må si man er ganske så sterk når man kjører alene fra hovedfeltet og vinner... Scarponi ble jo bare dratt frem av lagkameratene. Sykkelsporten blir ganske så kjedelig hvis alle rittene skal avgjøres 100 meter før mål, hva er da poenget med å sykle 200 km først? Ønsker man at den sterkeste mann vinner, kan du jo begynne å se på vektløfting
Prøver du å være morsom? Idealet mitt er at masse brudd går avgårde og lager et spennende ritt, men feltet tar dem på slutten og favorittrytteren min tar seieren. I giroen i år har det vært brudd som har gått inn for mange ganger(3. etappe, 5. etappe, 7. etappe). Altså annenhver gang. Det er kjedelig.
Synes det var en fantastisk prestasjon og modig satsning av en umeritert førsteårsproff! Scarponi kan være så sterk han bare vil, sykling handler nå en gang om å sykle raskest fra A til B, ikke å være sterkest
Prøver du å være morsom? Idealet mitt er at masse brudd går avgårde og lager et spennende ritt, men feltet tar dem på slutten og favorittrytteren min tar seieren. I giroen i år har det vært brudd som har gått inn for mange ganger(3. etappe, 5. etappe, 7. etappe). Altså annenhver gang. Det er kjedelig.
Grunnen til at mange brudd har gått inn i år kan være et resultat av årets ekstreme Girorute. Mange av lagene vil ikke "sløse" bort krefter på de tidlige etappene da de heller sparer seg til de kommende knallharde etappene!
Jeg synes det helt klart er positivt at agressivitet og guts blir premiert med etappeseire innimellom. Dersom det skal være gitt at favorittene vinner hver gang, trenger man jo egentlig ikke sykle etappene en gang.
Hva er da poenget (annet enn å få litt tv-tid) med å gå i brudd?
Selvsagt skal det være mulig å vinne i fra brudd! Men jeg poengterer at jeg synes det er gørr kjedelig når ikke de største gutta gjør opp seg imellom, spesielt på fjelletapper.
Scarponi kjører med hodet under armen for tiden og bruker enhver sjanse til å angripe. Aldri sett noen så rå i giroen siden Di Luca herjei på sitt beste. Sier i intervjuet til Cyclingnews at han bare gleder seg til Etna... Og da gjør jeg og det.
Jeg tror Lampre og Scarponi bruker for mye krefter nå til å holde helt inn i årets Giro. Saxo-Bank og Liquigas kommer til å komme inn i Dolmitten med mer overskudd og vil pulverisere de andre lagene når Giroen virkelig skal avgjøres.
Interessant kjøring av Contador i dag og i går. I går tapte han noen meter på slutten, og jeg lurte på om han tenkte "Giroen blir ikke avgjort her, ingn vits i å gå kjelleren for å ikke tape noen sekunder", og at han sparte krefter til Etna. Men så i dag går han til i den siste bakken for å jakte bonussekunder. Er det så lurt da, når man tenker på morgendagen? Det er vel ingen tvil om at Contador brukte mye krefter på å gå etter Gatto.
Ellers bra kjøring av Kristoff. Sånn sett var det synd at feltet ikke var samlet, for da kunne han kanskje kommet på pallen.
Ja er veldig trist at Contador får kjøre. Er man stor nok kan man gjøre som man vil. Hva skjer når han blir dømt i ankesaken? Da har han snytt han som skulle ha vunnet for heder og ære.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Ikke bare for heder og ære, tenk alle de dagene en annen rytter kunne ikled seg den rosa ledertrøya, som er en helt spesiell følelse, all hedere og champangen på podiet etter hver etappe. All tv-tid, mediefokus osvosv. Hadde vært som om ole christian skulle kommet på 2. plass i NM, for at så vinnere ble dopingtatt etter endt sesong. Da ville han bare fått det nedskrevet på papiret at han er Norgesmester, han fikk ikke syklet med trøyen.
Nei det er rett og slett trist og tragisk. Sender ut feil signaler. Er jo flere andre ryttere som er under etterforskning som ikke fikk delta. Det er også dårlig gjort at Bjarne og SB og lar Contador sykle. Det vil jo kaste et dårlig lys på SaxoBank