FA er parkert i garasjen... RoRo 2.25 er på foran og Raven 2.2 bak, så får vi se hvor lenge det varer før jeg enten setter på FA igjen eller kjøper inn noe annet.. Den komboen som står på nå ser PINGLETE ut i forhold til FA i 2.4..
Redigert av Raymond; 25/04/201118:42.
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: Raymond]
#115750525/04/201119:20
hehe.. Deilig med litt "gratis flyt" og da.. Det tar nok ikke lang tid før de må vike for noe litt mer gripevillig... Men det var det jeg hadde som virket i det hele tatt fornuftig.. FA dekkene er helt ok, men unødig tunge, trege og grove i forhold til hvor mye/lite grep de faktisk gir.... Nå er det så tørt at med mindre jeg revner sideveggene, så har jeg minst like godt grep med dekkene jeg har satt på. Der det er vått sklir ikke RORO noe mer enn FA..
Redigert av Raymond; 25/04/201119:47.
#115776626/04/201107:31
Jeg vil tro det er på den delen av Blåstien som går fra Slagen skytebanen (eller "Amerika") og mot Hassum, noen hundre meter før man kommer til "privat område" (tror det er øvingsbane for hund).
Stemmer det?
#115790726/04/201109:58
hehe.. Deilig med litt "gratis flyt" og da.. Det tar nok ikke lang tid før de må vike for noe litt mer gripevillig... Men det var det jeg hadde som virket i det hele tatt fornuftig.. FA dekkene er helt ok, men unødig tunge, trege og grove i forhold til hvor mye/lite grep de faktisk gir.... Nå er det så tørt at med mindre jeg revner sideveggene, så har jeg minst like godt grep med dekkene jeg har satt på. Der det er vått sklir ikke RORO noe mer enn FA..
Kjører kun på "pingledekk", har ikke erfaring med FA. Har derimot kjørt mye på RaRa, RoRo og Conti Race King. RaRa og RoRo er glimrende på tørt føre, liker da komboen RaRa bak og RoRo foran. Har også funnet ut at RaceKing 2.2 Supersonic er like bra på tørt føre, og disse er hakket bedre når det blir vått. Kjører derfor helst med disse som allround-dekk fra april til november, på vinteren parkerer jeg syklen. Ulempen er sideveggene, de revner raskt. Trenger nye dekk nå, men Bikeshop er tomme, noen som vet om andre steder i Tønsberg der RaceKing 2.2 er å oppdrive?
[Re: Stuf]
#115804826/04/201112:06
Jeg vil tro det er på den delen av Blåstien som går fra Slagen skytebanen (eller "Amerika") og mot Hassum, noen hundre meter før man kommer til "privat område" (tror det er øvingsbane for hund).
Stemmer det?
Og rett svar går til Merida mannen Stuf!!
[Re: Stuf]
#115805826/04/201112:15
Kjører kun på "pingledekk", har ikke erfaring med FA. Har derimot kjørt mye på RaRa, RoRo og Conti Race King. RaRa og RoRo er glimrende på tørt føre, liker da komboen RaRa bak og RoRo foran. Har også funnet ut at RaceKing 2.2 Supersonic er like bra på tørt føre, og disse er hakket bedre når det blir vått. Kjører derfor helst med disse som allround-dekk fra april til november, på vinteren parkerer jeg syklen. Ulempen er sideveggene, de revner raskt. Trenger nye dekk nå, men Bikeshop er tomme, noen som vet om andre steder i Tønsberg der RaceKing 2.2 er å oppdrive?
Jeg har tidligere også kjørt stort sett "pingledekk".. Favoritten er egentlig Stans Crow og Furious Fred...men de tåler jo ingenting, og blir det vått.....da blir det å kjøre forsiktig på steder der man har det veldig gøy på tørt føre.. Nå satte jeg på RoRo foran, det vet jeg jo funker, og Stans Raven bak, også noe jeg vet funker knall... MEN, det SER pinglete ut i forhold til de grove og gedigne 2.4 dekka som jeg satte på i høst...
Før var jeg ute etter størst mulig fart og å komme fra a til å helst før alle andre.... nå er jeg mer der at jeg koser meg med terrenget, med å beherske utfordringer som jeg tidligere har f eks har løpt opp fordi det går raskere enn å sykle (og muligens ikke komme opp)osvosv...Og da spiller det ikke så stor rolle om dekkene ruller litt dårligere, for alt tar lenger tid uansett.. Men å da ha ekstra grep og ekstra volum kan bidra til at jeg faktisk kommer opp, eller at jeg kan gi enda mer gass på vei ned osvosv....og da ha det enda mer gøy.. Men nå som det er tilnærmet knusktørt frister det jo med noe som ruller litt bedre, og inntil videre er det da den komboen som står på som skal testes, men jeg tror nok at det kommer til å bli satt på en 2.4 kombo, enten med RaRa og RaRa, eller RoRo foran og RaRa bak....
Hadde RK kommet i større enn 2.2 OG vært "mulig" å få tette, så hadde det vært et helt klart førstevalg...det skulle i hvert fall blitt testet! Skulle også gjerne testet X-King i 2.4, da jeg har troa på det som "allrounddekk", men det holder jo heller ikke tett uten slange....
Redigert av Raymond; 26/04/201112:17.
#115818026/04/201114:41
Tror jeg må stå over i dag jeg... allergien tar helt knekken på meg i dag.. piper fra lungene, nesa og halsen er omtrent helt tett... Og det er etter 7km sykling hjem fra jobben!?!
Hvis jeg blir plutselig bedre er jeg på plass kl 18 sharp....hvis ikke, god tur!
#115818926/04/201114:56
Jeg har tygd så mye piller at jeg snart må få en reaksjon på det i seg selv.....om det betyr dårlig i magen eller kvitt allergien gjenstår å se.. hehehe..
Forhåpentligvis blir det mange fellesturer utover!
Redigert av Raymond; 26/04/201115:01.
#115819226/04/201115:04
Hehe.. Ble sikkert en bra tur likevel? Fikk dere kjørt ned Frodåsen??? Så cht kunne demonstrere "hvordan forsere fysikkens lover om tyngdekraft" og sprette opp kneika??
Redigert av Raymond; 26/04/201118:44.
#115835526/04/201118:52