Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til valg av sykkel. Wilier eller Specialized

Hjelp til valg av sykkel. Wilier eller Specialized #1158172 26/04/2011 14:32
B
BurtR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hvilken bør jeg gå for? Wilier Izoard eller Specialized Roubaix SL2 Elite, helt fersk på racer-fronten. Liker begge to like godt....
Wilier (13.600.-): Billigere med bedre utstyr
Specialized (15.000.-): Mer kjent merke (for meg ICON_WINK )
Vet ikke hva jeg skal legge mest vekt på. Noen som kan hjelpe meg å ta et valg?

Redigert av BurtR; 26/04/2011 14:52.
Re: Hjelp til valg av sykkel. Wilier eller Specialized [Re: BurtR] #1158175 26/04/2011 14:36
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Hjelper det hvis jeg sier at Wilier er et eldre og mer renomert landeveismerke enn Specialized? Wilier startet i 1906. Specialized en gooooood del senere. ICON_SMILE

Jeg skal ikke legge noen føringer her, men jeg ville valgt den sykkelen jeg har mest lyst på. Og slik du legger det frem fikk jeg desidert mest lyst på den ene ... ICON_WINK

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Hjelp til valg av sykkel. Wilier eller Specialized [Re: Hæ?] #1158245 26/04/2011 15:51
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Hæ?
Hjelper det hvis jeg sier at Wilier er et eldre og mer renomert landeveismerke enn Specialized? Wilier startet i 1906. Specialized en gooooood del senere. ICON_SMILE

Jeg skal ikke legge noen føringer her, men jeg ville valgt den sykkelen jeg har mest lyst på. Og slik du legger det frem fikk jeg desidert mest lyst på den ene ... ICON_WINK

Hjelper det hvis jeg nevner hvor mange Pro-tour lag som sykler på Specialized i dag kontra Wilier? ICON_SMILE. Om slikt skulle bety noe, mener jeg.

Jeg har aldri syklet på en Izoard, så den skal jeg ikke si noe om. Specialized Roubaix er ramme som passer perfekt for den jevne, norske tursyklist. Den har et ganske høyt styrerør, noe som gjør at den gir en ganske oppreist og komfortabel sittestilling. I tillegg har den Zerts-dingser satt inn i gaffelen og setestagene for vibrasjonsdemping, noe som gjør seg bra på norske kvalitetsasfalt.

Prøv begge syklene om mulig, og velg den du synes du sitter best på. Da kommer du også til å sykle mest og raskest. Om det sitter 105 eller DA gir på sykkelen betyr mindre. Derimot betyr hjul og krank litt mer. Lykke til med valget og kjøpet!

Moderator  support, Valentino