Når du er klar? Du bare vet det:) Ikke noe å være flau over, de som mobber deg har EGENTLIG respekt for at du tar den helt ut..
Personlig får jeg ikke massasje så alt for ofte, men rengjøring etter landevei, sykling, sure fotballeggbeskyttere(YDERST sjeldent for min del) samt løping, er mye enklere og evt mindre smertefullt:) Det ser jo bedre ut, det er vi vel egentlig alle enige om?
I magan finner du svaret..
- Lars E - helårs-shaver:)
Barberer legga:)
Re: Når kan man barbere leggene
[Re: P_H_]
#116604106/05/201111:57
Man kan barbere leggene når man føler for det. Jeg er bare tursyklist, men synes det er mest behagelig å sykle med barberte legger. For meg må du gjerne bli verdensmester med hårete bein, eller komme sist i Eidsvoll - Oslo med bein som glinser som oljete sardiner. Jeg bryr meg ikke.
Godt poeng. Det er visse ganger det er bedre å ta på de løse beina, enn å posere i nybarberte bein.
Har lyst til å legge til at beina bør være blanke, selv om jeg vet at dette er litt kontroversielt. Askefargede bein (uavhening av brunhetsgraden) er u-nice
[Re: Albo]
#116615806/05/201114:38
Når man spør om man kan kan barbera leggene, er det et tegn på at man er klar. Trust me, var der du er nå for to måneder siden. Nå ser hår dummere ut enn en skitten racer på en solskinnsdag.
Det koker vel ned til hvor stort behovet for barbering er. Så får en selv ta en vurdering på pros and cons i forhold til det.
Jeg som har svært mye hår på beina barberer det i sykkelsesongen. Enkelt og greit for at det er så jævelig mye, og det ser rett og slett helt forferdelig ut i lycra. Da er det bedre med blanke, brune og godt definerte legger og lår
[Re: Torp]
#116616806/05/201114:48
Varmekremen vil vel heller ikke fungere skikkelig på hårete legger?
Jeg synes det er fint med barberte legger når man er på sykkelen, men selv så velger jeg å beholde hårene på, siden jeg enda bare er midt på resultatlistene på turrittene. Men vis jeg stiller i NC neste år, da blir det nok med barberte legger.
Vis du hele tiden tenker på hva andre mener om de glatte og glinsende leggene dine, så bør du ikke barbere dem. Men vis du gir f om hva andre mener, så barber i vei og få en herlig følelse når vinden brer seg rundt de silkeglatte leggene dine på neste racertur!
[Re: dano]
#116620806/05/201115:26
Shaver sjelden. Er så mye mas med å opprettholde trimmen på leggene. Samtidig blir kjerringa sur og grinete når det stikker, og er det glattbarberte sier at hun føler seg lesbisk
Shaver sjelden. Er så mye mas med å opprettholde trimmen på leggene. Samtidig blir kjerringa sur og grinete når det stikker, og er det glattbarberte sier at hun føler seg lesbisk
Det er jo bare å beholde hår på resten av kroppen, så vil hun nok føle det er en mann hun har hudkontakt med
[Re: lim3]
#116621606/05/201115:35
Du har jo faen ikke noe hår da uansett da... haha
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Jeg barberer leggene. Men det er liksom litt av og på hvor bra det blir... Noen uker er beina helt strøkene og andre uker kan de være lettere irritert at man får røde prikker... Det er bare litt på innsiden av kneet(ikke bak) og noen ganger på innsiden av låret.
Jeg har alltid barbert mot hårene siden det blir alle best.. Men kanskje jeg burde barbere med hårene, siden det kan tyde på at huden min er litt sensitiv?
Uansett slik gjør jeg.
- dusjer i varmt vann ganske lenge - bruker tradisjonell høvel eller flerbladshøvel kommer bare ann på, men føles som en tradisjonell høvel barbere mye tettere og at huden kan bli mer sår noe den ikke blir med flerbladshøvler. - bruker godt med skum og vann - bruker god tid, men det blir en del gjenntatte strøk. Som sikkert ikke er bra? - etter barbering bruker jeg kondomeriets barberrens og så spenol/alovera.
Det er liksom håpløst å finne noe info om barbering av manne bein på nettet. Kvinnfolk har som regel mykere og mindre hårvekst enn oss. Og vil vel tro at jeg er midt på treet, har greit med hår men ikke sikkelig skog... Vil bare få det til sikkelig at man ikke får noen røde prikker eller barberkviser.
Kriztoffer. Å barbere beina er akkuratt som å barbere ansiktet, når det gjelder metoder. Og ja, man skal alltid høvle med hårene, ikke imot, da får man røde prikker og utslett.
Og husk at gel er mye mer skånsom mot huden enn tradisjonell skum.
Gjentatte strøk? Håper du da tar på nytt skum/gel for hver gang. Og dra høvelen over huden uten sku/gel er ikkebra.
Kriztoffer. Å barbere beina er akkuratt som å barbere ansiktet, når det gjelder metoder. Og ja, man skal alltid høvle med hårene, ikke imot, da får man røde prikker og utslett.
Og husk at gel er mye mer skånsom mot huden enn tradisjonell skum.
Gjentatte strøk? Håper du da tar på nytt skum/gel for hver gang. Og dra høvelen over huden uten sku/gel er ikkebra.
Skyll med kaldt vann etterpå for å lukke porene.
takk for svaret :-) jeg barbere mot hårene i ansiktet uten å ha noen problemer med det. Men er nok fordi huden i ansiktet tåler mye mer. Da får vel man begynne å barbere med hårene da.