Bunad trenger da ikke være sexy. Bunad er flott og staselig. Synes damer er fine i bunad jeg. Hvis damene er fine fra før selvsagt...;-) Heldigvis bor jeg på landet, har går vi jo i bunad daglig
neinei.Bunad er ikke fint! Damer i bunad ser ut som overvektige kjøpesenter-misbrukere. Menn i bunad ser ut som dresserte pudler med skinn i rævva.
Skinn i ræva, hm, gammel sykkelbukse går således inn under bunadsbegrepet? Forløperen til dagens folkedrakt; lycra med padding
Pinny, nå ble jeg litt skuffa her. Jeg var overbevist om at du hadde planer om å invitere på stitur på 17. mai da jeg så denne overskriften, men så var det bare for å promotere italienske bøgeklærs overlegenhet over husflidsfiller.
Få folk på sykkel i shorts på 17 mai, så reduseres begge deler.
Eller om jeg skal vinkle det veldig i din favør: En syklist mer i skogen den 17. betyr opptil en bunad mindre på Sagene.
Bor på st. Haugen og skal samle bunadstroppene-marsjere gjennom sagene ghettoen...så sitter dere tafatte, svartkledde og kjedelige i deres stygge pinstripede dress med en eller annen døv matchende effekt og visner. Dress på 17.Mai er for de som enten er harry eller for trangsynte til å se verdien, men tror at en dress fra armani til 10billioner kroner hjelper på utseende når du går mee hvite dresssko uten knyting, bleika hår, trimmet sjegg i mønster og oljeglass briller...garantert 30-45, "ung og leken"..
Men dama er ferdig påkledd resten av livet, aldri mer hva skal jeg ha på meg til jul, påske, pinse, 17. mai.....you name it, they have it.
Da har jeg blitt lurt! Så vidt jeg har kunnet observere bruker kona min den stort sett kun 17. mai. Hvis vi ser bort ifra bryllup og komfirmasjoner. Alle andre festligheter er det det samme maset om at "jeg har ikke noe å ha på meg" Har prøvd å hinte om budnad, men nei...
Mulig det er som trådstarter nevner, det er ikke sexy...
Du skal ikke hinte, men du skal vise, vise at du synes dama er sexy i bunad.........det er bare å ta frem bunaden ferdig og klar dagen før. Stryk blusen/skjorta om kvelden og så skal du se.
Gammel dame??? -sydde min selv jeg, trodde alle gjorde det??? Ekte mannfolk må da kunne håndtere en symaskin! Men gudbrandsdal er en grei en -ikke broderi og krimskrams, bortsett fra alle disse greiene i sømmen i kantene på på skjorta -håndarbeid -må innrømme at jeg måtte ty til gammel dame der -det får være grenser for [sensurert]!
Du skal ikke hinte, men du skal vise, vise at du synes dama er sexy i bunad.........det er bare å ta frem bunaden ferdig og klar dagen før. Stryk blusen/skjorta om kvelden og så skal du se.
Der gikk det troll i ord, jeg har nemlig strøket både hennes og min bunadskjorte idag. Da vi skal i komfirmasjon. Så om 8, 9 dager er det igang igjen
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Bor på st. Haugen og skal samle bunadstroppene-marsjere gjennom sagene ghettoen...så sitter dere tafatte, svartkledde og kjedelige i deres stygge pinstripede dress med en eller annen døv matchende effekt og visner. Dress på 17.Mai er for de som enten er harry eller for trangsynte til å se verdien, men tror at en dress fra armani til 10billioner kroner hjelper på utseende når du går mee hvite dresssko uten knyting, bleika hår, trimmet sjegg i mønster og oljeglass briller...garantert 30-45, "ung og leken"..
pfff..Å Du & Du...dere har snubla i et bunadlag med engangsgriller på haugen leenge før dere kommer til Sagene. Jeg kaldflirer over en duggfrisk.
Sitat: Tange
Hva var det du sa? Åh, tjukkasser ja....... Men den italienske stilen din har jeg sans for:
FØKK MI DEDD !!
Sitat: Anders
Pinny, nå ble jeg litt skuffa her. Jeg var overbevist om at du hadde planer om å invitere på stitur på 17. mai da jeg så denne overskriften, men så var det bare for å promotere italienske bøgeklærs overlegenhet over husflidsfiller.
Eller om jeg skal vinkle det veldig i din favør: En syklist mer i skogen den 17. betyr opptil en bunad mindre på Sagene.
Anders,du skal som vanlig ikke bekymre deg for meg.Jeg tar nok en tur på stiene mine,eneste måten å unngå de tonedøve,talentløse musikkorpsene vættu. Jeg har forøvrig bitt meg merke i at bunadfolk marsjerer mens de hører på den siste rekka i musikkorpset. Det ser ut som de liker det. Er det sånn at bunad fordrer absolutt mangel på gehør?
Redigert av pinwiz; 07/05/201116:08. Rediger grunn: rairai
Nettopp...17. mai er jo alldeles glimrende dag for en stitur i en svært så stille marka...Mange gode 17. mai minner fra skogen...:)
Jadda....Jeg har gitt opp kampen mot bunad på landsbasis men kriger hardt lokalt. Så herved erklærer jeg Bydel Sagene for "Bunadfri Sone".
Så trist da. Der sitter Hanne og monterer nye mansjetter på trøya til Nord-Østerdalsbunadens sin. Jeg blir helt varm og rørt av å betrakte henne der hun sitter bøyd i det svinnende kveldslyset og syr med bittesmå sting. Hun kommer akkurat til å bli ferdig til søndag kveld. Da kommer vi sammen til å beundre håndverket og broderiene.
Så er det min tur til å gjøre noe for min kjære. Tre vaskevann og fire skyllinger minst. Lufttørking i beskyttende lun atmosfære, dynking med nennsom hånd og så strykeriualet. Naturlig eldre lin, masse legg, rysjer og broderier. Det krever sin mann å få frem den rette finishen her. Men jeg gjør det med glede, (og har aldri avslått jobben for sykle sti.)
Til slutt er det en rask glætting på sløyfa. Så kan Bjølsen skoles musikkorps vekke oss til 17. mai frokost.
Hele dette ritalet må vi altså slutte med fordi en mørk mhulla fra Løvenstad har kommet med en fatwa mot klesdrakten.
Jadda....Jeg har gitt opp kampen mot bunad på landsbasis men kriger hardt lokalt. Så herved erklærer jeg Bydel Sagene for "Bunadfri Sone".
Så trist da. Der sitter Hanne og monterer nye mansjetter på trøya til Nord-Østerdalsbunadens sin. Jeg blir helt varm og rørt av å betrakte henne der hun sitter bøyd i det svinnende kveldslyset og syr med bittesmå sting. Hun kommer akkurat til å bli ferdig til søndag kveld. Da kommer vi sammen til å beundre håndverket og broderiene.
Så er det min tur til å gjøre noe for min kjære. Tre vaskevann og fire skyllinger minst. Lufttørking i beskyttende lun atmosfære, dynking med nennsom hånd og så strykeriualet. Naturlig eldre lin, masse legg, rysjer og broderier. Det krever sin mann å få frem den rette finishen her. Men jeg gjør det med glede, (og har aldri avslått jobben for sykle sti.)
Til slutt er det en rask glætting på sløyfa. Så kan Bjølsen skoles musikkorps vekke oss til 17. mai frokost.
Hele dette ritalet må vi altså slutte med fordi en mørk mhulla fra Løvenstad har kommet med en fatwa mot klesdrakten.
Hahaha, du har ikke skjønt poenget med bunad. Det er ikke et forsøk på å være sexy, nei. Men, hva koster en bunad? 30-40000, mye penger? Yepp! Men dama er ferdig påkledd resten av livet, aldri mer hva skal jeg ha på meg til jul, påske, pinse, 17. mai.....you name it, they have it.
Litt som forholdet store deler av landets mannlige befolkning har til dressen(tm)?
Så er det min tur til å gjøre noe for min kjære. Tre vaskevann og fire skyllinger minst. Lufttørking i beskyttende lun atmosfære, dynking med nennsom hånd og så strykeritualet. Naturlig eldre lin, masse legg, rysjer og broderier. Det krever sin mann å få frem den rette finishen her. Men jeg gjør det med glede, (og har aldri avslått jobben for sykle sti.)
Overdriver du ikke strykeritualet en smule nå, Lars Birger?