Et par-tre sikre vårtegn i løpet av de siste 12 timene:
- man leter etter lettere gir i klatringene - OP full av gjørme i løpet av turen (inkl nese, bihuler og øreganger, ref bilde) - våkner midt på natta etter stitur med krampe i låret
Takk for turen karer! Fin-fin tur i godt vær. Bj
Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag 25.april
[Re: Nanok]
#115793226/04/201110:12
Måtte selvsagt avbryte vikåsen. Men kastet meg full av uforløst sykkelabstineser på andre sykkelen når jeg kom hjem. Tok en tur i Leistadåsen. Høyre-venstre til Jobu. Første del av stien i gammelskogen er borte (fram til gjørmehullet), men en sti kan ryddes hvis vi er kjappe. Det finnes også en mulighet for en sti i skogkanten (ned fra høyre i bildet). Man må da bare klatre opp hele traktorveien. Må ta en prat med grunneier. Bildet tatt fra traktorvei.
Ellers begynner det å bli tørt og fint, med unntak av myrene sevlsagt. Satte ryggcruxet på vei hjem (venstre fra jobumyra), ergo god friksjon.
BT
Redigert av Nanok; 30/04/201106:15.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
Re: Solemsvåttan Malvik - Åpning av Leistadåsen
#116116830/04/201107:13
Jeg er klar for tur i dag. Jeg er ganske åpen på tidspunkt, men helst ikke for sent. (Jeg trenger litt forvarsel, så jeg rekker å se at det blir tur, pakke, skifte, kjøre.)
Redigert av Arne_And; 30/04/201107:30.
#116117030/04/201107:17
Jeg er med på ryddedugnad i nærområdet i dag. Mulig jeg kan få til en stitur etter 15:00, men noe usikker.
Sjekker tråden utover ettermiddagen, motivasjonen for sykling er stor med det flotte føret vi har nå.
Syklet Vikåsen med 2.2 Race King i går kveld, og det var ikke mange steder det føltes glatt og sleipt nei. Ganske utrulig fitn og nyydelig føre spør du meg, like tørt som på sommerføre i store deler av Vikåsen nå (til tross for noen få gjørmehull).
Kunne vært artig med enten Leistadåsen idag eller kanskje til og med Søgneryggen begynner å bli tørr?
Bj
[Re: BjornS]
#116121130/04/201108:51
Jeg er gjerne med på en tur i tretida. Hadde en flott tur i går på tørre og fine stier. Monsterbakken (mot nystia) var ganske ødelagt av skogsmaskiner, men nedturen via skiløypa (Tjønnstugu) var superfin og mye lettere i år av en eller annen grunn .
BRUK HJELM!! Det er vondt nok lell..
[Re: Janost]
#116124630/04/201110:11
Hmmm, fristende med en tur i Malvikmarka igjen, selv om det føles mer naturlig å trille opp til bymarka. Er det snakk om oppmøte på "pendlerparkeringsplassen" kl. 1500? Jeg har anledning til å forlate heimen rundt 1430 dersom aktuellt.
Redigert av Oddeman; 30/04/201110:12.
------------------ I don't believe a word
[Re: Janost]
#116125230/04/201110:20
Kan ikke vi satse på oppmøte kl 15:00ish på pendlerparkeringsplassen på Leistad så ser vi hvem som kommer, og hvor vi legger turen? Hvem er med? Jeg sykler fra Ranheim skole ca 14:40 hvis noen vil henge på/ha påheng....
BRUK HJELM!! Det er vondt nok lell..
[Re: Arne_And]
#116128630/04/201112:08
Aaaarg, kunne ikke i dag. Hva med i morgen? Noen som er gem da? Gampen trenger sterkt til å lufte seg. Sykkelen også, for den saks skyld. En vått, kam, ås, eller hva som helst forhøyning i terrenget så lenge det er i nærheten av Trondheim og noenlunde snøfritt?
Frihet! Likhet! Fraternisering!
bzzzt! Kjetil
[Re: gammaswami]
#116148730/04/201118:33
Fin tur i dag, jeg regner med å være klar for tur også i morgen en eller annen gang fra 17 og utover.
Ps! i dag var jeg rimelig fornøyd da jeg ikke gikk på trynet i gjørmehullet som sist, men 400 m senere klarte jeg en ny OTB og denne gangen havnet jeg med hodet først i bekken. Heldigvis var ikke Arne utstyrt med hjelmkamera.