Jeg har ikke fått mer enn 7 turer (ca) på den enda, men synes opphenget virker mye mer følsomt. Også under nedbremsing ja. Til gjengjeld mener jeg at det gynger mer enn det gamle, som knapt ble påvirket av stående tråkking uten Pro Pedal. Prøvde min brors Hifi med samme oppheng og fikk litt samme følelsen. Jeg har nok ikke funnet det ideelle lufttrykket på bakdemperen heller.
Mine 29-tommere: 1) Gary Fisher Superfly (2009) 2) Gary Fisher Superfly 100 (2010)
Har to 26"-ere også. Bl.a. en grusracer på 8 kg. Kommer nok til å bruke den i Birken neste år. Men 29"-erne er uslåelige på langturer og stier med ruglete underlag. Ruller stødig over det meste.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Mitt bidrag til denne tråden. Fra "Gary Fisher Collection" kommer denne stive stålsykkelen(og fortsetter trenden min med dårlige iPhone-bilder ) Står og flotter seg i butikken ennå men skal snart hjem i varmen.
Og TwinSix var så snille at de laget T-skjorter til meg:
Tid for en vår-bump av tråden. Endelig fått skitna til den nye tjueni'ern min. Superfly Elite i størrelse størst. Foreløpig helt original og med Shimano M540. Men holker og muligens dekk samt pedaler blir nok bytta ut etterhvert. Skal dytte på snøgrensa jevnlig nå. Samt venne meg til SRAM's tommel-jokking.
Den Gary Fishern har ei nydelig ramme. Vurderte å skaffe meg en til mitt prosjekt, men dessverre får du den jo bare som komplett sykkel og fant ut at 12 000,- ble litt drøyt. Ville ikke ha kunnet brukt noe av det andre utstyret nesten. Landa på ei Kona Unit ramme, billig og solid. Men må innrømme at jeg fremdeles tenker litt på den Gary Fisher ramma eller en Niner S.I.R. Dette er min første 29er, hvis jeg liker dette så kan det jo hende jeg kan oppgradere ramma til neste sesong.... Rohloff er forresten moro så langt, men har ikke fått testa på skikkelig stisykling enda.
Kona'n var nok ikke i mine tanker. En god venn presenterte den for meg ved en tilfeldighet etter at han hadde bygd den opp. Jeg brukte ikke mye tid på å tenke, noen ganger blinker hele stolpen grønt
Det var så enkelt at jeg satt meg på råkken og det var som å komme hjem. Det er en fryd å sette seg på setet, den triller utrulig bra, for meg en fabelaktiv sittestilling som er svært snill med en sliten kropp. Den kommer til å bli brukt hovedsakelig på grus og asfalt.
Geometrien er utrulig snill og effektiv. Jeg kan ikke annet enn å anbefale. Sultan var ute i dag for for første gang. Oppgradert til 10 delt, jeg er ikke helt sikker på at det var lurt. Litt flere km må til for å dra en endelig konklusjon.
Med et elendig mobil-bilde outer jeg min nye 29'er. Mangler kun litt trimming av girwire og bremseslanger, så er vinterens byggeprosjekt ferdig. Med treningshjul veide den 8,6kg, forhåpentligvis blir den endel lettere i løpet av neste uke.
Det der må være definisjonen av en rittmaskin i 2011, Christen. Strøkent! Får den prøvd seg i Østmarka i morra?
Skal bli spennende å få prøvd den ordentlig, ja. Blir nok ikke noe Terrengsykkelritt på meg. Satt litt lenge på gjerdet og når jeg bestemte meg i forrige uke var det ingen startnummer å oppdrive. Blir noen grusritt først og så skal den nok få kjørt seg i Skagerakkrittet.
En total spec kommer i neste uke når totalvekta er nede i ca.8,1kg. Foreløpig kan jeg si at det er ei Scale 29 ramme med en tilpasset 110mm Lefty Ultra Carbon. Schmolke styre, Extralite stem, 10-delt grip-shift, R1 karbon osv.