Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Bikeshop, slukket og låst?

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: torinb] #1179656 24/05/2011 06:47
ivarRRR Offline
Entusiast
Entusiast
Bestilte en pakke fra Bikeshop med flere deler. Gikk litt fort når jeg la ting i handlekurven så jeg oppdaget ikke at en del ikke var på lager. Dermed ble ordren satt på venting til denne kom inn.

Etter noen dager ble jeg litt utålmodig og sendte avgårde en mail og lurte på om det var mulig å få noe fortgang i ordren. Vips var innkjøpet delt i to og det som var på lager kom med posten. Det som jeg måtte vente på kom ca en uke senere. Uten noe ekstra påslag i porto eller gebyr.

De kunne ha spandert på seg et svar på mailen jeg sendte og forklart hva de gjorde, men så lenge jeg fikk delene jeg var utålmodig på er det greit for meg.

Ivar
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: torinb] #1179907 24/05/2011 10:18
T
Trond70 Offline
Fersking
Fersking
T
Tolmodigheten er slutt her også.

Bestilte deler fra dem for to uker siden. Delene var på lager, og ordren gikk i status plukkliste, som den har vært i to uker?!
Har prøvd og kontakte dem over telefon eller mail, men ingen svarer.

Fryktelig frustrerende da det var slitedeler som jeg trengte ganske kjapt.

De har tidligere vært kjappe med sende varene selv om de var vanskelig å få fatt på.

Har nå bestilt samme varer fra Cyclecomponents.

Trond - fra udempa til fulldempa
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Trond70] #1179985 24/05/2011 11:30
bwack Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg har ventet 7 uker, den fjerde uka kom leveringsbekreftelse. Jeg har så mottat tre ordrebekreftelser. På den måten har jeg blitt holdt oppdatert. Forventet leveringstid er 1 juni (åttende uke). Jeg har handlet der i to år nå. Den eneste grunnen til at jeg handler der er vareutvalget. Ventetid (til en viss grad) kan jeg akseptere, men mangel på kommunikasjon er uakseptabelt og useriøst.

Jeg lurer på om jeg er den eneste i hele norge som har mottatt en mus (!) per post. For to år siden (2009) la jeg inn en ordre hos bikeshop. Ordren ble delt i to hvor jeg først mottar en pakke og en annen senere. Det en ansatt ved bikeshop ikke vet er at en mus ligger i den andre pakken når den blir teipet igjen. Når jeg mottar pakken fra bikeshop spretter en mus ut og forsvinner inn på kjøkkenet. En uke senere er musa fanget (mye mat, vanskelig å få tak i han). Tre uker senere har hele familien fått skabb og vi behandles for det med Nix(?) salve. Når jeg konfronterer bikeshop ang. musa får jeg ingen beklagelse men heller [i]"Rått å pakke en pakke med en levende mus oppi."[i] og at de har musefeller satt ut hele året. Ingen plaster på såret. Det klødde noe jævlig ! "hvorfor har du ikke sakt noe før og hvorfor handler du fortsatt der" er noe jeg forventer svar på den posten. Jeg har psykiske problemer og ungår til tider konflikter og å stille krav. Ded har levert tilfredstillende i senere tid, men nå er tolmodigheten slutt.

Redigert av bwack; 24/05/2011 11:38.
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: bwack] #1180010 24/05/2011 11:47
G
gekkofrekko Offline
Ringrev
Ringrev
G
jeg bestilte en Di2 gruppe derifra for en stund tilbake... var BARE tull!

først fikk jeg vite at alt kom på lager iløpet av 3 dager... så går det en uke og ingenting skjer... flere mail og telefoner men ikke noe svar... fikk så svar om at shimano ikke hadde noe på lager og jalla jalla skulle ta en uke så hadde de alt på plass, en uke går og nå får jeg vite at de har gruppen uten batteri + lader, når jeg får gruppen ser jeg at ladekabelen mangler og kjede + kassett .... JÆVELIG irriterende når man allerede har brukt nesten 3 uker... går så en uke til før de delene som manglet dukket opp og heller ikke noe svar på mailene... gruppen var på plass komplett etter 5-6 uker og hundre mail senere ( kanskje 3-4 mail som svar tilbake )

jeg skal ikke handle fra bikeshop mere! styr unna om du kan! denne butikken har gått fra å være min favoritt til " no go " butikk lista!

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: gekkofrekko] #1180169 24/05/2011 14:10
OleF Offline
Entusiast
Entusiast
Det med svar på mail og tlf har hvertfall IKKE blitt noe bedre. Har prøvd og kontakte di over tlf i to dager uten noe svar. Har sendt 3 mail siden fredag men stille som i graven fra Bikeshop.
Synd egenltig da jeg har plasert 14 orderer der siden 2009 og det har aldri vert noe tull helt til nå. Bestilte bare varer som var på lager, men alikevell ble det noe tull. Synd siden di er knall på pris\vare utvalg...

Felgbrems <3
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: gekkofrekko] #1180223 24/05/2011 15:05
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gekkofrekko
jeg bestilte en Di2 gruppe derifra for en stund tilbake... var BARE tull!

først fikk jeg vite at alt kom på lager iløpet av 3 dager... så går det en uke og ingenting skjer... flere mail og telefoner men ikke noe svar... fikk så svar om at shimano ikke hadde noe på lager og jalla jalla skulle ta en uke så hadde de alt på plass, en uke går og nå får jeg vite at de har gruppen uten batteri + lader, når jeg får gruppen ser jeg at ladekabelen mangler og kjede + kassett .... JÆVELIG irriterende når man allerede har brukt nesten 3 uker... går så en uke til før de delene som manglet dukket opp og heller ikke noe svar på mailene... gruppen var på plass komplett etter 5-6 uker og hundre mail senere ( kanskje 3-4 mail som svar tilbake )

jeg skal ikke handle fra bikeshop mere! styr unna om du kan! denne butikken har gått fra å være min favoritt til " no go " butikk lista!

kan jeg anbefale deg å ikke sende 100 mail neste gang? ICON_SMILE Det kanskje klogger opp emailboksen deres og da får de ikke svart alle de andre som sender email.

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: mtbmaniac] #1180300 24/05/2011 16:50
just4fun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Vil bare komme med mine egne erfaringer da jeg har benyttet Bikeshop ofte de siste 2 årene. Det har tatt "lang" tid å få svar på epost (opp imot 1 uke), men de har alltid ordnet det slik a det faller i min favør.
F.eks, så ble det levert feil vare og fikk da varen som ble levert gratis (verdi ca 200) og ny vare ble da sendt med det samme.

Når det gjelder lagerbeholdning så har jeg ikke opplevd at status ikke har vært oppdatert på nett.
Som andre har påpekt har også jeg mottatt varer som var på lager i en del-levering og ettersendt varer som ikke var inne etter å ha spurt om dette per epost.
Alt-i-alt er jeg fornøyd med Bikeshop og utifra deres egne sider vil jeg anta at de trenger flere folk da de stadig annonserer for ledige stillinger.

Niner Air9 Carbon, HT 29", Canyon Spectral AX 7.0 FS 26", Min treningslogg
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: just4fun] #1180388 24/05/2011 18:51
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
De er flinke til å sende ut nyhetsbrev... Hadde de vært like flinke til å følge opp kunder å svare på mail å telefon, så ville jeg vært fornøyd-- Blir Sykkelkomponenter på meg heretter.. Han KAN service..

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Christian82] #1180391 24/05/2011 18:55
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Det finnes bare ett ord, KAOS.

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Hekta-MTB] #1180457 24/05/2011 19:42
P
Polly Offline
Entusiast
Entusiast
P
Jepp, KAOS er ordet som betegner Bikeshop.
Som mange andre var jeg happy med dem frem til varer ikke var på lager, la igjen en god del 1000 lapper der...
Nå har jeg vel ventet i over 1 år (ihvertfall) på en 5mm titanskrue som står som rest (bestilte 6 og fikk 5) - ikke det at jeg dør om jeg ikke får den men jeg har da vitterlig betalt for den.
Kjøpte også en grisedyr carbon setepinne fra dem, fikk med feil skruer og forsøkte lenge å få de til å ordne opp - forgjeves.
Har bedt dem om å slette hele kundeforholdet og meg fra sin mailing liste - forgjeves (senest idag ble jeg invitert til demodag).
Har gitt opp og sier ALDRI mer og er heller en ambassadør for dårlig reklame mot dem - anbefaler ikke til noen å ha noe med den sjappa å gjøre.

Redigert av Polly; 24/05/2011 19:44. Rediger grunn: trøtt...
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Polly] #1181359 25/05/2011 18:04
stibarst Offline
Fersking
Fersking
hvor holder eierne til bikeshop til da?

Gjennomførte ritt:
2010:Birken
2011:Ormtjernrittet, Berg REMA-1000 rittet, Aremarkrittet og Grenserittet
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: stibarst] #1181445 25/05/2011 20:03
Leif_H Offline
Entusiast
Entusiast
Det er bra dette kommer fram.

Tenkte å bestille Shimano PD-9700 fra dem men lar det være. Det er jo litt rart at de er eneste webbutikk i Norge som har disse på lager. Tolker det som at de ikke er oppdatert på butikken sin. Gidder ikke vente på noen som de sier er på lager hvis det ikke er tilfelle.

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Leif_H] #1181507 25/05/2011 20:48
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har kjøpt en hel haug fra bikeshop, bla. sykkel til en pris som ingen kunne matche. Har også vært i mailkontakt med dem 2 ganger, med svar dagen etter.

Så jeg forsetter å handle i godtro så lenge jeg ikke opplever problemer ICON_SMILE

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: bwack] #1182743 27/05/2011 08:39
El Pedro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: bwack
Jeg har ventet 7 uker, den fjerde uka kom leveringsbekreftelse. Jeg har så mottat tre ordrebekreftelser. På den måten har jeg blitt holdt oppdatert. Forventet leveringstid er 1 juni (åttende uke). Jeg har handlet der i to år nå. Den eneste grunnen til at jeg handler der er vareutvalget. Ventetid (til en viss grad) kan jeg akseptere, men mangel på kommunikasjon er uakseptabelt og useriøst.

Jeg lurer på om jeg er den eneste i hele norge som har mottatt en mus (!) per post. For to år siden (2009) la jeg inn en ordre hos bikeshop. Ordren ble delt i to hvor jeg først mottar en pakke og en annen senere. Det en ansatt ved bikeshop ikke vet er at en mus ligger i den andre pakken når den blir teipet igjen. Når jeg mottar pakken fra bikeshop spretter en mus ut og forsvinner inn på kjøkkenet. En uke senere er musa fanget (mye mat, vanskelig å få tak i han). Tre uker senere har hele familien fått skabb og vi behandles for det med Nix(?) salve. Når jeg konfronterer bikeshop ang. musa får jeg ingen beklagelse men heller [i]"Rått å pakke en pakke med en levende mus oppi."[i] og at de har musefeller satt ut hele året. Ingen plaster på såret. Det klødde noe jævlig ! "hvorfor har du ikke sakt noe før og hvorfor handler du fortsatt der" er noe jeg forventer svar på den posten. Jeg har psykiske problemer og ungår til tider konflikter og å stille krav. Ded har levert tilfredstillende i senere tid, men nå er tolmodigheten slutt.

Sånn går det når du ligger med smågutter i Thailand og oppdager etterpå at du har pådratt deg skabb og sliter med dårlig smavittighet ovenfor kone og barn. Da er det jo lett å legge skylden på Bikeshop, iom at de får så mye tyn her fra før av:) Har aldri hatt problemer med Bikeshop. Og ang Di2 som du kjøpte GekkoFrekko, så bestilte jeg også Di2 fra Bikeshop. Det tok tid, så jeg ringte Shimano-direkte og de tok fullt ansvar for at gruppen ikke hadde dukket opp til normal tid, da de har slitt med å levere Di2. Kanskje gjøre litt research før man slenger ut beskyldninger? Men igjen lett å legge skylden på Bikeshop, når de allikevel får så mye tyn. Jeg synes heller ikke servicen på Bikeshop er best, de tar aldri telefonen eller svarer på mail. Men de har bra vareutvalg og helt klart best priser. Så jeg velger å handle hos Bikeshop videre, er strengt tatt den beste sykkelbutikken på nett i Norge.

"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1182837 27/05/2011 09:44
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: El Pedro

Sånn går det når du ligger med smågutter i Thailand og oppdager etterpå at du har pådratt deg skabb og sliter med dårlig smavittighet ovenfor kone og barn. Da er det jo lett å legge skylden på Bikeshop, iom at de får så mye tyn her fra før av:)

Jøss, det var en ny hersketeknikk her inne... Imponerende påstand

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: paalbn] #1182870 27/05/2011 10:08
El Pedro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hehe, var vel en litt drøy påstand, men jeg synes det er urettferdig å henge de gutta ut på en sånn måte. Jeg regner med at de jobber så fort de kan:)

"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1182880 27/05/2011 10:18
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Det er bekymringsverdig at de er så trege på levering. Det kan tyde på at deres leverandører kanskje holder igjen leveranser fordi dem er trege med å betale dem?

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Ketle] #1182908 27/05/2011 10:51
H
Haande Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jeg prøvde som nevnt over her å få tak i de, men ga opp det. Men siden jeg var desp, og de var de eneste som hadde delene jeg måtte ha på lager, så tok jeg en sjanse. Bestilling ble gjort mandag ettermiddag i nettbutikken. Varene ble sendt tirsdag, og var ferdig montert på min sykkel igår kveld! Så nettbutikken funker bra den, men om jeg må reklamere på noe så sliter jeg nok.:s

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Ketle] #1182909 27/05/2011 10:51
L
lessthanjake Offline
Medlem
Medlem
L
Sitat: Ketle
Det er bekymringsverdig at de er så trege på levering

Min erfaring er at de sender ting på dagen hvis du velger postoppkrav. Men dersom du forhådsbetaler drøyer det leeenge før noe skjer selv om alt du skal ha er på lager.

Dersom man har forhåndsbetalt og ting drøyer har jeg hatt god erfaring med å sende en mail og be om at de kan slette ordren og tilbakebetale pengende mine dersom varene ikke sendes neste virkedag.

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1182995 27/05/2011 12:08
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
Jeg regner med at de jobber så fort de kan:)

Uansett hvor sakte de jobber, unnskylder det ikke å unnlate å svare på henvendelser. De er ikke de eneste som pimper sykkelutstyr og ja, såpass kravstor er jeg at jeg forlanger å få et svar når jeg henvender meg til et sted hvor jeg legger igjen pengene. Så grunkene mine går til andre butikker som tar seg tid til å svare til egne kunder.

(Men levende mus? Uffda... bra det ikke var en pakke med proteinpulver sendt med båt fra USA. Spretter opp kartongen, og så hopper det en gigarotte ut).

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1183048 27/05/2011 13:10
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Hehe, var vel en litt drøy påstand

Litt kanskje.

Jeg har heller ikke noe av den erfaringen som mange klager på her inne, men det skyldes nok først og fremst for at jeg bor slik til at jeg reiser til butikken.
Har sjelden benyttet meg av muligeten til å bestille varer de ikke har inne.

Riktignok bestilte jeg 1 stk Ritchey karbon styre og setepinne i mars som de ikke hadde inne. Nå i mai kansellert jeg bestillingen pga ikke levert etter avtalt tid. Dagen etter fikk jeg bekreftelse på kanselleringen.

Så enda har jeg vel tilgode å ikke bli "sett og hørt".

MEN det er jo et tankekors for Bikeshop at de får så mye klager som de får. Vil vel tro at så lenge folk kjøper så blir de vel ikke bedre. Det klassiske er vel at ting ikke endrer seg før salget stuper.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1183132 27/05/2011 15:34
bwack Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sånn går det når du ligger med smågutter i Thailand og oppdager etterpå at du har pådratt deg skabb og sliter med dårlig smavittighet ovenfor kone og barn. Da er det jo lett å legge skylden på Bikeshop, iom at de får så mye tyn her fra før av:)

Dette var ikke pent og jeg er svært sint på deg nå.
At du velger å tru at jeg er en løgner får være opp til deg.

Redigert av bwack; 27/05/2011 15:41.
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1183147 27/05/2011 15:54
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: bwack

Herregud for en barnslig oppførsel!

Problemet alle klager over i denne tråden er servicen. Hadde de svart på mailene, beklagt seg og oppgitt status på varen etc så ville de hatt en hel del mer fornøyde kunder. Men å vente uvitende på deler du trenger er rett å slett irriterende, spesielt når butikken du kjøper det fra ikke sier et kvekk!

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: Dloh] #1183194 27/05/2011 16:50
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
DETTE ER IKKE BRA ELPEDRO"

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: El Pedro] #1183201 27/05/2011 17:11
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Takker ICON_SMILE

Redigert av JonahHex; 27/05/2011 23:02. Rediger grunn: Tråd modereres
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: JonahHex] #1183204 27/05/2011 17:17
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: JonahHex
Sånn går det når du ligger med smågutter i Thailand og oppdager etterpå at du har pådratt deg skabb og sliter med dårlig smavittighet ovenfor kone og barn.

/fail, på alle måter!

Indeed!
Slikt er i beste fall totalt unødvendig!

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: JonahHex] #1183210 27/05/2011 17:27
C
catol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Sånn går det når du ligger med smågutter i Thailand og oppdager etterpå at du har pådratt deg skabb og sliter med dårlig smavittighet ovenfor kone og barn.

/fail, på alle måter!

+1

Drøyeste jeg har sett her inne!

Prater han av egne erfaringer kanskje??

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: catol] #1183480 27/05/2011 21:51
L
larshkj Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: catol

/fail, på alle måter!

+1

Drøyeste jeg har sett her inne!

Prater han av egne erfaringer kanskje??

Helt enig. Fyren burde komme seg ut av dette forumet fortere enn svint! Slik oppførsel skal ikke tolereres! Æsj!

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: larshkj] #1183506 27/05/2011 22:19
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
El Pedro har fått beskjed, så la oss legge den død nå. Slikt tolereres selvsagt ikke.

Re: Bikeshop, slukket og låst? [Re: larshkj] #1183510 27/05/2011 22:24
xscream Offline
Entusiast
Entusiast
Hvorfor opererer egentlig terrengsykkel.no med moderatorer når utsagn som elpedros får passere ?

Hvor i all verden går grensen......

Ståle

Utgår...

Marley dro streken mens jeg postet :o)

Redigert av xscream; 27/05/2011 22:35.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå