Hadde en gjennomkjøring av løypa i dag. Det er supre forhold nå. Knusk tørt over alt bortsett fra myrpartiene i første stiparti. Etter min mening er det tørrere i løype nå enn det det var i hele forrige sesong.
Pass opp for hoggorm, jeg traff på 5 stykker i dag som lå midt i diverse stipartier, holdt nesten på og sykle rettover 2 av dem. De stakk ikke av slik de ofte gjør om sommeren. Kan være skummelt hvis man plutslig skal sette ned foten.
Syklet nederste del av Gardfangåsen (første terrengparti) søndag og der var det fortsatt litt fuktig i enkelte dammer (et par klopper til fra de materialene som ligger der, så blir det bra). Slettfjell var nesten knusktørr vil jeg si. Og nå også fri for hissig tiur. Syklet HT med Race King og det funket helt fint.
Rett og slett knallføre i marka.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
DUGNAD: ONSDAG 4. mai! Vi skal kjøre inn noe materialer og gjøre ferdig nordsiden av Garfangåsen (på dagtid / ettermiddag). Har du lyst og anledning, så gjenstår det noe skruing / montering langs terrengpartiet før Elvåga. Ved broen ligger noe materialer som skulle ha vært båret lenger inn til myrene, og skrudd sammen der. Ta med batteritrekker, torx og skruer (T25), sag og godt humør.
For øvrig har vi i dag lagt ut 50 ekstraplasser i sportsklassene til salgs på eksponert.no, hvor man også støtter en god sak (500 kr går uavkortet til Aktiv mot kreft). Først til mølla....
Oppdatert liste over påmeldte per 02.05 kan du laste ned ved å klikke på linken under. Sjekk om du står påmeldt i riktig klasse / med korrekte data. Eventuelle endringer kan sendes til endre@friflyt.no asap.
Jeg har kjøpt meg bill. av en som ikke skal sykle her på forumet. Hva gjør jeg nå?
Send en mail til Endre ( adr par kommentarer opp) og spør. Han vet det sikkert. Fungerer sikkert på samme måte som mange andre ritt. Navn på den du har kjøpt av og ditt, sendes til ritt adm og så er det bare å stille 21.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
De gangene jeg har vært med har det blitt velidg mange ryttere og trangt om plassen i første stiparti. Det sprer seg godt etter hvert, men første tur over Gardfangåsen er en lang trillerekke.
På oversikten over starttidene er det veldig mange som starter innenfor 5 minutter; kl 0935 og 0940. De raskeste i 0940 har tatt igjen de siste i 0935 rett før stipartiet begynner. Da sier det seg selv at det blir trangt om plassen.
Neste pulje starter ikke før kl 1000, så det hadde vært supert om 0940 starten ble flyttet til 0950.
Hvis alle som sykler fortere enn meg kan tenke seg å ikke gjøre det sånn at jeg kommer først inn på stipartiet så er det fint.
Takk..
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
De gangene jeg har vært med har det blitt velidg mange ryttere og trangt om plassen i første stiparti. Det sprer seg godt etter hvert, men første tur over Gardfangåsen er en lang trillerekke.
På oversikten over starttidene er det veldig mange som starter innenfor 5 minutter; kl 0935 og 0940. De raskeste i 0940 har tatt igjen de siste i 0935 rett før stipartiet begynner. Da sier det seg selv at det blir trangt om plassen.
Er overbevist om at innføring av seedet start i tur/sport vil gi en mye bedre opplevelse for alle. Bruk f.eks Bikerank for å sette opp startfeltene. Å dele inn startfeltene i de største klassene alfabetisk har lite for seg.
Tviler på det. Noen av de flinkeste birkerne er dårlige på sti og lager kø der fordi de kom foran i starten
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Ser ut som man kan plukke ut de rittene man vil skal inngå i seedingen. Dermed kan grusrittene utgå i seeingsgrunnlaget. J.fr. seedingen til Vestmarksrittet i år.
DUGNAD: ONSDAG 4. mai! Vi skal kjøre inn noe materialer og gjøre ferdig nordsiden av Garfangåsen (på dagtid / ettermiddag). Har du lyst og anledning, så gjenstår det noe skruing / montering langs terrengpartiet før Elvåga. Ved broen ligger noe materialer som skulle ha vært båret lenger inn til myrene, og skrudd sammen der. Ta med batteritrekker, torx og skruer (T25), sag og godt humør.
Hei
Hva er status på dette, jeg kan godt ta meg en tur dit idag, men ikke før 6-7 tiden.
Hva slags skruer? Er det trykkimpregnert må det jo syrefast til. T25 er vel ikke en skruedimensjon. Hva er brukt de andre stedene. Jeg har drill.
Anders 29'er the real thing Intense Spider 29 Gary Fisher 129
Hei, Garfangåsens nordside (første terrengparti) er nå ferdig kloppet. Møtte på 5 trivelige karer på runden i ettermiddag som "godkjente" de to nye kloppene.
Det som gjenstår er noen partier fra Skytten-brua og i retning Garfangåsen. Jeg "parkerte" en eske med riktige skruer (og en torx T25 bits ligger i eska) under rampa på brua (østsiden). Der er det bare å forsyne seg. Fordel om man minst er to, da de plankene som ligger innover er heavy saker å drasse på. En batteritrekker og en god sag er vel det du trenger av utstyr, kanskje også en øks for å runde av endene på plankene. Alle bidrag til en tørrere løype settes stor pris på!
Hei, Garfangåsens nordside (første terrengparti) er nå ferdig kloppet. Møtte på 5 trivelige karer på runden i ettermiddag som "godkjente" de to nye kloppene
Det ante meg at det var Heliboy på sitt ensomme oppdrag vi møtte oppi skauen. .. Det er gjort et strålende arbeid med klopping! All ære til ildsjelene og øvrige dugnadsdeltagere.