Håper været letner litt til i morgen. Nå må det da ha regnet fra seg snart? Har ikke mye lyst på ritt akkurat nå...
Sammenlignet de to siste års Birken, så tegner dette til nesten uansett å bli en godtur. Det blir i det minste ikke så jævlig kaldt! Gleder meg uansett, tror det kommer til å gå styggfort i morgen...
Det blir nok mye gamping i gjørme i begge terrengpartiene. Hørte rykter om at det er veldig gjørmete i begge partiene. Jeg gidder ikke å sykle/vade gjennom i regnvær. Skal revurdere om det blir opphold utover kvelden og morgendagen, men sånn som det er nå, så blir jeg tilskuer. Birken i fjor tok knekken på alt av lagre - blir sikkert ikke noe bedre her. Eneste positive er at det ikke er kaldt....
Pleier å væer merket på konvoluttene de som de skal be om lisens. Jeg tror nok de har kontroll på dette så vi kan slappe av uansett.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
De spør normalt om helårslisens for de som har krysset av det. Thomas har vel betalt for enkeltlisens og da er det ikke noe å spørre etter
Er det litt tak i arrangøren har de sjekket dette mot forbundets lister og lar de som har alt i orden slippe gjennom, mens de som ikke matcher må vise frem lappen sin.
Har ikke vært praksis for det tidligere, men intet er bedre enn om de begynner med det fra nå.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Raumerittet blir første lange "terrengritt" (lurt av jobben) og sitter å ser på den nylagede og ganske Zen-aktige fossen som strømmer ned fra taket mitt. Skal bare gjennomføre på best mulig måte, så tar sikte på 20-23km/h gjennomsnitt(over 4timer). Godt over gjennomsnittet teknisk og trives best nedover pga. mye sti og utfor. Jeg spør derfor:
- Kort/kort (ullsinglet under hvis det er kaldt) - 2XU Racesock (Ull-sokker hvis kaldt) - Flaske på rammen med sportsdrikke - fyller underveis - En maxim-bar og litt gel til slutten (Jada, har testet;) - Drikkesekk med 2 liter vann, et par slanger+verktøy og en del ting jeg synes er godt å spise hvis motet forsvinner.
Gjentar: Jeg skal bare gjennomføre på best mulig måte! Va tycks?
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Ser at deltagere i alle fall ikke får direkte motvind i morgen. Vått eller ikke, så er det motvind inn fra Aas gård som tar motivasjonen min i alle fall. Inge ting slår været vi ble servert for Drammensrittet i 2009, Birkebeinerrittet i 2009 og Ultrabirken 2010
At det blir vått, gjør dette bare ennå morsommere Forkjølelsen min begynner å slippe litt, så hvis jeg er nokså fin i hodet i morgen stiller jeg opp. Gjør i alle fall alt klart i kveld, så får vi se.
Kjøpte en sprayboks med Joe's for våte forhold - hvor mye anbefales for å motstå mest mulig av gjørma fra stipartiene? Ønsker også å ha noe igjen etter en evt dypping av sykkelen etter 2.partiet.. Spraye på til det renner?
Kjøpte en sprayboks med Joe's for våte forhold - hvor mye anbefales for å motstå mest mulig av gjørma fra stipartiene? Ønsker også å ha noe igjen etter en evt dypping av sykkelen etter 2.partiet.. Spraye på til det renner?
Stort sett skal det minst mulig på. Ta på så det renner, så tørker du av det du klarer. Er kjedet overdynket fester bare alt seg mye bedre.
Hvilken pulje og hvilke tider satser dere på i morgen?
Starter også i pulje 3. Målet er ned mot 3 timer, men som førstegangs deltager i Raumerrittet og med de værutsiktene som er ... skal jeg vel være fornøyd hvis klokka viser mindre enn 3:15
Pulje 1, men har ingen store forhåpninger da jeg aldrig har syklet bra under slike forhold. Formen er bra, men sliter med negative tanker i vått vær. Som dere hører har de negative tankene kommet allerede;-)
Virker som om mange ønsker å komme under 3t, og ser på løypeprofilen at med krefter igjen så kan man holde høy fart de siste 2 milene. Hvordan er det ellers i løypa, er det mange partier hvor det kan være lønsomt å samarbeidet i en rulle??
Det er viktig å få en gruppe rundt Råsjøen og fra Aasgard til mål. Jeg har 2 ganger vært tilskuer og sett at det skjelden blir store grupper fra Aasgard og inn. De som er dårlige teknisk blir kjørt av i terrenget. De som er dårlig oppover blir kjørt av opp til Gruvelia. De som er dårlig nedover blir kjørt av ned til Aasgard.
Skal bli spennende, bruker å gjøre det meget bra så lenge det går oppover ... og motsatt når det går ned. Har uansett ikke alt for store forhåpninger siden det er første deltagelse, men går det bedre enn ventet så kan jeg kanskje få seedet meg opp et pulje eller to i grenserittet. (Starter her i pulje 4 så må nok da ned mot 3 t for å bedre dette)
Hvordan funker det med mat- og servicestasjoner? Får man fylt vann på sykkelflaska eller er det bare sportsdrikk i kopp? Usikker på om jeg skal ha drikkesekk eller bare to flasker på ramma. Blir mitt aller første ritt dette, og det ligger vel an til ilddåp, bokstavelig talt:-) Gruing og gleding om hverandre her i godstolen.
Hvordan funker det med mat- og servicestasjoner? Får man fylt vann på sykkelflaska eller er det bare sportsdrikk i kopp? Usikker på om jeg skal ha drikkesekk eller bare to flasker på ramma. Blir mitt aller første ritt dette, og det ligger vel an til ilddåp, bokstavelig talt:-) Gruing og gleding om hverandre her i godstolen.
Du har utstyret i orden til jomfuritt å være
Jeg sykler på lag og felles mål er mellom 3:30 og 3:45 - første gang for min del så synes alt under fire timer er godkjent
Erfaringene mine er at minst halvparten skusler bort 5 minutter i totaltiden på grunn av manglende lagkjøring fra Aas gård og til mål. Flere ganger har jeg vært med på at vi er 7-10 stykker i utforkjøringen som kommer med med noen tiltalls sekunders mellomrom og blir syklende 2-3 sammen med 100 meters mellomrom i stedet for en samarbeidende gruppe på 10.
Selvsagt usedvanlige tullete at man gir bort minutter av sluttiden på denne måten, men det er trolig radioaktivitet eller andre ulumskheter i området som gjør at veldig mange gjør alt de kan for å bruke lenger tid fra Aas gård til mål enn nødvendig.
3:48 i 2009, satser hardt fra start og har et mål om å komme ned rundt 3:20. Gleder meg skikkelig, beina føles bra, kroppen er lett og ledig og huet føles klart. Kommer til å presse hardt i morgen!