliten
Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support