Juhu, storlia så godt som klar! Takk for turen i går. Smeltinga går fort og vi glede oss til ball. Høres ut som det blir mye folk i år, det blir bra. Kanskje vi må vurdere å dele oss opp i flere gruppe for å unngå køkjøring, og for å utnytte dagan mest mulig? Vil tru at æ kan guide ei gruppa, må bare bli oppdatert på et par av de nye stian før ballet.
Jepp, gårdagen var finfin. Om det ikke kommer et rush av folk nå, skal vi klare å kjøre i samlet tropp. Det er ofte litt ekstra folk som dukker opp fredagen, som faller av utover helga. Om ruta jeg har i hodet blir fulgt, blir det lite cruxestopp (med kø) på fredagen, så det vil flyte fint, tiltross mye folk. Midnattscruisinga ned Framsia (Ja det blir det på fredagskvelden i år også ) er bare desto bedre, jo fler vi er!
Og da tok Bo Terje sidste plas i danskebilen. Ryktet siger 2 stk vil fly op, de håper vel utstyr for plas i volvoen. I så fall at dette går greit, da er vi 4 i bilen, som sørger for transport, VEEELDIG tørstig lørdag kveld
Lørdag kveld, vi får se an været. Blir det fint er jo en utendørs grillfest aldri feil. Men samtidig så vil det jo være svært enkelt og praktisk å samle alle i styrerommet på Peppes (Samme som i fjor). Tipper vi blir en del fler i år så kanskje vi fyller hele rommet? Eller kanskje noe helt nytt. Er åpen for forslag. Øl-kraner vil uansett alltid være i nærheten
Jeg har aldri syklet i Bodø, men Arne_And og Geir_Sint har skrytt så hemningsløst av denne samlingen at jeg bare måtte bli med dem i år :o) Jeg flyr opp på torsdagskvelden og hjem til Trondheim sent på mandagskvelden. Så hvis kroppen og sykkelen er i form, blir jeg gjerne med på tur på mandagen også :o) Jeg tenkte å sove på sofaen til en slektning i Bodø, men har ikke tilgang på bil. Jeg antar at det nødvendig med biltransport til og fra der det blir sykling? Er det evt noen jeg kan sitte på med?
Hehe. Geir og Arne har blitt gode Bodø ambassadører etter noen besøk her oppe.
Hvor holder slekta til? Byen er liten, men samtidig ganske stor Er det sentrumsnært/Rønvika er biltransport unødvendig. Oppmøtested er som regel Maskinisten og ligger tett innpå byen (max 10 min sykling). Bor du utenfor er det godt mulig noen kan være behjelpelig.
Forøvrig er Bodøsjøen Camping nært og billig. Tror det blir en del som skal bo der, selv om mye av Værdalsmafiaen er så skrøpelige at de må på spa-hotell Det er sikkert noen som er med på å dele hytte. Spør gjerne her i tråden om noen trenger hyttedeling. Mener de beste hyttene er 4 manns, med 2 soverom stue/kjøkken og bad.
Siden jeg allerede bor i nabofylket te verdal'n går jeg for ei hytte rett sør for verdalsmafian, slik at geografien stemmer overens. Deler gjerne med flere. Utover det stiller jeg med kaffekjel og retningssans.
Dere som kjører fra Verdal, tar dere med noe verktøy etc? Slik at jeg la være å pakke ned annet enn det mest nødvendige? Skal låne sykkelkoffert, men det er noe begrenset med plass og sannsynligvis dyrere jo mer det veier.
Og vi har nok en skiftnøkkel eller to tilgjengelige her oppe og... men det kan jo være godt å ha ting på stell på campen også. Den campen lover jo forresten svært godt for i år, nesten så resten og oss lokale også burde legge oss inn der i lag med dere
Åkei... tilbake til den smale sti. Tror enda vi får plass til noen til, uten at vi trenger å dele opp gruppa. Bosted på annet sted enn værdalsmafiaen kan ordnes
Bare rett over en mnd nå, så er vi i gang!
Intervaller er det sånt som pisker formen på plass på kort tid? Noen som har en link til superform på 4 uker uten vesentlig tidsbruk...
Intervaller er det sånt som pisker formen på plass på kort tid? Noen som har en link til superform på 4 uker uten vesentlig tidsbruk...
Du kan jo prøve intervalltrening to ganger i uka,det hjelper garantert på formen men det er også gørr kjedelig!
For noen år siden kjørte jeg intervalltrening i ca en måned,2-3 ganger i uka da fant jeg meg en bakke som var passe lang til å kjøre med full belastning opp i fire minutter Deretter syklet jeg ned med bremsene på for å få motstand og brukte tre minutter ned til startpunkt,repetere fire ganger Jeg fikk opplyst at det var viktig å starte det første draget med passe balastning slik at en kan øke på for hvert drag Det siste draget skal en ta ut absolutt alt Før og etter intervalltreningen skal en ha ca 10-12 minutter oppvarming/nedkjøring Deretter uttøyning hjemme
Kjører du denne treninga frem til ballet skal du bli hard å følge i motbakkene Lykke til!
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Hehe, ja jeg skal ikke overdrive. En guides viktigste oppgave er jo å gjøre hele gruppen tilfreds. Kan ikke dra på for mye da... Har ambisjon om en intervalløkt i uka i tilleg til de to faste ukesturene med generell stiherjing. Men jeg tviler sterkt på det blir plagsomt høyt tempo. BBBall skal være bare kosetempo. Nesten
Snublet over denne posten i dag og ble veldig inspirert! Ganske ny her i Bodø og har til nå kun hatt gleden av å sykle ned framsia som jeg ser det heter. Når jeg så hvor mange stier som faktisk fantes rett ved byen, måtte jeg utforske det med en gang og kom nettopp ned fra min første tur på Junkerfjellet. Det var maaange høydemeter på kort tid! Pleier dere å gå opp samme bakken? Tror det er den bakken som er rosa på kartet i topicen "vår i Bodø".
Har sykt lyst til å joine ballet, men er utenlands i den perioden i år, så jeg krysser fingrene for at det arrangeres neste år også! Satser samtidig på at jeg har fått skaffet meg ny sykkel til den tid, hardtailen har fått kjørt seg litt hardere enn den burde
Det blir helt sikkert ball til neste år også. Kan jo ikke bare slutte med sånt uten videre Det er fantastisk å ha disse stiene tilgjengelig og nesten for en selv hele året, men det er utrolig morsomt å få vise dem fram en gang i blant også. Adahlen, du får henge med på tur en annen dag da. Tror vi drar ut i morgen i 6 tia. Legger ut i vår-tråden når alt er klart...
Har ikke mulighet til å være med i dag, men henger meg lett med en annen dag! skal følge med i vår-tråden var forresten ute en tur i går og syklet. Startet på den brune ruten og endte opp med å sykle den sorte nederst. Kom ut i nærheten av maskinisten samt en tur ned junkerfjellet!