Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 19 av 23 1 2 17 18 19 20 21 22 23

Hvem er du?

Re: Hvem er du? [Re: Yellow] #1026196 10/09/2010 18:50
hpk Offline
Fersking
Fersking
Hei
Hans-Petter, 43 år Oslo
Har vært litt til og fra med hard tail terrengsykkel i yngre dager, men de siste årene har det vært permanent barnesetefeste på den gode gamle Kleinen.
Har lenge lurt på om jeg ikke skulle prøve meg med en fulldempet, men det har blitt med tanken inntil nå.
Er fortsatt litt rekonvalens etter et lite uhell på ski i vinter (Rødkleiva), så med leggen full av titan, ømt kne, boden full av randoski, pent brukt kiteutstyr, ny båt og et snev av 40 års krise fant jeg en passende unnskyldning til å investere i ny stisykkel. Har hatt ett par korte turer i nabolaget og er helt frelst.

Har hatt mange herjeturer på mine gamle HT sykler, men opplevelsen med en fulldemper var helt rå.

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før??

Klein Attitude Comp m/barnesete
Santa Cruz Blur LT
Re: Hvem er du? [Re: Raskall] #1043820 05/10/2010 12:12
J
JarleB Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
J
Hei,

jeg heter Jarle Bjørgeengen, og er 39 år. Bor på Oppsal i Oslo med kone og datter på 8 år samt sted-datter på 15.

Har kjørt enduro og motocross i ca. 15-20 år, på mosjonist-nivå. Sluttet med dette i 2005, av hensyn til familie-aktiveter og til fordel for seiling om sommeren.

Ble helfrelst på sykling med fulldempet sykkel da jeg prøvesyklet denne http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=913696 Bestemte meg rimelig fort for å handle, og fikk en fin gjennomgang av sykkelen fra selger.

Har vært en del turer i Østmarka, har det kjempegøy hver gang og jobber med å "trimme motoren" :-)

- Jarle

Re: Hvem er du? [Re: JarleB] #1050697 15/10/2010 17:17
M
magsil Offline
Fersking
Fersking
M
Hei!
Jeg heter Magnus, er 25 og studerer i Oslo. Fikk smaken på sykling for et år siden, men først nå denne høsten jeg har kommet igang med terreng og stisykling. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke begynnte før, for dette er jo mye artigere!

Sniker mye rundt her på forumet, er teknisk interessert og leser det meste jeg kommer over av "hvordan fixe dette"-tråder og lærer litt underveis. Ordrelistene fra CRC vitner om en fasinasjon av uppeditter og fine ting.

Har nå innsett at hvis stisykling er målet, så er fulldemper veien. Har derfor gått til anskaffelse av en brukt 2008 Felt Redemption 2. Min andre sykkel, en 2009 Corratec X-Vert S0.1 kommer sikkert til å bli sjalu, så jeg får forsøke å lufte henne noen ganger også.

Sykler mye i øst- og nordmarka og litt i området rundt Lysaker og Bærum, der jeg bor.

-Magnus

"Morsomt sitat eller ironisk kommentar"

Corratec X-Vert S0.1
Felt Redemption 2
Re: Hvem er du? [Re: magsil] #1073942 21/11/2010 20:55
Fjellberta Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Monica heter jeg, 36 år og utvandret Bergenser. Bor nå i Sogn og Fjordane. Alltid elsket å sykle, men det var ballspill som var tingen helt til jeg fikk en solid skade. Begynte først nå sommeren 2010 å sykle aktivt, og syklet for første gang Nibberittet og Gaularfjellrittet i år. Kjøpte meg landeveissykkel i sommer(Trek 2.1) og nylig bestillt terrengsykkel (Cube Reaction RX) som ventes en av dagene ICON_SMILE
Solgte faktisk motorsykkelen i sommer til fordel for sykling. Fikk ikke tid å bruke den. Går mer for egen maskin ICON_TONGUE
Var på trenerkurs 1 i landeveis og terrengsykling i helgen og fikk enormt kick av terrengsykling og ser frem til å drive mer med disse 2 kombinasjonene.
Blir mye motbakkesykling. Det er det vi har mest av her i Sogn og Fjordane ICON_WINK
Ellers går det og en del tid med til foto. Det er lidenskap nr 2. Var nr 1 men måtte vike for sykling ICON_SMILE
Gleder meg til sykkel kommer og kan få syklet litt i vinter også

Re: Hvem er du? [Re: Fjellberta] #1074410 22/11/2010 17:47
Mortens Offline
Ivrig
Ivrig
Får vel ta å skrive litt her jeg også

Navn: Morten T Storesund
Født: 1990
Bor: karmøy(nær haugesund)
Sivilstaus: i et forhold
Sykkel: Ultimate Scandium Ultegra
Hobby: Trening på gym, Hjemmekino, Sykling

Alltid likt og sykle, men pga flytting rett ved siden av min vdg skole for ca 5 år siden ble det stopp på det.

I fjor sommer kjøpte jeg meg en billig Hybrid sykkel til en 3000kr som jeg skulle bruke til å trene opp knærna min (som til stadighet går ut av ledd, dette har vært et stort problem siden begynnelsen av ungdomskolen, og alt av ballspill og andre idretter ble lagt på hyllen, bortsett fra å trene på gymmet som jeg har brukt til å holde meg i brukbar form.
Men denne sykkelen ble brukt minimalt gjennom året, da jeg bodde på den tiden ganske usentralt.
Denne sommeren tenkte jeg at jeg skulle sykle minimum 75% av dagene til min sommervikar jobb. Noe som gikk lett, da turen bare er 6km lang ca. Rundt Slutten av juni kjøpte far min seg racer etter han hadde syklet på en ganske god hybrid sykkel i ca 2 år og fant seg en sykkelklubb han begynnte å sykle med i starten av august.
Heg heiv meg på med sykkelen min på lave 15kg+- og har slete meg i hel med å holde følge med disse gamlingene jeg syklet med.
Men for 1 mnd siden kjøpte jeg min første racer, og det ble med ett mye enklere å holde følge og tilogmed ligge litt som (kanin) og dra litt ICON_SMILE.
Nå er planen å prøve å trene Styrke/Sykling 50/50 og første ritt tenker jeg er Haugesund - Sauda og Tyrsværrittet. Får håpe jeg klarer å bevare det jeg har tjent ved å sykla fra starten av juni - i dag og fortsette å progressere når +gradene kommer igjen.
Skal ikke si at det ikke blir flerne uteturer, for det har jeg gjerne lyst til, bare det ikke er glatt så kommer jeg meg ut ICON_SMILE.

Redigert av Mortens; 22/11/2010 17:48.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Hvem er du? [Re: Mortens] #1083051 09/12/2010 11:03
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Simen her.

36 år og bosatt i stibyen Drammen med skogen utenfor døra. Samboer og en gutt på to år, jobber som prosjektleder. Kjøpte min første skikkelige terrengsykkel i 1997, en Scott Comp Racing. Ti år senere kom det til en Giant XTC 0, så en Gary Fisher FS 29er i 2008 og en Cannondale CAAD2 aluracer. Totalt har jeg fem sykler, inkludert togsykkelen. Nå er planleggingen i gang for neste stisykkel med store hjul.

Sykler mest sti og noen mer tekniske maratonritt i løpet av sesongen. Koser meg i kneiker og prøver å sykle en ny sti for hver gang jeg er på tur. Jeg bruker rittene som motivasjon til å trene og til å oppleve nye steder og mennesker. Men sykkelsesongen starter egentlig etter siste ritt :-)
Drammen er et flott sted for sykling og jeg liker også å dele mine erfaringer og opplevelser derfra med andre. Sykler også regelmessig hos svigers i Nederland.

Synes mennesker som Rune Høydahl og andre erfarne terrengsyklister er interessante for sin erfaring og innsikt. Er ganske aktiv på forumet og er vel kjent for å lure på mange rare ting, spesielt tekniske. Imponeres ofte av andre forumbrukeres kunnskap og innsikt. Drev tidligere med bil og motorsykkel, men disse leketøyene ble solgt til fordel for mer tid på sykkelen. Går på ski og kjører brett om vinteren. Prøver stadig å få tid til dykking sammen med min meritterte instruktør-samboer som jeg møtte på Camel Trophy.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Hvem er du? [Re: simenf] #1085073 14/12/2010 21:41
M
MrAdHd Offline
Entusiast
Entusiast
M
Roar heter jeg og er 30 år. Kone og tre barn. Er vel å betrakte som treningsnarkoman ICON_SMILE Flere dager på rad med treningsfri liker jeg ikke.

Begynte å sykle i år, da jeg høsten 2009 bestemte meg for å melde meg på Birkebeinertrippelen. Har aldri syklet noe annet enn til butikken før, og har egentlig ikke likt sykling og de sure låra det medfører.

Kjøpte en Nakamura Summit Precision i mai og tråkket på meg Runners Knee etter kort tid. Roet ned et par uker og tråkket på igjen med lengre turer med høyere tråkkefrekvens. Dette bidro til at skaden slapp og vi var igang.

Hallingrittet ble mitt første ritt og min første punktering var et faktum ned siste toppen. Erfaring etter første ritt var at jeg måtte tørre å trå til fra start og prøve å finne noen som er bedre å sykle sammen med (prøve å henge på ICON_SMILE ).

Bestemte meg for å prøve Trysilrittet og ta en familiehelg der for å få litt sosialt med familen samtidig. Tro til fra start og prøvde å henge på teten opp de bratte bakkene fra start, noe jeg klarte høvelig og dro enorm nytte av innover de slakere og småkuperte grusveiene. Tapte endel i terrengpartiene, men ble tatt igjen av fire som jeg fikk kjørt rulle med siste mila. Nr 27 av ca 180 deltagere var et faktum. Dette var et skikkelig kick og jeg ble for alvor hektet på sykling.

Utover sommeren og høsten ble det Valdresrittet, Grenserittet, Raufoss MTB og Birkebeinerrittet. Merket med god margin ICON_SMILE

Etter birken ble lommeboka slunken siden det nå henger en HR Superleggera Team 2010 i kjelleren ICON_WINK

Gleder meg utrolig til våren og terrengsykling igjen.

Blogg: http://roarsollie.net
Instagram: @roarsollie
Gutua29@http://rojanrundfahrt.no
Re: Hvem er du? [Re: langen] #1090235 31/12/2010 00:34
K
kkebay Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
K
Strømsåsen i Drammen var min sykkelbarndoms vugge og er fortsatt himmelen, men horisonten blir stadig videre....

Re: Hvem er du? [Re: kkebay] #1099966 21/01/2011 10:03
Frode RJ Offline
Entusiast
Entusiast
Får ta denne runden jeg også.

Jeg heter Frode R. Jensen, 37 år og bor i Råde,Østfold. Jeg har tidligere vært aktiv både på landevei og terreng, vært på landslag på landevei og vunnet NC sammelagt terreng i juniorklassen. Har flere medaljer fra NM.

Men det er mange år siden (La opp når jeg var ca 20 år :-( ). Tok opp trening og sykkel forsiktig for 2 år siden og har igjen blitt litt bitt av basillen. Har ikke mål om å nå gamle høyder, men ønsker å komme i best mulig form på den begrensede tiden en familiefar har.

Trener systematisk med wattbasert trening og fokuserer på mye kvalitet og heller litt lite kvantitet. Skal kjøre 6-8 ritt i løpet av sesongen inkl. Stjernetråken, Farrisrunden, Raumerrittet og om mulig Birken.

Er veldig opptatt av kosthold og treningsfilosofi og ønsker kanskje etterhvert å bidra som trener eller rådgiver for yngre utøvere.

Takk for meg :-)

Farrisrunden 2012
Grenserittet 2012

Re: Hvem er du? [Re: Frode RJ] #1102789 26/01/2011 21:19
cantstandya Offline
Entusiast
Entusiast
Ivo Ninive her, 38 år, Hardware-designer i Cisco(tidligere Tandberg), gift med to barn, det funka ikke så jeg gifta meg med en voksen dame.

Seriøst: Bosatt i rekkehus på Ellingsrud i Oslo med kone, jente på 6 år og gutt på 3. Har konvertert fra halvdårlig birkensyklist til en helt gjennomsnittlig stidundrer. Har ca. 100m til nærmeste sti og 200m til lysløype så det blir mest kortreist sykling i omegn. Trening vinterstid består i å nyte Østmarka på ski, forøvrig Oslos overlegent beste mark.

Redigert av cantstandya; 26/01/2011 21:23.

Hey ho, let's go
Twittah: http://twitter.com/IvoNinive
Re: Hvem er du? [Re: cantstandya] #1108262 04/02/2011 12:55
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Gift, 2 barn, bor på gård, men selger av aluminium.

Aktiv i langrenn, skiskyting og football i yngre år.
Første sykkelritt Birken 94, deretter 5 deltagelser
med spredte mellomrom.

Har også prøvd Birken på ski - både hel og halv,
uten å ha påvirket maks.tiden hverken sommer eller vinter!

Sykler / går på ski nå først og fremst for å holde meg i form,
samt at dette er det eneste mine slitte hofter / knær
tillater av fysisk aktivitet.

Barberer ikke beina, men sikler med Kuzmin mens jeg drikker
min Nespresso Ristretto.

Re: Hvem er du? [Re: Kjesk] #1119838 24/02/2011 02:03
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg heter "Clint Berg" her på forumet etter en litt feilaktig blingsing på en 3 liter vin av Christer Berens en gang etter ei rotbløyte med etpar ufine kompiser. Det navnet ble da mitt alias her på Terrengsykkel etter etpar lange økter med humring oss imellom osv. Regga meg her etter DDD07 og har mer eller mindre ligget i dvale her inne-frem til nå.. Fikk med meg de to siste ukene av vinteren 69' så ja 41 til har det blitt.. (har hår på hue enda)
Digger retro Kleins,dvs pre trek og har hatt "etpar" av de. Kommer aldri til å kvitte meg med de jeg har igjen heller,tvert imot mye vil ha mer og f**en vil ha fler hehe. Har også en slags fetisj hvis jeg kan kalle det for retrodeler og Violiner,spilte litt før i tiden,men nå er det kun egnet for å holde jehovas vitner og støvsugerselgere unna døra mi(akter å fortsette å ikke øve for å bli flinkere heller)
Prøver å si til meg selv at jeg liksom ikke skal ha flere sykler,men for å sitere Enzo Ferrari da han ble spurt om hvilken bil som var den beste han hadde bygget;Den Neste Jeg Bygger.
Digger Klein,Merlin,GT,Eisentraut,Paganini.Igleheart. Pedersen bikes og veltepetter ikke minst,ellers de gamle rokkerne fra 50 tallet jeg har i kjeller'n og Golden Flashen min;-)
Ellers så kan jeg bare i siste liten sitere fattern;Du bor jo i en sykkelbod gutt. Ja jeg gjør nok det,men heller det enn å være uvitende og vantro pensjonert tannlege på Brandbu(sorry fattern)
Som går å skryter i årevis fordi han har sett ei dævv ugle på gårdsplassen(Strix Aluco) Kattugle,og spor fra ei gaupe som ennå ikke har blitt sett i levende live hehe..Entusiasme kaller en kompis det,galskap/livsstil vil jeg heller kalle det her jeg driver med. Siste årene så må jeg innrømme at delesamling/bygging har vert mer i fokus en å sykle for å trene,men nå har jeg bygget en ny sykkel så en ny vår for gamle griser-ja det kommer i år... Sitat en jeg ikke husker her på terreng hehe..
Eeeh glemte en meget vesentlig ting;digger dama mi også;-)
Hun er den eneste som har klart å tryne på 92' Attitude'n min og fikk søle laaaangt inni øret og fikk meg til å le av det hehe..(gikk bra med sykker'n forresten;-)
Til sist må det nevnes at jeg har for mange sykler,men jeg skylder på kompiser som har fler enn meg..
Jeg er egentlig helt normal har jeg finni ut,bare litt "snev" av ADHD som jeg finner som min styrke til å orke å rote frem deler i retrobua..
Jobber i Oslo Sporveier så jeg trenger ikke bil,men digger Ferrari..
Og jeg digger å dra laaaaaange hjulnapp og sykling a la Mac Askill,han er bare "litt" bedre enn meg liksom;-)
Digger dette forumet for maniacs..
-André

Redigert av Clint Berg; 24/02/2011 02:24.

You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Re: Hvem er du? [Re: Clint Berg] #1119954 24/02/2011 09:14
maghva Offline
Ringrev
Ringrev
Magnus
Nittedal
Trening=jobbsykling
Klarer ikke sti, kun grus
En ok sykkel, de to andre er ikke ok
Jobber med eiendomsforvaltning
Kone og en datter, en sønn er underveis

Redigert av maghva; 24/02/2011 11:32.
Re: Hvem er du? [Re: maghva] #1133582 20/03/2011 21:53
D
dagjs79 Offline
Fersking
Fersking
D
Jeg får skrive noen ord om meg selv jeg og!

Jeg heter Dag, er 31 år og utvandret til Bergen og senere Askøy. Skal snart gifte meg, og har en sønn på ett år. Sykler til og fra jobb i Bergen, og trener jevnt og trutt.

Startet med sykling i fjor. Jeg er nok ikke noen typisk syklist, da jeg har holdt på med idretter hvor eksplosivitet er viktigere enn utholdenhet. Det begrenser litt i forhold til klatreegenskaper, noe som virkelig får kjørt seg i forhold til Bergen-Voss som jeg har meldt meg på i år. Satser og på å delta på Klosterrittet også. Men den store målsetningen i år er Stoltzekleiven opp.

Vurderer og å melde meg inn i den lokale sykkelklubben på Askøy, men vet ikke om jeg er i god nok form til det enda...

Re: Hvem er du? [Re: Truls] #1134669 22/03/2011 12:27
P
P_H_ Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Får vel ta en kort presentasjon...?
Jeg heter Petter, er født i 67 og bor i Oslo på beste østkant.

Helårssyklist, men på vinteren blir det så og si bare jobbsykling. Har 15,5 km til jobb, og sykler så ofte jeg kan. Dessverre blir det mye lapskaus av jobb-syklingen. Forsøker ellers å legge inn en langkjøring og/eller en intervall i helgene (altså ikke om vinteren - da jogger jeg litt på tredmølle istedet).

Klarer ikke sti-sykling noe særlig, er rett og slett for pysete...og kanskje for gammel (til å lære noe nytt)...?

Jeg synes forumet er bra, men akkurat som i alle forum, mange med skråsikker uvitenhet her...

Re: Hvem er du? [Re: langen] #1140208 30/03/2011 01:16
B
BRANDSDRAGON Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
B
It's cool

Re: Hvem er du? [Re: BRANDSDRAGON] #1143732 04/04/2011 08:04
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Pål
Friuke i Kristiansand (Jegersberg)
Arbeidsuke i Oslo (Lillomarka)
Jobber som lokomotivfører (godstog)
Samboer med ei nydelig sykkeljente og en 3 mnd gammel sønn som skal bli en stor syklist.
Vi har 6 sykler. 2 racere på veggen i stua i vintersesongen. En Racer på rulle. En fulldemper, en hardtail og en Hybrid sykkel.
Vi trener begge altfor lite grunnet forøkelsen, men satser på å gjøre noe med det. Ellers er jeg, Pål, veldig glad i å kjøpe nye deler til syklene og å skru sjøl.
Sykler bare grus, må bli langt flinkere til å sykle på sti...

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Hvem er du? [Re: langen] #1143945 04/04/2011 12:48
R
Røder Offline
Fersking
Fersking
R
Navn: Rasmus Røder Jessien
Bostad: Bø i Telemark (oprindelig fra Danmark)
Yrke: Studerer Friluftliv, Kultur og Naturvejledning
Sykkel: En beskeden DBS Cybertrack

Har for nyligt startet en cykelgruppe her i Bø for tærrencykling, så jeg tænkte at dette sted kunne give mig både inspiration, viden og våde drømme (har allerede sukket efter nogle af de fine cykler folk har).

Redigert av Røder; 04/04/2011 12:49.
Re: Hvem er du? [Re: Røder] #1147259 08/04/2011 16:14
pilsegutt Offline
Fersking
Fersking
Navn : Henning Paulsen
Yrke : Langtransportsjåfør
Sykkel: Lapierre Spicy 516, Specialized Big Hit

Sykler både stier og utfor. (Big Hit er modifisert til det)
Har nylig startet en blogg, http://www.henningssykkelblogg.wordpress.com

Sjekk den ut :-)

Lapierre Spicy 516 Specialized Big Hit 1
Re: Hvem er du? [Re: ] #1148052 10/04/2011 07:47
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg heter David (formerly known as polarbike), og har ikke ikke skrevet et eneste innlegg på 7mnd. Av ymse grunner: familien vokser, og jeg skal rekke 100.000 høydemeter på ski før påske.. Sykler hele året, mye med vogn, og i vinter har både Paragonen og Mootsen hatt piggdekk på.

edit: dette er mer å regne som et comeback, tips meg gjerne om artige tråder jeg har gått glipp av.

Redigert av DavidS; 10/04/2011 07:50.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Hvem er du? [Re: DavidS] #1155402 21/04/2011 10:51
K
Kleven Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Heter Arne. er 23 år- utdannet elektriker, men studerer til ingeniør. Bor i Oslo- Meyerløkka.Trener ski, sykkel, løping og generel kondis året rundt. Nettopp ufrivillig gått fra stjålet hardtail til ny stisykkel. Venter på levering av en Devinci Dixon SL...

Sykler mye grus, og snart mye sti, rundt i Oslo traktene.

Re: Hvem er du? [Re: Truls] #1156462 23/04/2011 18:49
2rbjørn Offline
Fersking
Fersking
Sorterer under navnet Torbjørn Engh. Gift og har 3 barn. Lokalisert på Skotfoss, Skien.
Tok opp sykling for 2 sesonger siden med innkjøp av en GT Avalanche disc 2.0 da både BMI og buksestr. tilsa at det kunne være lurt.
Morsom sykkel helt til jeg fikk et anfall av må ha det, bare må ha det. Hva da? Fulldemper vel...
Så nå skrangler jeg rundt i nedre telemark på en ghost amr+ 7500 og kommer ikke til å se meg tilbake.
Bratt opp betyr bratt ned!

Re: Hvem er du? [Re: 2rbjørn] #1163167 02/05/2011 21:37
P
peroo Offline
Ringrev
Ringrev
P
Da er det vel min tur...

Navn: Per-Øyvind Ødegård
Bor i Stavanger men er fra Råde i Østfold
Jobber med iptelefoni, nettverk og slikt

Har syklet turritt i fem år nå, gått fra en sofagris som aldri har holdt på med noen form for idrett til en som sykler Birken, Nordsjørittet, Garborgriket og andre turritt jeg kommer over.
Sykler både landevei, grus og litt sti.
Utstyrsgal er nok en passende beskrivelse, for egentlig er det vel utstyret det kommer an på ICON_WINK
I år har det blitt lite trening og mer byråkrati. Vi arrangerer BrosCup og NC i Sørmarka og jeg har blitt involvert i Hafrsfjord SK.

Re: Hvem er du? [Re: peroo] #1165831 06/05/2011 08:10
G
gronn73 Offline
Medlem
Medlem
G
Hei alle sammen.

Får skrive ned noen ord om meg selv jeg også da.

Navn: Elias Grønning
Bor på Stadsbygd som ligger på Fosen i Sør-Trøndelag.
Jobber som skipskonstruktør og er utdannet sivilingeniør.
3 barn og gift med Hege som også er delvis bitt av basillen. (Kjøpte henne en HardRocx Helium Carbonium SL XX 2010 og da er det vel ikke rart en blir bitt... Likte den for å si det slik!!)

Ble dratt med inn i syklingens verden for 2 år siden og vært hektet siden. Blir mye grus og sti men har vel ikke stilt til start på mer avanserte ritt enn vanlige grusritt enda (Birken, eneræn osv.) men har planer om å utvide horisonten ved å delta i mer terrengritt i år.

Sykler på en hardtail av typen HardRocx Team Carbonium og er MEGET fornøyd med den og de på HardRocx for utmerket service!! I og med at det nå er blitt mer "alvor" i syklingen så ble det mye ski i vinter også for å bevare/bedre formen, og dermed deltakelse i mitt først ski-turrenn, skiener'n (anbefales!) Det blir nok oppskriften i årene fremover også!! Kjempe start på sessongen i år sammenlignet med fjoråret..

En riktig god sykkelsessong til dere alle.

-------------------------------------------------------
Elias
Gavia Ultimate
Ghost AMR E:i
Re: Hvem er du? [Re: gronn73] #1168520 09/05/2011 22:15
Mepp Offline
Medlem
Medlem
Hei!

Jeg heter ikke Mepp, men jeg er 19 år, bosatt i oslo-traktene, student, deltidsansatt i én ski- og sykkelavdeling i norges største sportskjede og jeg sykler. Går mest i terrengsykling, hvor jeg sitter godt plantet på en fantastisk lojal Hard Rocx, men jeg har så vidt begynt å sniffe litt på landevei.

Har syklet aktivt de siste to årene. Jeg bryr meg fint lite om ritt, men setter pris på sykling som treningsform. Det har blitt noen ritt etter sosialt press, som igjen ga sosialhygge. Til sommeren blir det Geilo24 og Kongsvegrittet i Valdres.

Et voilà!

Re: Hvem er du? [Re: Mepp] #1171175 13/05/2011 01:38
Ixirn Offline
Medlem
Medlem
Hei

Jeg heter Karl. 24 år. Bor akkurat nå i Bodø der jeg for tida legger siste hånd på en master i finans.

Innenfor syklingens verden driver jeg primært med landeveissykling på en billig og grei Giant. Når terrengsykkelen er i orden tar jeg også gjerne en tur i skauen, men for tida mangler det frambrems og kranken trenger utskifting. Jeg er vel en relativt typisk fersk landeveissyklist med mer utstyrsdilla enn treningsmengden kan forsvare, selv om det blir mer sikling på utstyr enn faktisk handling. Trives best på passe lange turer i fint vær og eget selskap. Kjøpte min første landeveissykkel i august i fjor, så lærer fortsatt noe nytt stadig vekk.

Re: Hvem er du? [Re: Ixirn] #1174530 17/05/2011 20:38
H
hardrocks Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
H
Hepp!

Sverre,35 år Oslo.

Sykler for det meste grusvei,skogsveier etc i sommersesongen. Syklet i mange år for avkobling/trening, og for jeg rett og slett syns det er gøy! Men i år har jeg meldt meg på sykkelritt for aller første gang:) I den forbindelse ønsker jeg å møte andre folk for sykkeltips og trening-som har syklet ritt før! Ta kontakt på mail her.

Re: Hvem er du? [Re: hardrocks] #1180467 24/05/2011 19:48
bamz Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg heter Kim Bjørnerud, og er 39 år. Utvandret fra Raufoss på Toten for 18 år siden, og bosatte meg i Trondheim. Her bor jeg fortsatt, er gift og far til to jenter på 11 og 7 år. Jeg jobber som psykolog.

Jeg begynte med terrengsykling for tre år siden da jeg begynte å bli lei av Camel-sigarettene, som hadde vært mine trofaste følgesvenner gjennom mange år. For å kutte ut sigarettene trengte jeg et mål. Siden knær og ankler var ødelagt etter litt for mye hobbyfotball måtte jeg se meg om etter andre treningsmål. Da ble sykling og Birken valgt nærmest ved en tilfeldighet. Røyken ble stumpet og merket på sykkelbirken kom i hus etter 4 måneder.

Ifjor gjennomførte jeg Birkebeinertrippelen, og i år tenkte jeg å krone 40-årskrisa med merket i alle tre disipliner. Birkebeinerrennet gikk unna med en tidsmargin på 27 sekunder innenfor merkekravet, så foreløpig er jeg godt i rute.

Jeg sykler ritt som Markatråkket, Markathriller'n, Birken og Sykkelener'n. I tillegg prøver jeg å få med meg flest mulig rundbaneritt i Trøndercupen. Er nok ganske dårlig teknisk, med det er bare så sjukt morro!

Re: Hvem er du? [Re: bamz] #1182856 27/05/2011 09:54
Sjutten Offline
Medlem
Medlem
Jeg heter Audun, er 27 år og kommer fra Hamar.

Jeg syklet en del i ungdomsåra, hovedsakelig for å komme meg hit og dit, men etter at jeg kjøpte meg moped og deretter bil ble det helt stopp. Jeg hadde lenge planer om å kjøpe meg sykkel igjen, men dette ble ikke realisert før i slutten av juni 2008. Hadde som mål å sykle 1000 km i løpet av året, men dette ble ikke noe av, og etter siste tur i oktober viste computeren 737 km. Snittfarten var sjelden over 20.

I 2009 satte jeg meg et mål om å sykle 2500 km, som ble nådd allerede i august. Siden jeg var så godt igang, satsa jeg like gjerne på 2500 til, og dette ble nådd i slutten av november. I 2010 ble det riktignok bare 4700 km og jeg sykla Fredagsbirken på 5:19. Et nokså skuffende resultat, men jeg kan bare skylde på meg selv, da det ble for lite trening gjennom sommeren. Hittil i år har jeg 1550 km og jeg skal klare Birken på under 4:30. Dermed basta! Har som mål å klare merket før jeg er 30.

Jeg er langt ifra noen treningsnarkoman, og sykler mest fordi det rett og slett er veldig ålreit å sykle. Ingenting er som å tilbringe en hel sommerdag på sykkelen om det er fint vær. Trives best på lite trafikkerte grusveier, og slike er det mange av på Hedmaken. På våren, høsten og i dårlig vær blir det som regel kortere treningsturer (5-6 mil) på asfalt. Til sånne formål har jeg tenkt å anskaffe landeveissykkel etter hvert.

Jeg har syklet alle fylkesveier og riksveier i Hamar, Løten og Stange Kommune, og jeg mangler bare noen få veier i almenninga for å ha fullført hele veinettet i disse kommunene. Neste mål er Ringsaker, men det kan nok ta sin tid. Altså har jeg ganske god kjennskap til veiene på Hedmarken, og jeg har tenkt litt på å starte en blogg hvor jeg dokumenterer noen av langturene og kommer med tips, men jeg vet ikke hvor stor interesse det ville vært for dette.

I år som i fjor blir det bare Birken, men satser på å få til litt flere ritt neste år. Jeg går ikke i grava uten å ha fullført Den Store Styrkeprøven, men det blir nok ikke med det første. Får begynne med Lillehammer-Oslo i løpet av de nærmeste åra.

Om vinteren går jeg på ski, men skiformen er ganske dårlig. Tipper jeg hadde brukt ihvertfall 6 timer på Birken, men det finner vi ut neste år.

Det var alt jeg hadde å si foreløpig.

Re: Hvem er du? [Re: Sjutten] #1188725 03/06/2011 23:08
Alltid sliten Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg heter Tobias, er 29 år og bor i Kongsberg. Jobber som økonom i et stort norsk selskap, er gift og har ei datter på 2 år.

Er inne i min andre sesong som syklist. Kjøpte sykkel i juni i 2010 etter å ha inngått et birkenveddemål. Hadde ca 40 mil før birken og kom i mål på 4.29. I motsetning til ekstremt mange andre hadde jeg en fantastisk opplevelse og bestemte meg for at dette skulle jeg gjøre igjen. Jeg begynte også å gå på ski i 2010 så sykkelen ble satt bort etter birken og rulleskia tok over frem til snøen la seg. Gikk Vasaloppet i vinter på 7.30.
I år har jeg fått trent ganske bra etter min standard og går for merket i birken.

Dessverre er jeg en elendig sykkelteknikker, noe "deler" forumet må slite med ICON_WINK

Hilsen Alltid Sliten
Side 19 av 23 1 2 17 18 19 20 21 22 23

Moderator  support