Deter meldt bra vær og medvind fra ytre enebakk og inn!
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Re: Ett sikkert vårtegn. Enebakk rundt!
[Re: JanM]
#109504511/01/201114:30
Enebakk sitt rykte som "kåbbåyritt" stemmer ikke, er min erfaring i hvert fall. De fleste seriøse starter i klubbpuljer, her er det ikke noe problem med kåbbåykjøring.
I oppsamlingspuljene til slutt kan det sikkert være litt uryddig kjøring pga mange urutinerte ryttere og dårlig organisering av rulle/ feltkjøring.
Anbefaler at du finner deg en gruppe raskt etter start å kjøre sammen med, og la gjerne de mest hissige i feltet gå fra start. Det er mange debutanter i rittet så du er uansett ikke alene
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
#109696814/01/201120:49
Det siste jeg gjorde før jeg satte meg på sykkelen for å trå ned til start var å sjekke tempen ute. Klokken var vel rundt 7 og det var sol og 12 grader i kjøkkenvinduer. Jeg slengte en tanke til et eller annet skimesterskap for noen år siden der nordmennen smurte seg helt bort med klister i snøvær, fordi det var meldt klisterføre. Smøreren for svenskene eller finnene (Magnar Dalen?) kommenterte lakonisk etter smørefadesen at han pleide å kikke ut av vinduet før han smurte. Vel, Yr meldte regn og 2 grader, men ut av vinduet var det kanonvær. Jeg kledde meg etter kjøkkenvinduet. Jeg skulle ha kledd meg etter Yr. Hadde ikke kommet lengre enn til Bjerke (4 min trilling nedover) før det begynte å regne. Da jeg kom til start var jeg allerede gjennomvåt, men tempen var jo ikke SÅ ille. Men det skulle den bli. I den siste nedoverbakken i Skulleruddumpa var jeg så kald at jeg ikke klarte å få kjedet opp på storklinga og det var sludd i lufta. Kort kort var definitivt feil antrekk denne dagen . Videoen din illustrerer godt hvordan jeg følte meg!
[Re: KenR]
#109932219/01/201122:06
Hehe. Det var rett før vi kjørte hjem med hjelmene på. Sleit veldig med å få løsna reima. Kompisen min holdt på leeenge med den korken før jeg fikk fiska fram mobilen også.
Husker også Skulleruddumpa og den siste kneika opp til mål. Jeg var så frossen på fingra at jeg slå med knokene på girhendelen for å få gira ned til lilleskiva foran. Men vi prøver vel iår igjen!
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
#109935620/01/201107:06
Anbefaler at du finner deg en gruppe raskt etter start å kjøre sammen med, og la gjerne de mest hissige i feltet gå fra start. Det er mange debutanter i rittet så du er uansett ikke alene
Nå er jo de første puljene beregnet på de som har tenkt å bruke relativt mye kortere tid enn de seinere. Litt dumt å måtte bli passert av 10 puljer før man finner en pulje som passer
[Re: Albo]
#109938020/01/201108:06
Jeg regner med at de fleste er såpass vettuge at de starter i en pulje med realistisk tid. Det blir dog alltid grupper innad i hver pulje og det er ikke noe poeng å være hissigst mulig på de første metrene hvis man er debutant og primært er ute etter en fin tur med likesinnede
#110483730/01/201109:52
Hvem fa.....n sykler vel enebakk rundt 2011 når en følte en holdt på å dø 2010 av kulde? det må vel bare være folk med alsheimers eller forferdelig hukommelse???? ......jo?! har vel dette jeg også er påmeldt i år og , men alderi flere ganger i regn ,sludd å 2 plussgrader :-)
[Re: TomB]
#110799004/02/201109:04
Noen som har kjørt strekningen fra rælingen via ytre og inn mot skullerud og kan gi en status på asfalten? Noen nye hull eller omtrent som i fjor?
#114872811/04/201109:17
1. Unngå å skape luker. Skulle en luke oppstå; prøv å tette den sakte og rolig. Er blytungt å ta inn luker hele veien. Ligg så tett opptil den foran som du føler deg komfortabel med.
2. Hogg aldri inn bremsene, brems jevnt og forutsigbart.
3. Vær forsiktig meg å reise deg brått i oppoverbakker da det fører til at farten reduseres i overgangen med det mulige resultat at den bak kjører inn i deg.
Lykke til, jeg sykler også. Kle deg godt, erfaringen tilsier 4 plussgrader, vind og regn:)
I praksis sykler man i blinde om man ikke ligger helt foran i et felt.
Signalene jeg har lært:
- Hvis noen foran deg peker på bakken så er det en farlig sprekk på den siden han peker. - Hvis noen foran deg klapper seg på rompa er det en hindring (bil, store steiner, trafikkøyer, mm) på den siden man klapper på.
[Re: Raskall]
#115181815/04/201108:39
Bit sammen til Rælingen, de første 20 km er tøffe da det går fort i bakkene, mister en gruppa her kan det bli tungt. Utover mot Flateby stabiliserer det seg og det er flatt og fint bortsett fra noen kneiker etter vending ved Ytre.
[Re: misc]
#115200815/04/201113:24
spådd bra vær ihvertfall. tror jeg skal finne meg en rolig gruppe lengere bak i rekka, sikkert mange som har litt horn i panna og skal gå hardt ut siden det er ritt som er tidlig i sesongen.
chipen skal leveres inn ved målgang? Detta er den typen man kan feste i hjullåsen?
- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM - Trek Top Fuel 9.9 SSL Sponsor: Bilforumet AS www.bilforumet.no
Hvis chip`en er som tidligere år er det som du sier en slik man fester i hjullåsen. Husker ikke navnet på den i farten men det er i hvert fall den standardgreia som brukes på mange ritt (låsen altså, brikken leveres etter målgang).
I år blir det bra vær og kongeforhold!