Litt seint ute med bilder av min her siden jeg har hatt min en stund. Min tredje legend ramme. Første var en mk1. Så hadde jeg en svart mk2 i fjord. Og nå en team blue. Får håpe jeg blir på denne til mk3'en dukker opp. Selv at det ikke skjer før 2013-14. Grunnen til bytting var mest pga jeg ville prøve ut andre farger. Første som blir byttet på den i seinere tid blir deemax hjulsettet. Til noe som matcher rammen mer. Men alt i sin tid. Den funker som en drøm nå.
Ramme: Banshee legend mk2 med dsp dueler shock med titan fjær. Gaffel: Marzocchi 888 rc3 evo ti, byttet nedre bein til hvit, og byttet til burgtec krone. Hjul: Mavic deemax ultimate. Bremser: avid elixir cr carbon med shimano xt skiver. Stem/styre: Loaded amx directmount, el gallo jefe dh styre. Sadel/pinne: nukeproof sadel, loaded setepinne med titan skruer. Drivverk: Raceface atlas fr med straitline silentguide, el gallo jefe pedaler, sram x-o gir syst.
Ramme: 2010 Session 8 ramme kjøpt her på forumet. Original custom tunet Fox DHX 4.0 shock. Nøtteblåst og håndslipt med 320/400/600 papir. Byttet alle lagere, med unntak av styrelager. Trek dekaler til $6 på eBay.
Resten av delene er litt sånn herfra og derfra. Gaffel: 2009 Fox 40 RC2. Skrubbet med Jif og Svint, så den er hvit nå. Bremser: 2008 Avid Code Stem/styre: 2009 Straightline Direct Mount / Spank 777 Hjulsett: 2008 Sun MTX S-type i frekk city camo på Sun Ringle Demon nav. Krank: 2008 Truvativ Holtzfeller (Nytt Howitzer-lager) Sadel/pinne: Dritbillig Deity / No' BBB dritt, med skruer som sikkert er stål Gir: X9 / X7 trigger. Setter på en ny, rød e13 SRS kjedefører så snart den ankommer fra CRC.
Har nesten blitt litt glad i denne sykkelen nå, noe som er litt synd siden den kun kommer til å være utlånssykkel til venner og bekjente straks jeg får den nye Commencal v3'n i hus. Og jeg fikk melding tidligere i kveld, om at den har ankommet landet i dag - TJOHOO!
Da er endelig det nye barnet kommet i hus, etter det som føles som tidenes lengste svangerskap, til tross for at det bare har vart et par måneder.
Commencal Supreme DH v3
Ghetto-skjermløsning inntil jeg får tak i en original sprutbeskytter for rumpa. Laget av den ene halvparten av en avtagbar Topeak fremskjerm.
Byttet ut Marzocchi 888/Roco med Fox 40 RC2/DHX RC4, og byttet til et litt bredere styre. Bakskjermen får jomfruturen i dag - blir interessant å se om den funker, eller om det er helt dødfødt.
Hjalp en kompis med å sette sammen sykkel av ei ramme som ble for liten til meg. Synes resultatet ble riiimelig rasta. Skal klare å tvinge på han ei titanfjær også så blir det bra.
juletre er vel meg bekjent at det er mange farger, ikke to hovedfarger og to sekundærfarger som her. Smaken er som baken dog. Jeg skjønner aldri helt hvorfor folk poster bare for å si at de ikke liker noe. Jeg har hørt at det går ann å bare holde det for seg selv, men det er mulig jeg tar feil. Jeg poster jo forsåvidt bare for å korrigere det du sa, så jeg er vel ikke så mye bedre selv.
38t er jo standard dh størrelse for tiden, sammen med 36t. De fleste oppheng er designet rundt 38t så spesielt voldtsom er det ikke i den forstand