Detta var gøy. Men var ikke beina søppel før rittene i dag, er de det nå. Tok på med dobbel økt i går.. Jaja, det viktigste er å ha det gøy. Ble ny pers opp til vanntårnet også. 9.00, hadde jeg ikke trodd. Til høsten ser jeg 8-tallet.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Får bare hive meg på stosu her; jeg har vridd hjernen skikelig etter å ha kommet hjem, men klarer ikke å komme på noen kulere rundbaneløype noensinne enn kveldens, grattis med en strålende løypeleggerjobb, Tommy :-) .
ENIG! Var bitter for at jeg punkterte halvveis i andrerunden, ikke for at jeg hadde fått supertid eller resultat, men fordi jeg ikke fikk syklet løypa en runde til. Håper Ottestad/Tommy arrangere dette en gang (eller tre) til i år. Var jo mange som deltok også, i alle aldrer. Løypa var suveren, harde motbakker, litt teknisk her og der, frekke utoverkjøringer. 100 hm runden ? det er ikke dårlig på 3+ km.
Opp til tårnet var hardt, blodsmaken i munnen var nytt for året. Trenger nok noen sånne for å komme i gang til rittene. Ellers imponerte Kenneth nedover, jeg og Kjell Arne (synd med kjede, men du er i knallform) beundret det tempoet. Hans Olav imponerte i rundbanen, Stian opp til Tårnet, og Øyvind hadde full kontroll på meg der han viste vei:) Alt i alt bra innsats av TSgjengen. Men mest skryt til Tommy!
Det var artig å se dere sykle og at dere likte løypa! Jeg, Tommy og Tom W. hadde "tidligstart" og sykla opp til vanntårnet kl. 16.30, og jeg var oppe på 8.33, så vidt foran Tommy, så formen er nok på vei. Rundbaneforsøket mitt gikk dessverre i dass fordi jeg kjørte feil alle 3 rundene - det var før jeg satte opp alle pilene og bånda ... Jeg har planer om å gjøre et nytt forsøk på en tidsnotering på løypa, i morgen onsdag i 18-tida. Det er kult om noen andre har lyst å bli med på gjennomkjøring eller eventuelt pers-forsøk!
8.33 opp til vanntårnet er sterkt Øyvind. Virker om det er mange som har forbedra seg markant i vinter. Sammen gjør vi hverandre bedre! Kao var jo i ferd med å ta meg igjen på 2. runden av rundbana. Er veldig spent på resultatene. Ser jeg lå på ca. 13 minutter på runda, med en liten stigende tendens.
Jeg skal IKKE sykle noe i dag for å si det sånn. Det blir orienteringsløp i Storilehagan i stedet, så pulsen skal nok få prøvd seg alikevel.
Og til slutt tommelen opp til Tommy/tool for en super rundbane som virkelig satte beina mine på prøve. Det er flere gode rundbaner i Furuberget og Frøbergsberget nå, og sikker enda fler som ikke er "oppdaget". Det er jo tusenvis av måter å sette sammen runder på i disse småskogene.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Takk for gode tilbakemeldinger - moro at det slår an når man har lagt ned noen timer i det. STOR TAKK til Bjørn, Øyvind, TW med mange flere - uten mannskap er det vanskelig å få det til! Selv stilte jeg med stinne ben etter 3 tempoøkter forrige uke og en litt for hard kjedekjøring 3 timer på søndag - kjente på oppvarminga at jeg måtte åpne pent. La meg godt bak og ble enda lenger bak da jeg tok den ve. stien halvveis som er den opprinnelige traseen - men hadde bra flyt på slutten og tok nesten igjen Øyvind. 8.35 (med ca. 5 sek lenger løype) er klart for dårlig, men greit i går - jeg hadde ikke bein til mer. Rundbana kjørte jeg alene etter at TW fikk tekniske problemer og ØyNe kjørte feil. Fant en god rytme uten å kjøre meg stiv og kjørte fort, men kontrollert nedover. 12.25, 12.28, 12.16 indikerer god kontroll.På en dag da jeg kjører halvminuttet saktere oppover enn på en go'dag er jeg veldig fornøyd med å være bare drøye minuttet på runden bak Kenneth. Det er nærmere enn i fjor, men så er jeg nå litt kjent i traseen også...
Ja, vi har første fellesøkk for terrenggruppa i dag. Oppmøte 18.00 Fokus Sport. Åpent for alle uansett klubb. Men, i dag kjører vi intervall i rundbanen på Løvbergsmoen. Dvs 1 runde, pause med lett tråkk i feks 2 min, så 1 runde til osv.... Antall runder bestemmer man igrunn selv, men noen av oss pleier å bli enige om et mål... Løypa er en flat og rask runde, lett teknisk, stort sett raske barnålsstier. Men, treningen man kan få i denne løypa er knall, enten om man vil kjøre rolig restutisjon, eller knall hardt. Neste uke starter cup`n. Denne vil gå i samme runde.
Les mer her: http://www.jh-sykkel.no/index.php?option=com_content&view=article&id=233:terminliste-terrengtreninger-2011&catid=49:terrengsykkel&Itemid=109
Jada, ser ut til at det bor en datanerd i meg:).. Dette er runden vi også kjører jh-cup`n i neste tirsdag. Lett løype, men med muligheter for stort tempo..
Denne er vanvittig tung, og man får aldri hvile i denne løypa. Lett teknisk, men krever trøkk skal det gå fort. Ingen umulighet at en av øktene blir kjørt her under fellestreningene:)
* kult å se supernova live; mannen på forumet alle har sett skrive på forumet, men kun kao har prata med
Jøss. Så jeg klarte ikke å gli inn i mengden? Det er rart med det uansett hvilket ritt jeg er på blir jeg alltid gjenkjent.. Som regel pga sykkelen. Ikke værst for en syklist med kols-kondis
Hyggelig å se på rittet i går og snakke med forumfolk. Håper å få skikk på skrotten til å være med neste gang!
Nå skal det legges til at jeg og hadde tekniske problemer og en del feilkjøringer så runden kan kjøres en god del kjappere Spesielt visst kroppen er helt frisk!
Veldig bra runde når en finner frem Kjempemoro dag!!
Hva er det med kjørestilen til dere BSK'ere - synes det er tekniske problemer på hele gjengen jeg, tilogmed de som har Scalpel....Har alltid fått høre - trolig med rette - at jeg er hard mot utstyret i terrenget, men har med unntak av en gang da girøret knakk aldri hatt teknisk stopp med Scalpel'n så dere må kjøre hardt... Hvis du var sjuk, kjørte feil og hadde tekniske problemer med litt over 11 minutter på runden så vil jeg si du går mot en god sesong....
Hehehe, du sier noe tool. Spørs om det er oss som har bygd den om det står på da... hehehe..
- Var ikke akkurat feber sjuk for å si det sånn, men slim og litt hoste. Så skal ikke klage. Feilkjøring tar jeg på min egen kappe, var ikke ment som kritikk bare så det er sagt.
Specialized duger sikkert det og, men det kan nok ikke måle seg med Cannondale
Kult at du perset elgvenn2! På denne tiden ifjor syklet jeg opp på 8.52..;) Computer viste 7.10 nå.. ikke sett offisiele tider ennå, men kan ikke være langt unna. Da tenker jeg Joakim kom under 7 min, rimelig bra!!
(...) Kult at du perset elgvenn2! På denne tiden ifjor syklet jeg opp på 8.52..;) Computer viste 7.10 nå.. ikke sett offisiele tider ennå, men kan ikke være langt unna. Da tenker jeg Joakim kom under 7 min, rimelig bra!!
Bra, da ser jeg frem til å kommer ned mot 7-tallet om et års tid da ... Her er forøvrig resultater fra terrencup uten prolog. Ble visst noe krøll med tidtakingen så den er strøket. Veldig fornøyd med den tida jeg fikk i rundbana. Skulle nok hatt bedre bein og bedre kondis (og lettere kropp) for å kjøre noe raskere. Taper nok for mye oppover....
Det er visst heller en sammenheng med at syklene er nye, rart det skal være så mye styr hver gang. På Cerveloen løsnet hele kranken, på Scalpelen var det for lite olje på lockouten og feil grease var brukt på setepinnen så den seg ned. Og noe rart har det vært med kjedet for jeg har hatt såpass med trøbbel med det at jeg burde ha reagert på det før. Nå er nytt kjede kjøpt og justeringer skal sjekkes etter alle kunstens regler...
Så nå håper jeg at jeg kan konsentrere meg om syklinga, for jeg rakk i hvert fall å finne ut at Scalpelen er en fantastisk rittsykkel, første gang i rittfart i 100% terreng. Har sjekket GPS-en og funnet ut at jeg holdt tolv blank-tempo, og det er jeg fornøyd med, tyder på at det skal være mulig å finne terrengformen i år :-)
Det er alltid litt "barnesykdommer" når en sykkel er ny. Hadde jo selv problemer på både Helgøya og Terrengsykkelrittet i fjor, men heldigvis ikke med "fatale" følger.
Yes, da... Brukte ca. en hel evighet.. Er bare å ta seg sammen. Gleder meg til først Sanderud og hvert fall til Bjørgeberget. Får prøve å ha litt mer enn den flyten jeg hadde i går og trøkken jeg hadde i bakkene på Helgøya. Skal hvert fall ikke mye til for å ha mer trøkk enn jeg hadde i går. Skal ta meg sammen
Oddefa og otoen; gutta kan sykle på akkurat hvilken sykkel de vil. De hadde sykla fort uansett. Litt mer trøkk og litt mer flyt så skal hvert fall kao være mulig å slå
Tror dette blir en morsom sommer for mange, gitt
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Hans Olav, ser vi syklet ganske likt, Han Konrad som er noen sekund bak deg i tid startet rett foran meg og vi byttet på hele tiden, husker ikke om han var bak eller foran når jeg punga. Hadde selvsagt hatt en rå 3 runde hehe. Stemmer også med tiden, var litt under 13 min ved første runding. Men holdt litt igjen i partier da jeg ikke var kjent.
Lårene funket bedre på varierte/bratte stier enn ren motbakke iallefall. For beina var bra på den rundbanen, mens Furuberget opp var hat hehe.
Skjønner jeg det riktig er neste ritt på Ottestad 24/5 ? Øystein er det JH cup eller trening den dagen ?
Full liste over OSK/BSK terrengcup er her. Med forbehold om endring. Så da er altså neste ritt 24.05 ja.
To feil som skal rettes opp i lista, Stig Anders skal ha 36.09 og Tora Helene syklet 2 runder. Kan dere sende meg prologtider som er tatt med egen klokke, skal lage en uoff. liste fra den. Neste ritt 24/5 - vi har planer om å merke traseen i dag slik at første gjennomkjøring bir OSK's terrengtrening i kveld 18.30 - bare å møte opp ved skipet. ØyNe skal ta rundbana i dag, vil gjerne ha selskap...