Blir det arrangert i år, eller må jeg gjennom ski og løping neste år også, for å ta kvadruppelbirk - som jo trumfer trippelen jeg planlegger i år ganske greit :-S
Der ja: Første gang i 2012... Vil den inngå i en pakke som dagens øvelser gjør i trippel?
Redigert av tobiast; 08/06/201110:09. Rediger grunn: Noen kom med infoen jeg etterspurte før jeg rakk å poste-
Hva er problemet egentlig? Selvfølgelig vil de tjene penger, og når interressen for et landeveisritt tydeligvis er der så arrangerer det selvfølgelig.
Det gir de som liker landeveis sykling muligheten til å sykle dette, og birkebeiner arrangøren mer penger i kassa.
Vinn vinn situasjon? Er jo ingen som blir tvunget til å være med på dette? Så vidt jeg skjønner skal ikke rittet arangeres på samme tid som de andre øvelsene en gang. (Ultra, Fredag og LørdagsBirken)
Mulig jeg har misset et eller annet, men jeg klarer ikke helt å se det store problemet med dette?
I mitt stille sinn håper jeg de har tenkt å introdusere randonnée-sykling i Norge - en klassisk, vakker sykkeltradisjon. Målet er å tilbakelegge en gitt strekning innenfor en gitt tid, med sjekkpunkter underveis. Overnatting ordner deltakerne selv. Ved målgang vanker ingen premier, kun gratulasjon!
Randonneuring is a type of organised long distance bicycle riding, with rides typically covering between 200 and 1,200 kilometres (124746 miles). A participant is known as a randonneur, and an event is a randonnée.
Randonneuring is not a competitive sport. It is a test of endurance, self-sufficiency and bicycle touring skills. All riders who complete the task are congratulated, and no prizes are given to those with the fastest times.
The time limits for the distances are as follows:
200 km - 13.5 hours (14 hours in the UK, as in the original events.) 300 km - 20 hours 400 km - 27 hours 600 km - 40 hours 1000 km - 75 hours 1200 km - 90 hours (or 80 or 84 hours by choice) 1400 km - 116:40 hours (optionally 105:16 or 93:20 hours)
2350 høydemeter, mange flotte småveier, sju kilometer grus på Militærveien - jeg synes dette ser ut som en fin løype og skulle gjerne vært med, om jeg hadde hatt racer. Blir trått med 16-17-kilos bytursykkel, er jeg redd.
Blir garantert fullstendig påmeldingskaos med bare 1500 plasser.
Nyvinningen her må jo være innlagt grusparti og ikke minst sykling i underganger. Jeg ser for meg at det kan være artig når større grupper skal presse seg gjennom disse undergangene...
Yupp Derfor skjønner jeg ikke sutringen over at det genereres penger under denne paraplyen. Pengene går tilbake til idretten igjen. Hvis mine penger gjør at en liten tass på Rena får lyst til å sykle, spille ballspill etc så er jeg såre fornøyd.
Liker ideen om fellesstart på et såpass stort ritt .
MEN første helgen i juni er dessverre samme helgen som Bergen-Voss, og jeg har mine tvil om det blir flyttet pga LandeveisBirken...
Det er jo også en drøss med andre ritt som bli arrangert den samme helgen. Vestmarkrittet, Markatråkket, Telemark Tours, Østfold 3 - dagers, Tour of Norway osv.
Er vel ikke akkurat noen supertøff løype dette. Relativt flatt bortsett fra Moelv til Lillehammer dersom det kjøres via Brøttum. Hadde vært mye mer spennende om man hadde syklet nordover og så over fjellet.
Tidspunktet er en måned før Styrkeprøven og samtidig med Bergen Voss, så det passer bra for Østlendinger.
Liker ideen om fellesstart på et såpass stort ritt .
MEN første helgen i juni er dessverre samme helgen som Bergen-Voss, og jeg har mine tvil om det blir flyttet pga LandeveisBirken...
Det er jo også en drøss med andre ritt som bli arrangert den samme helgen. Vestmarkrittet, Markatråkket, Telemark Tours, Østfold 3 - dagers, Tour of Norway osv.