Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

FY!!!!!FAEN!!!!!

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: månegåsen] #1194512 10/06/2011 20:58
månegåsen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme
Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene
ERFARING over spam.
Peace & Luv
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: erijon] #1194539 10/06/2011 21:28
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: erijon
Sitat: NjalVM

"Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn."

Det stemmer nok. Men jeg er ganske sikker på at det er nordmenn som er gjerningspersoner i de aller fleste nachspiel og relasjons voldtektene.

Hehe, når vi snakker om å generalisere du....

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: månegåsen] #1194540 10/06/2011 21:29
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Sitat: månegåsen
Jeg blir gal av at samfunnet bare går mer og mer til helvete
Samfunnet går ikke mer og mer til helvete! Lucky us! Det er mindre kriminaltet, mindre vold, mindre mobbing, mer trivsel i skolen, bedre helse etc, mv, osv, etc. (Kan godt gi deg flere referanser hvis du ikke tror meg, men disse er gode utgangspunkt for egne søk: Mindre krim enn på 20 år, Drapsstatistikk, Skoletrivsel). I det hele tatt, det er bedre å vokse opp/ leve nå enn det var i "gamle dager". Grunnen til at ALLE tror at alt går lukt til helvete, handler om at vi lever i en mediastyrt virkelighet der pressen i stadig tiltakende grad fokuserer på det negative, som igjen handler om hva vi som forbrukere ønsker å lese i avisen/ se på tv.

Aron SK, NBNL
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ToHee] #1194558 10/06/2011 21:48
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: ToHee
I det hele tatt, det er bedre å vokse opp/ leve nå enn det var i "gamle dager". Grunnen til at ALLE tror at alt går lukt til helvete, handler om at vi lever i en mediastyrt virkelighet der pressen i stadig tiltakende grad fokuserer på det negative, som igjen handler om hva vi som forbrukere ønsker å lese i avisen/ se på tv.

Javel...
http://www.document.no/2011/06/det-skal-settes-inn-oslovakter/

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ToHee] #1194562 10/06/2011 21:51
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Forøvrig kan man jo merke seg at den som dømmes for overfallsvoldtekt og ikke er norsk statsborger, i regelen utvises fra Norge.

Strenge straffer vil ikke løse noe. Dette problemet kan bare løses om innvandrermiljøene fra de aktuelle landene tar tak i saken selv, og tydelig signaliserer til sine egne unge gutter og menn at forakt for norske kvinner ikke er akseptabelt. Det undrer meg at de aktuelle miljøene så ofte går i skyttergravene i stedet for å erkjenne problemet og gjøre noe med det. Om disse problemene fortsetter, frykter jeg et klima av hat og mistro som absolutt ingen er tjent med.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: mtbmaniac] #1194577 10/06/2011 22:25
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: mtbmaniac
enkelte her inne burde skjerpe seg

Kanskje du kan fortelle meg hva galt jeg har sagt, og hva jeg bør skjerpe meg på?

Per B.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ToHee] #1194584 10/06/2011 22:33
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Jeje. Samfunnet har det helt fint. Det er ikke mer vold nå enn det var før. Bygdedyret er iferd med å dø. Diskriminering på bakgrunn av kjønn,etnisitet eller seksuell orientering blir mindre og mindre omfattende. Vi går sakte men sikkert fremover.

Men,vi har en statistikk her som er ganske stygg lesning for en gammal blitzer.
100% av anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo er utført av ikke-vestlige innvandrere.
Jeg tror ikke dette handler om at overgriperne kommer fra krigsherja områder eller har blitt utsatt for overgrep selv.
Jeg tror heller det handler om at de kommer fra klanssamfunn hvor de har en form for lokal justis,en forbrytelse begått mot et medlem av én klan kan straffes med gjengvoldtekt av forbryterens søster for å gjenopprette den fornærmede klanens ære. Denne praksisen har vi eksempler på.
Dette forteller meg at kvinnesynet i disse miljøene er lysår unna det vi har oppnådd mtp likestilling.
Vi skal ikke stikke under en stol at en god del av flyktningene som kommer til norge,kommer fra områder som vi vil karakterisere som øde,det er dessverre i hovedsak der "krigen mot terror" foregår. De som bor der er i hovedsak analfabeter og vet nada om samfunnet de flykter til. Det hadde vært så jævla mye enklere hvis krigen hadde rast i metropolene. Da kunne vi valgt & vraket i vestlig orienterte flyktninger.

Såh,hva nå? Jeg er litt sliten av integreringsargumentet,man skal gå ganske mykt til verks og være meget tålmodig og religiøst tolerant for å få det til å funke?

Jeg tror svaret heller ligger i assimilering.
Kultur & religion er tross alt flyktige saker.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: pinwiz] #1194590 10/06/2011 22:40
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: pinwiz

Jeg tror svaret heller ligger i assimilering.

We are The Borg. Prepare to be assimilated.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: pinwiz] #1194599 10/06/2011 22:56
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Sitat: pinwiz
Såh,hva nå? Jeg er litt sliten av integreringsargumentet,man skal gå ganske mykt til verks og være meget tålmodig og religiøst tolerant for å få det til å funke?
Som en del av jobben min som barnevernssjef tok jeg i mot 10 enslige mindreårige flyktninger på 16-17 år på slutten av 2010. Nå 6 mnd etter, snakker de norsk så det griner, jobber eller går på skole, alle har ambisjoner om høyere utdanning, kjøpe hus, barn og ikke minst bli norske. De må holdes tilbake, vil helst ha bunad og drite i alt som ligner på Afghanistan. Grunnen til at det går bra med disse 10 (min oppfatning) og de andre emf'ene som kommer, er at de ikke er bundet opp av foreldregenerajonens religiøse krav og hjemkulturens tvangstrøye. Voksne innvandrere som kommer har en tendens til å bli enda mer opptatt av gamlelandets kultur og forordninger i all sin ensomhet og mislykkethet. Mottak av enslige mindreårige er en eneste stor suksesshistorie som pressen ikke ofrer en spalte på, mye bedre å skrive om elendighet.

Aron SK, NBNL
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ToHee] #1194606 10/06/2011 23:03
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Ikke sant? Er ikke det assimilering i praksis?

Men vær så snill,nekt de bunad!
Vi trenger ikke fler!

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: pinwiz] #1194682 11/06/2011 08:49
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
...

Redigert av mtbmaniac; 11/06/2011 10:34.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: mtbmaniac] #1194731 11/06/2011 10:35
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Jeg tror en del av innleggene i denne debatten er preget mer av følelsesmessig engasjement enn av refleksjon. Jeg frykter at å forklare overfallsvoldtekter med gjerningsmennenes krigstraumer, bare tjener til å gjøre hets og raseri sterkere, ganske enkelt fordi det stemmer dårlig med virkeligheten.

Naturligvis er det idiotisk å generalisere. Det er de færreste som kan komme til å begå en overfallsvoldtekt, uansett etnisk eller religiøs bakgrunn, eller traumer eller miljøpåvirkning. Samtidig er det ingen tvil om at forskjellige etniske miljøer har forskjellige problemer. Tar man en tur på byen en lørdagskveld, forstår man snart at etniske nordmenn, som gruppe, bør gjøre noe med alkoholforbruket sitt. Snakker man med vietnamisisk ungdom, forstår man raskt at tette familiebånd av og til kan være et tveegget sverd. På samme måte finnes det noen miljøer som har mulighet til å gjøre noe med overfallsvoldtektene, om de tar problemet på alvor. Og siden overfallsvoldtekt er en så forferdelig hendelse, er det viktig at noe blir gjort med saken, av mange grunner.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: mtbmaniac] #1194733 11/06/2011 10:36
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mtbmaniac
enkelte her inne burde skjerpe seg

Den uttalelsen er bortkastet engi med mindre du forteller hvem og hvorfor.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Lektoren] #1194766 11/06/2011 12:01
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Lektoren
Jeg frykter at å forklare overfallsvoldtekter med gjerningsmennenes krigstraumer, bare tjener til å gjøre hets og raseri sterkere, ganske enkelt fordi det stemmer dårlig med virkeligheten.

Godt mulig at det er en mindre del av forklaringen enn det jeg har latt meg lure til å tro, men jeg skjønner ikke hvorfor det å prøve å finne forklaringen til hvorfor noen blir overfallsvoldtektsmann i faktorer utenfor denne personens umiddelbare kontroll automatisk skal gjøre hets og raseri sterkere.

Noen ganger kan man lure på hva som er viktigst for folk, å få ned kriminaliteten og gjøre samfunnet sikrere, eller å få straffe og få følelsen av selv å tilhøre de moralsk opphøyede. (Ikke ment til noen spesiell av debattantene her selvfølgelig.)

Det er litt for enkelt å gjøre som månegåsen gjør i sitt innledningsinnlegg, å bli oppgitt og omtrent si ut med pakket. Mye enklere enn å jobbe videre med å finne forklaringer og dermed måter å løse problemet.

Noe jeg har tenkt på når det gjelder dette med å sende overfallsforbrytere hjem til det landet de kom fra; Finnes det ikke uskyldige mennesker der også, bare at de er mye mer utsatte og forsvarsløse enn det vi er her til lands? Nei send kjeltringene hjem til sine drittland og la dem forgripe seg på sine egne. Mye enklere. Da slipper vi i hvert fall å lese om det i VG.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Dan] #1194794 11/06/2011 13:21
B
biffo Offline
Entusiast
Entusiast
B
Anbefaler å lese hovedoppslaget i Finansavisen i dag. Det beskrives noen av de grunnleggende kulturforskjellene. Der nevnes det blant annet forskning på hvor godtroende man er som folkeslag.

På spørsmålet "Tror du stort sett man kan stole på andre mennesker?" Svarer 62% ja i Norden, mens i Tyrkia, Filippinene og Bosnia svarer ned mot 10% ja.

Så nordmannen er nok dessverre kanskje litt for naiv?

Redegjørelsen rundt konflikt/kontaktteorien var også interessant lesning. Og ikke minst erfaringene til Robert Wright, direktør i NHO og Stovner-beboer. "Vi griller gjerne halalpølser i bursdag, men det er ikke noen vits, det kommer ingen uansett".

Det hele er til å gråte - å gjøre noe med dette vil bli svært svært vanskelig.

Biffo

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Dan] #1194897 11/06/2011 16:23
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Sitat: Dan
[ men jeg skjønner ikke hvorfor det å prøve å finne forklaringen til hvorfor noen blir overfallsvoldtektsmann i faktorer utenfor denne personens umiddelbare kontroll automatisk skal gjøre hets og raseri sterkere.

Det finnes ingen automatikk her, men likevel en tydelig mekanisme. Du og jeg oppfattes av mange, enten vi vil det eller ikke, som representanter for samfunnets establishment. Vi har høyere utdannelse, og jeg er til og med offentlig ansatt. Vi er ofte enige med styrende partier, og stemmer i alle fall ikke innvendringsfiendtlige partier. Når vi ikke har noe bedre å bringe til torgs enn forklaringer som folk ikke kjenner seg igjen i, forkastes gjerne alt det du og jeg og ledende politikere står for. Vi avvises som naive og virkelighetsfjerne, og tilbake står de enkle løsningene. Spesielt provoserende er det når det dreier seg om så groteske saker som de vi står overfor her. Jeg er alvorlig engstelig for hva følgene kan bli om vi ikke får bukt med problemet, og skal vi det, må vi angripe det der det bunner: I noen menns forkvaklede kvinnesyn.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1194942 11/06/2011 16:58
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Nok ein med "lukk, lås og kast"-mentalitet som ikkje evnar sjå forbi eiga hevntrang.

Quote:
Strengere straffer og mindre luksus i fengslene hadde nok vært tingen.
"Hadde nok vært tingen." På kva måte "hadde det nok vært tingen"? Kva enorme forskjellar ville dette resultert i for samfunnet vårt, totalt sett?

Quote:
Halden fengsel har jo topp moderne dreie-verksted. På skolen der jeg går er dreiebenkene snart 30 år gamle.
Det er også grufullt at det er flisar på badene der, og at dei har flat-tv på cella.

Det hadde vore så myyyykje betre med jordgulv med hol og 12" svart/kvitt reisetv! _DET_ ville lært dei kriminelle ei lekse!

Snakkar om kven som er fødd bak ein stein..

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1194951 11/06/2011 17:12
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Trekrider
Norske politikere bør snart innse at norske strafferammer synger på siste verset. Innvandrerne som havner i fengsel i landet vårt blir jo bare glade og lykkelige av fengselsoppholdene her. Strengere straffer og mindre luksus i fengslene hadde nok vært tingen. Halden fengsel har jo topp moderne dreie-verksted. På skolen der jeg går er dreiebenkene snart 30 år gamle. Den norske staten må forstå at man ikke skal satse på kriminelle, men lovlydige mennesker. Norske politikere er fullstendig på bærtur. Ta Knut Storberget som eksempel, han er fullstendig satt til side og født bak en stein!

Som pårørende kan jeg se ønsket om strengere straffer, men som bukt på problemet er nok ikke dette særlig effektivt sett bort fra enkelte gjentagelsesforbrytelser. Det er ganske godt dokumentert på global skala at strenge straffer i liten grad medfører en direkte lineær sammenheng som gjør at ingen tør å gjøre noe galt.

Per B.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: NjalVM] #1194954 11/06/2011 17:14
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Det hadde vore så myyyykje betre med jordgulv med hol og 12" svart/kvitt reisetv! _DET_ ville lært dei kriminelle ei lekse!

Fengsel er en straff, ikke skole.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: biffo] #1194968 11/06/2011 17:29
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: biffo

Det hele er til å gråte - å gjøre noe med dette vil bli svært svært vanskelig.

Gjøre noe? Gated communities.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: FuzzyLogic] #1194970 11/06/2011 17:29
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: FuzzyLogic

Det viser seg at straff ikke løser problemet, mens skole gjør det i større grad.

Å få en utdanning i fengsel kan rehabilitere flere enn jordgulv og tjukk-TV.

Nå tror jeg også at voldtektene vi snakker om her gjøres uten konsekvenstenking av overgriperne og at preventive strafferammer ikke gjør nytten.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: FuzzyLogic] #1194973 11/06/2011 17:32
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: FuzzyLogic

Tanken bak den norske straffemodellen er rehablitering og å forberede de som blir straffet på et lovlydig liv utenfor murene når straffen er ferdig sonet.
Det skiller oss fra land hvor basen for straff er hevn.
Jeg velger den norske modellen fremfor feks den amerikanske anytime.
Det er bare frp-nolduser som tror at samfunnet har behov for kollektiv hevn.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Garpen] #1195002 11/06/2011 18:00
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: Garpen

Det viser seg at straff ikke løser problemet, mens skole gjør det i større grad.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article430522.ece?pageNum=4&status=showall

Fortsetter endel tendenser i samfunnet så begynner vel etniske nordmenn med dette.

Sitat: Garpen

Nå tror jeg også at voldtektene vi snakker om her gjøres uten konsekvenstenking av overgriperne og at preventive strafferammer ikke gjør nytten.

Da vil vel ikke rehabilitering i fengsel gjøre nytten heller? De vil jo bare følge impulsene sine når de kommer ut igjen?

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195007 11/06/2011 18:08
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Nok ein med "lukk, lås og kast"-mentalitet som ikkje evnar sjå forbi eiga hevntrang.

Quote:
Strengere straffer og mindre luksus i fengslene hadde nok vært tingen.
"Hadde nok vært tingen." På kva måte "hadde det nok vært tingen"? Kva enorme forskjellar ville dette resultert i for samfunnet vårt, totalt sett?

Quote:
Halden fengsel har jo topp moderne dreie-verksted. På skolen der jeg går er dreiebenkene snart 30 år gamle.
Det er også grufullt at det er flisar på badene der, og at dei har flat-tv på cella.

Snakkar om kven som er fødd bak ein stein..

Får jeg ikke bruke eksempler uten at bedrevitere som deg henger seg opp i enkle tilfeldige eksempler? Skal du starte med å basere argumentene dine på å diskutere dustete eksempler? Finn deg noe annet å gjøre enn å irritere meg eller kom opp med noen litt ordentlige utsagn. Forbaska idiot
Du står fri til å nytte eksempel, og idiotar som meg står fri til å stille spørsmål ved desse dustete eksempla. (Dine ord.)

Eg stille også eit spørsmål:
Quote:
På kva måte "hadde det nok vært tingen"? Kva enorme forskjellar ville dette resultert i for samfunnet vårt, totalt sett?
(Ref. ditt utsegn: "Strengere straffer og mindre luksus i fengslene hadde nok vært tingen.".)

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: Lektoren] #1195010 11/06/2011 18:13
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: Lektoren
Når vi ikke har noe bedre å bringe til torgs enn forklaringer som folk ikke kjenner seg igjen i, forkastes gjerne alt det du og jeg og ledende politikere står for.

Ble litt nysgjerrig, hva er du redd for skal bli forkastet?

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195017 11/06/2011 18:19
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A

Ponget er; Hvilke kriminelle blir skremt av å havne i et fengsel som dette?

Hvis du tror at straff skremmer folk fra å begå kriminelle handlinger, bør du ta deg en tur til nærmeste reisebyrå, og bestille årets sommerferie til Afghanistan, Somalia eller Iran.

Hvis du da fortsatt tror nakkeskudd, steining og avhogde hender fører til mindre kriminalitet, bestiller du neste tur til USA og sjeker om dødsstraff fører til mindre kriminalitet.

Hvis du fortsatt er overbevist, kan du føre valgkamp.

Redigert av anonymous5; 11/06/2011 18:21.

Anonym5
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195022 11/06/2011 18:21
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
http://4.bp.blogspot.com/-Qn6tdwDjAfM/Ta16Qq1iwhI/AAAAAAAAAC4/kuAdEJ40jm0/s1600/halden_fengsel.jpg

Ponget er; Hvilke kriminelle blir skremt av å havne i et fengsel som dette? Fortjener overgrepskriminelle å bli behandlet som hotellgjester på suiter? SE PÅ STANDARDEN! Kriminelle skulle blitt strengere straffet, og med strengere straffer er det færre som ønsker å begå krimminalitet, da risikoen man tar er større.

Möjligt att det bara är jag... men jag tycker faktiskt det är ett straff att vara inlåst och jag skulle faktiskt inte vilja vara inlåst i värdens finaste svit.

USA är väl ett bra exempel på ett land med stränga straff som också har en hög kriminalitet. Stränga straff verkar faktiskt inte påverka kriminaliteten väldigt mycket.

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195036 11/06/2011 18:35
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du vil jo gjøre straffen mer fysisk; i og med at du synes frihetsberøvelse ikke er nok.

At noen ikke reagerer som forventet på frihetsberøvelsen, men påstår at de har norske fengsler som "feriekoloni" kan være vanskelig å gjøre noe med ut i fra ståstedet der jeg er; dvs et fengselsvesen som rehabiliterer, utdanner og sosialiserer. Samtidig tror jeg at en del av disse uttalelsene er kjekkaseri.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195039 11/06/2011 18:38
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
@trekrider.
Som to mann allereie har vore inne på: Fungerer det i andre land?
Ta til dømes Iran. Der er det dødsstraff for mange narko-relaterte brotsverk, men likevel har dei verdas høgste tettheit av heroin-misbrukarar.

Fungerer det der?

USA: Det er vel det landet i verda som har høgst prosentvis andel av innbyggarane i fengsel; tidvis på grunn av heilt idiotisk årsaker. (Til dømes ein fyr som fekk 20(?) år for å stele ei agurk.) Der sit ein innelåst under vilkår som er så langt frå dei norske som du kjem. Fungerer det?

Faktisk skårar Noreg særs bra når ein ser på tilbakefallsprosent... Og til dømes skårar BFO (Bergen Fengsel Osterøy), som er ei ope og fri avdeling, betre enn dei fleste lukka avdelingar i Noreg.

Så statistikken tilseier at du tar feil, trekrider.

Forøvrig er straffa i Noreg friheitsberøving. Intet meir, intet mindre. INGEN er tent med at far (eller mor) kjem heim som eit nedbrutt vrak med sosial angst, PTSD og anna styggedom etter å ha vore innlåst 23h/døgnet i eit års tid..

At det du i "fengselsdebatten" fokuserer på at det er brukt flisar på veggene og at det er stålfront på komfyren i eit nytt fengsel fortel meg at du ikkje har vidare kjennskap til fengsels- og straffesystemet her i landet enn kva du les i VG? Korrekt?

Re: FY!!!!!FAEN!!!!! [Re: ] #1195046 11/06/2011 18:44
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
http://4.bp.blogspot.com/-Qn6tdwDjAfM/Ta16Qq1iwhI/AAAAAAAAAC4/kuAdEJ40jm0/s1600/halden_fengsel.jpg

Ponget er; Hvilke kriminelle blir skremt av å havne i et fengsel som dette? Fortjener overgrepskriminelle å bli behandlet som hotellgjester på suiter? SE PÅ STANDARDEN!

Jag sökte på haldens fengsel och såg att de hade celler på 12m^2, ett bad på 2m^2 och ett felles kök (som du ser på din bild) för 10-12 fångar. Inte direkt suiter. Det är ju också fullt möjligt att det är ett helt vanligt ikea kök.

Hur tycker egentligen du man ska bygga ett fengsel?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2846154.ece

Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support