Stien starter på bortsida av jordet etter de tre drivhusene. Når man kommer til jordet et stykke oppi lia så følg kanten rundt til høyre, stien dukker opp igjen på andre sida.
----- Erlend
"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
Prøvde meg en svipptur opp der skogsmaskina har kjørt i hele vinter.... Du skal leite lenge etter tettere med crux nå. Sleipt og jævlig og høl som er dypere enn hele sykkelen... Skogen må vel høstes, men læll. Men stikkstien fra skiløypa var artig med en skikkelig OTB - flyer. Hadde mose i hele hjelmen..
Kjenner igjen noen av stiene på bildene gitt. Kjenner at jeg er nødt til å ta en tur, kanskje allerede til helga? Må jo om ikke annet hente golfballen og levere den der den hører hjemme.
Jeg skal sykle i ettermiddag. Vikåsen er et fint alternativ, men Leistad hadde vært knall å prøvd på litt sleipere føre.. Jeg bøyer meg for overmakta, uansett. Avgang 18:30 tida?
Jeg tenkte at jeg sykler fra Ranheim skole (Mulig å parkere der også) i den tida, så er jeg varm til stiene begynner.. Bruker en liten halvtime til Leistad hvis er der vi ender. OP blir sikkert med kjenner jeg han rett.
Fin fin tur i whiskeyåsen. BT, nå er det like før noen knekker utfordringen. Nesten alle cruxene ble passert i dag, men dessverre ikke i ett... Forholdene er flotte. Ikke på langt nær så vått som jeg fryktet selv om noen røtter var sleipe. Takk for en flott tur til alle de fem andre som var med!
Jeg tar en runde i Leistadåsen nå i kveld, start kl 19:00 hjemmefra. Dvs jeg sykler over brua over E6 ca 19:10. Satser på sykling av den berømte "whiskytrail". Ettermiddagen har gitt et par kraftige regnskurer her i Malvik, så nå skal cruxene være gode og sleipe
Kort varsel, men velkommen skal dere være på tur den som vil.
Vi lot Leistadåsen whiskytrail være whiskytrail og ryddet heller litt gjengrodd sti i Aunvåttane. Ikke så mye gjørme der borte som det fort blir i Leistadåsen.
Likevel, det er utrolig hva vannmengder skogen tar unna om dagen. Et par dager med oppholds og litt vind så er vi RaceKing-føre igjen
Treskallestien hadde grodd fint etter mer frekvent besøk tidlig i vår. Den stien vi ryddet går parallelt med øvre del av treskallestien (vi syklet den opp en gang i vår). Den kan klatres men er nok finest nedover i kombinasjon med nedre treskallesti. Vi mangler dog litt rydding ned fra toppen før den kan knyttes til en annen sti.
Fin fin tur i whiskeyåsen. BT, nå er det like før noen knekker utfordringen. Nesten alle cruxene ble passert i dag, men dessverre ikke i ett... Forholdene er flotte. Ikke på langt nær så vått som jeg fryktet selv om noen røtter var sleipe. Takk for en flott tur til alle de fem andre som var med!
Det er bra. Jeg rekner med dere legger deres andel i potten snart. Ikke bare tyvtrener Da blri det plutselig en bra Whiskey.
Klarte noen hestebakken med yodacruxet i en go? Imponerende av v-cruxet ble tatt. Trodde det skulle være i våteste laget. Store knaster?
Jeg tror jeg stikker en tur i ettermiddag og tester nystien (nr.4) på Aunvåttan i ettermiddag. Sykler opp Væretrøa og den veien over dit. Fine stier og skikkelige bakker. Noen som kunne tenkt seg å være med?! Er vel ikke så allverdens vått i dag, tror jeg