Korleis oppfører sykkelen seg? Ganske bratte vinklar, kort rake og låg front. Fungerer det til teknisk køyring? Ville kanskje tenkt at det vart litt nervøst?
Kor mykje drop køyrer du med (sete-styre)? Er stor negativ vinkel på stemet og spacere under noko for ein sprinter? Bør vel ha minst mogleg styrerøyr å vri på...
Korleis oppfører sykkelen seg? Ganske bratte vinklar, kort rake og låg front. Fungerer det til teknisk køyring? Ville kanskje tenkt at det vart litt nervøst?
Kor mykje drop køyrer du med (sete-styre)? Er stor negativ vinkel på stemet og spacere under noko for ein sprinter? Bør vel ha minst mogleg styrerøyr å vri på...
Spacerene ryker snart. Er vant til enda litt mere drop men landeveisstyrer har ikke så mye. På banen så spurter man med stabil sykkel og kaster den ikke fra side til side. Kommer til å eksperimentere med sittestilling og wattmåler framover.
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Har ikke kjørt så mye teknisk med den enda. Har kun kjørt 2 turer ute som ikke har vært veldig teksnisk. Men helt klart lettere å manøvrere en kortere sykkel. Denne har 575mm overrør.
Vet du vekta på sykkelen.. Sykt rå sykkel forresten.. så deg og sykkelen på Ceres rittet.. Rått når en sykkel til 24000 er sååå mye råere enn Dogmaer til 80000
Vet du vekta på sykkelen.. Sykt rå sykkel forresten.. så deg og sykkelen på Ceres rittet.. Rått når en sykkel til 24000 er sååå mye råere enn Dogmaer til 80000
Jeg kan veie den i morra med treningshjul. Den er ikke lett. Men den er veldig stiv Ja jeg surra der borte, det var min første tur på sykkelen
Cervelo S1 Ultegra. Alt er originalt fra da jeg kjøpte den i august, bortsett fra styretapen. Skulle gjerne hatt noen finere flaskeholdere også, kom gjerne med tips. Under vurdering å skifte hjul også, men tror det holder foreløpig for en nybegynner som meg. Har for lite kunnskap foreløpig om hjul og hva jeg burde se etter for å få en merkbar oppgradering.
Det er greit. Jeg merker egentlig ikke så stor forskjell på seter. Hadde et sete fra Fast-Bikes til 150kr, merke ikke så mye forskjell. Bortsett fra når jeg sitter på tuppen så glir man ikke så lett pga de ruglene ytterst.
Pinarello F4:13 Campagnolo Record American Classic R58(by ZIPP) Felgringen(samme greia som 404) men nav og eiker er fra AC. Hjulsettet finnes i to utgaver et som er fra AC og et Zipp/AC mix.
Du har litt mer elegant støtte enn meg ser jeg. Jeg får nøye meg med et norgesglass med kaffebønner.
Men begge delene fungerer jo Er jo bare til slike skrytebilder det er godt å ha. Plukket den med meg på en konkurssalg.
Men foruten hjulsettet, hva gjør at din sykkel er over halvkiloet lettere enn min?
Grunnen til at styret er slik er at jeg prøver ut forskjellige instillinger, slet med litt vond korsrygg, så tenkte jeg skulle prøve med styre litt høyere på neste tur.
Men foruten hjulsettet, hva gjør at din sykkel er over halvkiloet lettere enn min?
For å være helt nøyaktig så veier den 7,09. De 400 grammene ligger i hjulsettet, utstyrsgruppa, setet, styre, slange/dekk? Ikke vet jeg, men kanhende de har filt vekk noen gram på årets ramme/gaffel.