? "Birkenarrangørene skal lansere et helt nytt arrangement som de tror blir like stort som Birkebeinerrennet og Birkebeinerrittet".
Da avskrives vel glatt høyterskel-arrangementer som flerdagers terrengritt, tenker jeg. Og siden syklisten Dag Erik Pedersen er hyret inn for å lede pressekonferansen, kan det tyde på at det ikke er løping eller ski som er tema - men sykkel. Kanskje Kjell T. Ringen over her er nærmest svaret, med landeveisritt Rena - Friisveien - Ringebu - Lillehammer? Tjue mil i vakkert fjell- og innlandslandskap, gjennomførbart for de aller fleste.
I 2012 blir det etapperitt MTB. 3 eller fire dager. Håper jeg da. Men er redd det er noe landeveisgreier. Det vil si at jeg er helt sikker på at det landeveisritt. Birkenadm. ser jo at dette markedet tar helt av og vil ha sin del av kaka.
Vi får trøste oss med at det blir etapperitt på Finnmarksvidda i 2012.
Et landeveisritt er vell alternativet som gir lavest odds. Man kaller jo Birken en sykkelfestival som samler både terreng og landeveis syklister fra hele landet. Det vil det jo i enda større grad bli nå. (evt)
Da vil de stå med 3 alternativer: 1. Landeveis ritt 2. Grus terrengritt 3. Sti terrengritt
De burde legge ned GrusBirken og rendyrke landevei og sti, så slipper de å bli mobbet for at de kaller seg "terrengsykkelritt" og alt styret med regler for styrer med og uten bøy etc.
De burde legge ned GrusBirken og rendyrke landevei og sti, så slipper de å bli mobbet for at de kaller seg "terrengsykkelritt" og alt styret med regler for styrer med og uten bøy etc.
Den delen av folket som mobber Birken for ikke å være et ekte terrengsykkelritt er vel omtrent like innflytelserik som People's Front of Judea. Jeg tror ikke det plager verken deltakere eller rittledelse nevneverdig.
Råtipper på at "team" er en viktig del av det de skal presentere. Fler og fler bedrifter som kler opp og semi-sponser lag med ansatte til forskjellige arrangementer, her er det med andre ord penger å hente for en arrangør med en kjent merkevare.
Den delen av folket som mobber Birken for ikke å være et ekte terrengsykkelritt er vel omtrent like innflytelserik som People's Front of Judea. Jeg tror ikke det plager verken deltakere eller rittledelse nevneverdig.
Ekte stisyklister (TM) er ikke særlig innflytelsesrike altså?
Ekte stisyklister er selvsagt sjenerøse og overbærende med den uvitende almuen! De monomane fundamentalist-stisyklistene som må ta antihistamin ved synet av grus eller asfalt, derimot, har heldigvis sterkt fallende innflytelse - tross sin storhetstid tidlig på 90-tallet.