Så man kan bare si på xxl at man vil ha den billigere enn 3790 eller må man bevise at man har sett den billigere? Har det skjedd non endring i prisene enda? Kan man få den under tre tusen uten no tilbehør?
Kalori beregningen kan du sammenligne med trening pr time,du skal være i meget bra form for å klare 1000 kcal pr time .så da kan du sammenligne egde vs polar i antall timer du har trent,men husk forbrenne 1000 kcal pr time kreves form...
Jo, jeg har lest det der....Men det er jo kun å øke vekten på personlige instillinger som er løsningen.
Virker litt rart at man kjøper ett produkt og må starte med å lyve om vekten sin....Og hadde jeg ikke hatt en Polar klokke så hadde jeg nok ikke tenkt over det.
Jeg prøver å få i meg nok av kalorier i løpet av en dag for å ikke gå for mye i underskudd de dagene jeg trener. Har jeg da en computer som regner feil med ganske STORE siffrer så blir det vanskelig å holde kontroll.
Cae.
Re: Garmin Edge 800 - forum
[Re: Cae]
#117201213/05/201121:05
Noen som vet hvordan man til enhver tid kan se estimert total tid for en angitt rute? Hvis computeren kjenner ruten og snittfart, bør det være enkelt å beregne estmert total tid. Den viser jo stort sett alt annet av tidsinfo, estimert kl ved ankomst, gjenstående til ankomst osv. men jeg finner ikke estimert total tid. Er nyttig å se hvis man har som mål å sykle birken på f.eks 3:30, slik at man til enhver tid kan se hvordan man ligger an i forhold til sitt tidsmål. Hvis ikke dette kan vises må man jo forholde seg til snittfart, diff mellom tid til nå og gjenstående e.l. Virker for meg som en elementær ting å kunne vise.
Har gått fra Edge 705 til Edge 800, og må si meg skuffet. Flere funksjoner som er borte og lite som er nytt. Kompass-biten er utrolig dårlig, faktisk dårligere en 705. På begge modellene må man bevege seg for at kompasset skal fungere (fordi den bruker GPS'en til å beregne kurs), men på 800 så går kompasset "bananas" når man slutter å bevege seg. Den roterer kartet, ofte i 180 grader eller deromkring. På 705 ble rotasjonen fryst når man stoppet. Dette var mye mere behagelig. Mitt råd til de som vurderer 800: Det er ikke verdt det! 705 er minst like bra.
Leser så forskjellig, på diverse utenlandske forum, om batterikapasiteten på Edge 800. Hva er erfaringene her på forumet hittil?
Holder den i opptil 15 timer som spesifikasjonene sier?
Jeg har ikke testet min i 15 timer i strekk, men jeg har testet den på to turer på ca 3 timer hver uten å lade. Jeg kjørte med full bakgrunns-belysning og kartet på under begge turene uten å lade i mellom. Dette holdt akkurat. Man må nok ned med belysningen (standard dimming av bakgrunns-belysning etter noen minutter som jeg har disablet) for at den skal vare lenge.
Re: Garmin Edge 800 - forum
[Re: Cae]
#117725920/05/201121:43
Kjøpte i forrige uke en Edge 800 da den var på tilbud på XXL. Hentet den på posten fredag. Etter jeg bestilte leste jeg en del om folks erfaringer med batterikapasiteten. Stilte derfor spm her inne vedrørende dette. Var på tanken om å returnere enheten, og heller kjøpe en Edge 500. Ombestemte meg da jeg tittet i esken. I tillegg - liker å ferdes i storbyer på ferieturer. Lettere med en slik ting i lomma hvis man lurer på hvor man er og skal, enn min gamle bil gps som jeg har brukt tidligere. Første tur i går. Batterikapasitet: antatt som oppgitt. Forbrukt tid under turen - nesten 10 timer. Batteriindikator viste da omtrent 1/3 resttid da jeg kom hjem. Så det er klart at det er baklyset som forbruker strøm, for de som har dette på. Hadde kontrast (baklys) av under hele turen. Varierende lysforhold, fra skarpt sollys til overskyet. Hadde ingen problemer med å se skjermen på noen tidspunkt under turen. Snarere tvert imot. Bruker lesebriller (meget langsynt) på nært hold. Garminen var midt i blinken for meg. Om funksjonalitet sammenliknet med tilsvarende produkter skal jeg ikke uttale meg om. Bare kjempekult å komme hjem. Koble til Macen, laste opp turen, for så å sende den til resten av turgjengen på mail - "liker".
Legger ved et par bilder av skjermen, slik jeg mener jeg så den for det meste av turen i går, samt sammenlikning med en Sigma som jeg har på jobbsykkelen.
Ser noen sier det er smart å legge inn noen høyder, feks der man pleier å starte slik at edgen får den høyden automatisk når man er i nærheten. hvordan finne høyden der man er nå? Ser min edge 500 sier jeg er på 150m nå, men er vel nærmere 20-30 egentlig. Bare å gå ut i en finværsdag å vente til den får veldig gode signaler med gps?, eller finnes det noen kart på nettet med høyder?
Hepp. Mener at det for en tid siden var en tråd som omhandlet hvilken informasjon ulike brukere hadde på Tidstakersiden på computeren (Edge 800). Tenker da på feks fart, moh, gjsnitt, tråkkfrekvens osv... Noen som kan hjelpe? Har prøvd søkemotoren uten videre suksess..
JB
#5 - HTFU Fritt etter Alpers: Hvis du kjører som en idiot, skader du andre. Hvis du sykler som en idiot, kan du dø. Ingen av delene er nødvendig!
Er det mulighet for å legge inn POI med varsling, slik som feks fotobokser på edge 800? Skal kjøre gjennom hele skandinavia i sommer, og tenker da å kjøpe bil-gps. Ser at 800 takler grunnleggende bilnavigasjon, så om man også kan få inn fotoboksene så slår jeg to-tre fluer i en smekk og få en ypperlig sykkelgps og en fungerende bil gps med varsling. 1 varslet fotoboks og jeg har tjent inn hele kjøpskostnaden.
Mulig dette er tatt opp før, men kan ikke finne noe:
Har kjøpt en Garmin 800, og har en GPSmap 62s fra før med Topo Premium kart. Kan jeg kopiere dette kartet, eller må jeg flytte minnebrikken mellom de to?
Jeg har nå lastet ned Garmin Basecamp, og iflg topo skal da kartet komme opp automatisk, men jeg klarer ikke å finne det. Altså, hvordan kan jeg se topo premium i Basecamp?
Ser ut til at jeg må drive å flytte på minnebrikken (og om jeg vil ta turen rundt Lyngenfjorden trenger jeg jaggu tre brikker til en samlet sum på 4000kr!)
Basecamp på mac krever at minnekortet får et navn. Pr default heter minnekortet "untitled" (eller "no-name"), og da vil det ikke dukke i Basecamp menyen. Straks du gir det et navn derimot er det tut-og-kjør. Automatisk-autoschmatisk...
Har aldri hatt noen problemer med Edge 800 og mac. Den dukker opp som diskstasjon på maskinen og opplastingen funker helt greit fra Garmin Connect. Enkelt å få ut filer til andre programmer enn Garmin Connect også.
Bruker Trainingpeaks selv og device agenten deres for mac funker også greit. Hender device agenten krasjer under opplasting, men da bare restarter den og laster opp på nytt av seg selv.
Har flere Garmin produkter i husholdningen som bruker ant agent fra Garmin (forerunner 310 og 610). Aldri hatt noe tull med disse heller.
Har bare et par ukers erfaring så langt, med Edge 800 og Mac. Ingen problemer. Har City Navigator kart. Har i kveld brukt BaseCamp, og merket POIer, til jeg skal på ferie.
Sitter ikke på mac nå, så får ikke prøvd om dette blir riktig. Men trengs vel en lisens her. Aner ikke om lisensen til nyeste versjon kan brukes på denne gamle...