Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Beste trenings-app for sykling i skogen

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: KristianStr] #1174912 18/05/2011 11:40
J
jogeir Offline
Fersking
Fersking
J
Til android vil jeg absolutt anbefale OruxMaps, denne gjør de fleste andre kart og logge applikasjoner overflødige.
Henter kartdata fra en mengde med leverandører, inkl. Google, statens kartverk og open street map ++.

For de som er bekymret for dataforbruk så er det mulig å laste ned kart lokalt ved å plotte inn område og detaljnivå.

Kan også importere/eksportere GPX og KML filer og har integrasjon med Everytrail, GPSies og MapMyTracks.

Har også støtte for bluetooth pulsbelte.

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: jogeir] #1175012 18/05/2011 13:20
emja Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Syklet med både Runkeeper på 3gs og Garmin GPSMAP 60CSX forleden,
etter omtrent 11 km tur viste Runke-Per ca. en halv km kortere enn Garmin, dvs 4,5% avvik i avstand og dermed snittfart. Skal du måle og sammenlikne progresjon i fart og treningsdistanser så er dette ikke uvesentlig, jeg stiller spm ved om mobilen sånn sett er egnet?
Eller er det greit så lenge man alltid bruker samme dings med samme (u-)nøyaktighet?
En annen sak er at jeg aldri ville hatt mob'en på styret underveis pga fare for støt- og fuktskade, om man bare bruker den som tracker i sekken er dette ingen sak.

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: Birkebeinern] #1175022 18/05/2011 13:29
per-e Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
sjekk at gps står på. På første turen min glemte jeg å skru på gps og fikk bare opp tiden, ingen km,kalorier etc.

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: emja] #1175056 18/05/2011 14:12
KristianStr Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: emja
En annen sak er at jeg aldri ville hatt mob'en på styret underveis pga fare for støt- og fuktskade, om man bare bruker den som tracker i sekken er dette ingen sak.
Jeg bruker denne: med netting og reinlokk i en liten sidelomme http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/topeak-tribag-vaska-m-regnskydd.html (men har den gjerne i en plastpose i tillegg uansett). Man kan se displayet gjennom mesh lokket men er litt knotete. Den ligger ganske bra så kan sykle uten lokket i perioder men føler det er litt risky. Uansett bra å ikke være for limt til displayet ICON_SMILE
Men skulle ønske jeg hadde denne: Da hadde jeg nok droppa å legge den oppi posen og kunne sett rett på displayet (men ikke hele tia da det rekker mye strøm mens gps'en går). http://www.probikekit.com/no/luggage-tra...stem-bag-1.html

Redigert av KristianStr; 18/05/2011 14:37. Rediger grunn: computer gaising
Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: KristianStr] #1175104 18/05/2011 15:43
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Skal ha ny mob. og vurderer sterkt Motorola Defy http://www.mobili.no/tester/test-av-motorola-mb525-defy/

IP 67 klassifisert Android 2.2, GPS osv... Hvis man kunne kjørt Endomondo på denne MED pulsbelte, og kunne brukt typ openstreetmaps hadde det jo vært helt genialt! Og fått tak i en skikkelig holder til å ha på stem! Da kan jeg droppe å kjøpe Garmin Edge 705 eller 800 jeg har tenkt på lenge nå....

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: emja] #1177588 21/05/2011 14:52
Snooze Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: emja
Syklet med både Runkeeper på 3gs og Garmin GPSMAP 60CSX forleden,
etter omtrent 11 km tur viste Runke-Per ca. en halv km kortere enn Garmin, dvs 4,5% avvik i avstand og dermed snittfart. Skal du måle og sammenlikne progresjon i fart og treningsdistanser så er dette ikke uvesentlig, jeg stiller spm ved om mobilen sånn sett er egnet?
Eller er det greit så lenge man alltid bruker samme dings med samme (u-)nøyaktighet?

Opplevde at distansen på en kjent runde varierte mye. Når jeg studerte sporet på kartet i runkeeper, fant jeg flere tilfeller av rette streker/ sjelden oppdatering. Sporet fulgte veien helt nøyaktig i mange kilometer, men plutselig ble det noen lange rette streker som ikke fulgte veien. Distansen ble da kortere og farten lavere.

Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: Snooze] #1177956 22/05/2011 00:24
KristianStr Offline
Avhengig
Avhengig
Så erfaringa med pulsbelte til dissa app'ene er bra, eller?
Ere non som har prøvd Polars Bluetooth belte ( http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/tilleggsutstyr/Polar_Wearlink_sender_med_Bluetooth ) (og gjerne på Sports-Tracker )?

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: Nils_Arne] #1686426 20/09/2013 23:05
R
raztorez Offline
Fersking
Fersking
R
Jeg har brukt Polars pulsbelte og er kjempefornøyd med dette. Bruker det sammen med Samsung s4 active og Endomondo og det fungerer supert.

Re: Beste trenings-app for sykling i skogen [Re: Nils_Arne] #1687511 23/09/2013 13:29
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Trodde alle syklister brukte Strava nå.. http://strava.com

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support