Har kjørt noen drag i stipartiene den siste uka med Ikon 2,2 i eXC/3C/EXO-konfigurasjon satt opp slangløst med litt CaffeLatex. Tror dette blir bra hvis været holder seg.
16,30 på første stiparti fra stistart til oppå broa. 6,05 på utforprisen med Propedalen på.
Skal bytte tilbake til 140 skive bak, men bortsett fra det blir oppsettet som nå tenker jeg. Standard Scalpell HM 1.
Jeg kommer uansett til å bruke Maxxis Ikon 2.2 bak, og foran har jeg ikke bestemt meg enda. Hvis det høljer ned så blir det Maxxis beaver, eller crossmark evt ikon. Skal prøve på Specialized renegade foran på nissancup på skullerud samt gjennomkjøring av TSR løypa men er i tvil om det holder.
renegade foran på TSR hørtes ut som en utfordring.... kjører specialized captain control foran og skal ha Maxxis ikon bak (29")
Kjører letth i år. HT med 1x10 og tufo colibri med xc 4, brukte xc 2 i dag, er nok greit med litt volum. Løypa er super tørr og rask og med all kloppinga så vil vi nok de beste kjøre under 1.20 på runden hvis forholdene holder seg. Hører det er flere som kjører på tid i utfordelen, skjønner det blir hard konkurranse i år. Det kan vi like;o)
Et spørsmål ang. løypa: er den lagt om siden i fjor, eller er løypekartet ( http://www.terrengsykkelrittet.no/loypekart_2010_highres.pdf ) feil? Stipartiet fra grusveien ved Fjellstad og over til grusveien sør for Nøklevann er går ikke samme sted på kartet som det gjør på samtlige GPS-logger jeg har funnet fra rittet i fjor.
Se vedlegg: rød er der løypekartet sier at løypa går, med et av GPS-sporene til venstre.
Løypekartet som har ligget ute en stund er feil, slik du påpeker, og løypa går akkurat slik du beskriver. Vi venter på nytt kartunderlag for å oppdatere den.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Herlig film. God påminnelse om hvor steinete det er til tider. Tror faktisk ikke at sykkelen er så innnmari avgjørende (da det er en god del tråkking midtveis), men dekk har svært mye å si både i forhold til punkteringsmotstand og trygghetsfølelse.
med de tørre forholdene som er nå, så går det utrolig mye raskere enn i fjor. Har tatt den på 5:38 når det er minimalt med folk i løypa. Men selvfølgelig ikke med sone 4 puls i en time først
Etter nedkjøringen fra Stallerudåsen så krysser vel løypa lysløypa og fortsetter på sti ned mot Nøklevann / Bråten (og ikke rundt på lysløypa som vist på kartet) før man svinger oppover mot Haraløkka?
På vei opp mot Haraløkka så går vel heller ikke løypa innom Sørli? Trodde løypa fulgte det midterste av de tre nord/syd-alternativene opp til Haraløkka fra Nøklevann og ikke innom Sørli som vist på kartet.
Finnes det en oversikt som viser hvordan løypetraseen går ut fra starten på Haraløkka?
Så ut som du var litt ute å kjøre på vei ned oppover cruxet i Nissan Cup løypa, stemmer det?
Logget en fin tid rett under 6 minutter selv i dag på rittfulldemperen. Forholdene i år kan ikke en gang sammenlignes med ifjor. Er forresten helt enig i at det ikke er sykkelen det kommer an på
Hvordan er det å parkere på Haraløkka og eventuelt sykle løypa på morgenen 17. mai? Det er eneste dagen hvor det passer bra med en gjennomkjøring, så jeg tenkte meg å ta turen om det ikke er et helvete med tanke på 17. mai feiring i området. Eventuelt kan man parkere på Skullerudstua om det er noe bedre..?
Hvordan er det å parkere på Haraløkka og eventuelt sykle løypa på morgenen 17. mai? Det er eneste dagen hvor det passer bra med en gjennomkjøring, så jeg tenkte meg å ta turen om det ikke er et helvete med tanke på 17. mai feiring i området. Eventuelt kan man parkere på Skullerudstua om det er noe bedre..?
Hadde lett blitt med deg jeg! Men du sykler vel litt kjappere enn meg..?
Bøler skole skal gå i tog i byen og reiser med t-banen mellom ni og halvti. Sikkert litt kaos akkurat da og greit å styre unna. Borgertoget går på ettermiddagen. Parkering bør gå bra.
evt parker ved ulsrudvannet. to parkeringsplasser på begge sider av veien. tviler på at det er noe 17. mai fering der - kun folk som heller skal ut i marka. http://kart.gulesider.no/m/aCUlq
Hmmm, jeg for min del innbiller meg at sykkelen har en del å si. Har måtte jobbe for å komme meg under 6 minutter på Epicen (Eskar 2,3") og det senest forrige helg. Byttet til Enduroen og sparte brått 45 sekunder og det har ikke blitt så mye tørrere.
Det er heller ingenting i utforpartiet som er spesielt vanskelig slik at man blir skeptisk til å kjøre det på sykkel med "konkurransegeometri" og derfor bremser/kjører nevneverdig saktere. Jeg tror heller at den ekstra vandringen gir en smoothere reise gjennom de steinete partiene hvor man trolig kjører i sikk-sakk med en hardtail eller 4" og den er heller ikke så mye mindre tråkkeffektiv.
Sitat: Dr.Gonzo
Så ut som du var litt ute å kjøre på vei ned oppover cruxet i Nissan Cup løypa, stemmer det?
Kan stemme det...
Sitat: thomasengen
med de tørre forholdene som er nå, så går det utrolig mye raskere enn i fjor. Har tatt den på 5:38 når det er minimalt med folk i løypa. Men selvfølgelig ikke med sone 4 puls i en time først
Jeg har ingen planer om å være 1 sekund i sone 4 før Skullerudåsen.
Hva er forøvrig makstiden på rittet? Så jeg rekker rundt, i motsetning til i fjor grunnet litt for mange punkteringer.
Hmmm, jeg for min del innbiller meg at sykkelen har en del å si. Har måtte jobbe for å komme meg under 6 minutter på Epicen (Eskar 2,3") og det senest forrige helg. Byttet til Enduroen og sparte brått 45 sekunder og det har ikke blitt så mye tørrere.
Jeg holder også en knapp på denne teorien. I tillegg har selvsagt innøvd sporvalg svært mye å si. Når du slipper gjette raskeste spor løpende og kan bare dure på, så kan man konsentrere seg kun om å kjøre fort og få flyt.
Den mest effektive måten for å få ei dårlig tid er for øvrig å ta en saftig otb rett før utforen starter. Testet det i fjor med stor suksess.
Med Enduroen og Rubber queen 2.4 ligger jeg på 5:38 Med Epic FS 29" ligger jeg på ca 6:05 (captain control og Kenda/rocket ron) Har litt med dekkene og tør å kjøre på litt ekstra med Enduro, men samtidig kan jeg trå på litt mer med Epic på flatene.
Har ingen planer om å være særlig mye under sone 4 før utforprisen
Er ikke helt sikker på hvor utforprisen har start og mål, men hvis jeg måler fra høyresvingen på toppen av Skullerudåsen til laveste punkt ved Skullerudstua snakker vi 10.31 i går!
Hadde det vært uproblematisk så hadde vi selvfølgelig gjort det.
Vi jobber videre med denne kabalen, men ved å flytte 40+ starten så vil vi igjen måtte flytte neste start for at ikke 15-16 og junior-kvinner skal komme dundrende inn i halen på 40+ feltet alt for tidlig. Da vil dette forplante seg utover og vi vil til slutt kanskje få eliterunding midt i starten på siste klasse.
Jeg er sikker på at dere har gjort dette så bra som overhodet mulig. Men jeg lurer på om ikke M15-16 burde starte foran M17-29, 1 runde? De i klasse 17-29 og øvrige sportsklasser som sykler veldig fort, kjører 2 runder, og ut fra resultatlista i fjor så går det fortere i M15-16 enn i alle de andre klassene som kjører 1 runde. Jeg frykter at M15-16 vil måtte slite hardt med å komme seg fram i terrengpartiene, dersom de skal starte helt bakerst.
(Dessuten er jeg redd for at poden tar meg igjen når han starter bare 10 minutter bak meg, men det er ikke derfor jeg sier dette )