Hadde en kjempetur i går ettermiddag, Blåsti fra Tolvsrød til Maxbo, Volden, Åsgårdstrand, Borre og retur oppom Adalstjern (innafor Høyskolen) for deretter å sykle Blåsti mot Volden og over i Essoskogen en tur før jeg tok de siste 7-8 km på asfalt hjem. Ble mellom 5 og 6 mil, 3 timers kjempetur.
Området rundt Adalstjern er flott Furuskog og stier dekket med furunål, noe røtter men det er bare gøy. Der er det mange flotte "usyklede" stier.
Innover i landet er det fremdeles endel snø i skogen, men på slutten av påsken blir det nok mulig på vestsiden av E-18 også, det er for tidlig nå . Kodal som er nevnt tidligere i tråden er nok ikke stedet, man får best utbytte langs kysten mellom Horten og Tønsberg. Nøtterøy / Tjøme og lenger sydover i fylke er det nok også bra. Var syd for Stavern i dag, kyststien er bar men der er det litt for mange gående på en søndag.
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: Stuf]
#115336617/04/201120:09
Jeg tok en asfalttur i dag, 79 km, oppom Gregershullet, om noen har rotet seg opp dit med sykkel før, så vet man at det er HAT på vei opp og hinsides gøy på vei ned igjen.. Når computeren viser tall over 80 kommer svingene fort..
Jeg er klar for mer sykling i påsken, fortrinnsvis sti!
[Re: Raymond]
#115378318/04/201112:01
Hei, trenger tips til stier på hvasser/tjmøe/nøtterøy/tønsberg. Stasjoneres hos svigerforeldrene kommende søndag på Hvasser. Vurderer å ta med sykkel da jeg traff noen ivrige stisykklister på bilveien sist. Sykle sammen? ev. tips til sti...
Oja, glemte å si at jeg har ullsokker
#115444619/04/201112:34
Det er kanonforhold ute, men prøv å hold dere på sykkelen folkens.......
Har du gått på tryne? Har selv hatt flere ukontrolerte fall i år, noe som har vært med på å gjøre en kranglete rygg bedre Jeg er hittill i år felt av snø, søle, glatte overganger (bruer) og røtter, men det er gøy.Trodde jeg skulle dø i Eikskogen forrige uke der jeg lå med armer og hode ned i snøen, syklen over meg, føttene fremdeles i pedalene og krampe i høyre legg uten mulighet til å bevege foten. Våren er herlig
[Re: Stuf]
#115452219/04/201115:14
Er du med en tur i morgen eller?? Må holde ryggen ved like vettu! hehe..
Jeg har nettopp vært i Oslo og plukket opp deler så jeg er klar til påsken og masse sykling. Ble en dyr og kort tur i skogen i dag gitt... Men i morgen er jeg klar igjen!!
[Re: cht]
#115469319/04/201120:17
Det ble en morgentur for meg. Deilig å være i gang igjen. Møtte foresten på 2 stk som syklet alene fra Rom til Asgårdstrand i 12 tiden i dag. Vi var 2 atk som syklet motsatt vei. Var det noen her inne ?
[Re: sl500]
#115566721/04/201120:25
Jeg står opp k 05.30-05.45 resten av året, så late morgener og røde dager betyr å stå opp rundt 07-08.... Viktig å få skvist mest mulig ut av dagene vettu!!
#115605022/04/201119:18
Hei. Vi tenkte å prøve ut den legendariske stien som starter borte ved Messeområdetdet. Skal starte tidlig i morgen. Aner igrunn ikke hvor denne stien starter eller ender. Er det noen som kan gi en detaljert beskrivelse av stien innen 0800? Har ikke skjønt stort av kartene. Hvor lang er runden? Vanskelig å finne frem på egen hånd`? Skjønner folk hvilke sti jeg mener?
En detaljert beskrivelse synes jeg det er vanskelig å gi da man bør være lokalkjent for å ha mulighet til å henge med. Dere valgte et knotete utgangspunkt hvis dere ikke har et snev av lokal kunnskap.
Finne stien kan jeg hjelpe til med. Kommer dere i fra byen så sykler dere inn til venstre i bunnen av den bratte bakken som går opp mot Messeområdet. Like etter fotgjengerfeltet som krysser hovedveien ut av byen.
Er det oppmøte på Messeområdet så sykler dere rett opp gressbakken ved ishallen. På toppen der vil dere finne stien.
Det er ikke noe problem å sykle 2-3 mil med minimal asfalt kontakt. Oppe ved Messen heter stien Grevestien dere må etter vært krysse Hortensveien(hovedveien) for å finne Blåstien. Har dere syklet dere bort allerede så finn Lysløypa på Eik da er dere inne på blåstien igjen.
God Tur og er dere heldig så kanskje det kommer en bedre vei beskrivelse før dere setter i gang i morgen tidlig.
Alternativt så starter dere på MaxBo Ilebrekke. Stien begyner 200 meter i fra parkeringen mot Asgårdstrand ved fotgjengerfeltet. Der er Blåstien merket bedre ivertfall et stykke.
Redigert av sl500; 24/04/201100:20.
[Re: sl500]
#115667724/04/201109:39