Litt tilbake i tid, dessverre var ikke jeg med første året. Dette r fra 2003. Hvor ble det foresten av dette "klenodiet". Lever det eller er det spiker ?
Dette tror jeg faktisk jeg skal prioritere. Som en del andre, så baila jeg ut da den offisielle utflukten sklei ut totalt, og har ikke vært innom senere.
Dette tror jeg faktisk jeg skal prioritere. Som en del andre, så baila jeg ut da den offisielle utflukten sklei ut totalt, og har ikke vært innom senere.
Men dette frister. Helt klart.
Det var i 2006 det Anders. Man vil få tilbake det som var, men stilen med det godt tilbakelente, uhøytidelige og ukommersielle der det er hver i sær som bidrar. Ja det skal vi fortsette med på Skei.
Ikke meningen å kuppe tråden, men helgen før (4. - 7.august) arrangerer vi Skeikampen for KIDS. Så for de som vil sykle på Skei med barn så er dte bare å slenge seg med denne helgen.. Det blir lagt opp til mange ulike turer i ulike lengder, vanskelighetsgrader osv..
Ikke meningen å kuppe tråden, men helgen før (4. - 7.august) arrangerer vi Skeikampen for KIDS. Så for de som vil sykle på Skei med barn så er dte bare å slenge seg med denne helgen.. Det blir lagt opp til mange ulike turer i ulike lengder, vanskelighetsgrader osv..
Men dette frister. Helt klart.
Toppers!
Håper på supert vær i tillegg til de allerede nydelige stiene. I fjor var det herlig å avslutte turen med rømmegraut og spekemat i solskinn utenfor stabburet .
Nå spør jeg rett ut, er det noen av administratorene som kan legge denne tråden klistret. Det er tross alt ti år siden dette eventyret startet på Skei i 2001. 2011 er ti års jubile for samlingen på Skei.
Til å begynne med var det utflukt. Nå etter at utflukt er flyttet til Kongsberg holder undertegnede sammen med entusiaster fortsatt stand ved det lengstlevende tilbakelente stisykkeltreffet her til lands, Skei-treffet.
Supert. Det enkleste er å ta kontakt direkte http://www.skeiappartement.no/ Fortell at det gjelder Skei treff, sykkel, eller referer gjene til meg (Stig Bodin) så ordens også rabatten.
Hyttene ligger på/ved eller rett i nærheten av tunet.
Det begynner å krible litt nå gitt. Flere som har gode minner å slenge ut?
Her er noen fra 2003:
1. Sjekk andelen hardtails. Disse bildene er fra tiden da folk fortsatt trodde at det gikk an å sykle på hva som helst i terrenget, så lenge det hadde to hjul og et styre. 2. Anders, uheldigvis var ikke den blomstrete barnesykkelkurven med på akkurat denne turen. 3. Mannen som knekker oss andre ved å hoppe på bakhjulet opp steder hvor vi andre må bære. Her i pent uhøytidlig antrekk i en relativt enkel passasje ned mot Gamledalen (tror jeg). 4. Min kjære Orange Patriot mot passende skilt med høyst upassende dekk. Dekkene for øvrig kjøpt i panikk på vei til TS første offisielle torsdagstur fra Grinda. Sykkelen er fortsatt i XC-modus og har fullt av japanske deler.
Dette treffet er svært tilbakelent der hver enkelt gjør opplevelsen til det en ønsker. Når det gjelder sykling byr ikke det på store problemer heller. Godt merka, og mange svært godt kjente kommer til å være med. Folk som mer enn gjerne loser store og små grupper rundt.
Ååå dette vil jeg gjerne være med å oppleve. Det er den 11-14 august sant?
Hva er vanlig praksis i forhold til hytteleie på en slik tur dersom en ikke kjenner noen som reiser? Bare leier man en hytte og reklamerer med at du har plass i hytta di? Kjipt å bo alene i en hytte iallefall. Men så virker ikke hyttene så veldig store heller ut ifra linken ovenfor.
Ååå dette vil jeg gjerne være med å oppleve. Det er den 11-14 august sant?
Hva er vanlig praksis i forhold til hytteleie på en slik tur dersom en ikke kjenner noen som reiser? Bare leier man en hytte og reklamerer med at du har plass i hytta di? Kjipt å bo alene i en hytte iallefall. Men så virker ikke hyttene så veldig store heller ut ifra linken ovenfor.
Enten får du tak i ei hytte og fyller den med kjente og ukjente. I min verden er 4 stk. om man ikke kjenner hverandre svært godt akkurat passe.
Eller man spør om noen har plass til en snill, grei og renslig en i noen dager
Quote:
Sånn da er avtalen med Skei Appartment og Ingrid i havn. Ikke noe pangtilbud, men hun gir oss glatt 10% avslag på hytteleie i uke 32.
Ring direkte til Skei Appartment husk å nevne Skeitreff sykkel. Et tips spør om ei hytte mot tunet, og tunet er der den store steinen ligger.
2. Anders, uheldigvis var ikke den blomstrete barnesykkelkurven med på akkurat denne turen.
Kvakkerakk, det der hadde jeg faktisk fortrengt! Både det tvilsomme hjelmvalget (dreads var skrekkelig upraktisk med tanke på passform på hjelm. Ble mye rare nødløsninger på grunn av det lugubre håret) og det enda mer tvilsomme valget av sykkel. Dette er nemlig ikke min sykkel. Jeg har jo ikke hardtail. Makan. Ikke hadde jeg det heller da bildet ble tatt. Historien er ganske enkel. Jeg hadde ingen stisykkel akkurat da jeg ble halt med på utflukten, så jeg tok med meg utforsykkelen min og stihjula mine, og tenkte å gjøre det som et festlig eksperiment for å se om det var kjørbart. Man må jo ha litt boing om man skal på stitur. Men før jeg rakk å sette hjula på ramma, så kom Truls og trua meg med pryl dersom jeg gjorde det, og prakka på meg en liten PlanetX dirtjumper med en absurd bratt styrevinkel. Jeg fikk aller nådigst lov til å sette på mine egne pedaler.
Så slik gikk det til at jeg for første gang på åtte år sykla sti på en hardtail.
Lover å stille med konvensjonell stisykkel i år. Selv om den minner mistenkelig om sykkelen jeg hadde i 2002, da folk trodde jeg kjørte utforsykkel.
Lover å stille med konvensjonell stisykkel i år. Selv om den minner mistenkelig om sykkelen jeg hadde i 2002, da folk trodde jeg kjørte utforsykkel.
Det er noen sykkelmerker som holder stilen. Andre prøver å ligne mest mulig på det de tror er gangbart. Således er snart alt helt likt.
Nå blir det mulighet for vafler og øl i år også? Dessuten har jeg en utrulig morsom sykkel du må prøve om du tør. Tør du kommer du til å ende opp med en makan