Jeg tenkte å prøve med raven 2.2 på paragon'en satt opp slangeløst hvis det ikke er veldig vått. Første gang jeg sykler dette rittet, blir det helt skivebom?
Kan sikkert funke det. For meg tenker jeg det er to alternativer:
Crossmark UST: Bombesikkert i forhold til punktering, ruller litt saktere på grusen. Kan gønne på i terrenget. Kjørte på det i TSR i fjor.
Raceking 2,2: Ruller meget bra. Viss fare for punktering, men kan kanskje gå et par minutter fortere enn det andre alternativet uten uhell. Kjørte på det i Nissancup etter sommerferien. Fungerte bra, ingen punkteringer.
Begge slangeløst med lavt trykk. Crossmark kan jeg kjøre under 20psi, Raceking 22-25PSI (veier ca 60-63kg)
Jeg får prøve meg frem litt i skogen med raven dekkene jeg har når snøen går, så får jeg se hvordan de funker. Jeg har noe begrenset erfaring på dekk fronten, men var fornøyd med raceking ss på 26" sykkelen jeg brukte i fjor, men i 29" kommer de ikke i ss utgave så vidt jeg har fått med meg. Kunne kanskje de nye x-king dekkene i 2.2 29" vært et alternativ? Gleder meg virkelig til dette rittet!
Raven dekk er bra i Birken og andre grusritt, men det blir vel litt spedt i TSR? Vil tro at man bør ha noe med litt mere grep. Med mindre det blir knusktørt. Og det blir det neppe i Østmarka i mai noen gang.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Ungdomsklassene 13-14 og 15-16 er heldigvis ikke så sprengfulle som enkelte av sportsklassene, så der skal vi nok kunne få klemt inn noen ekstra startplasser.
Utforprisen blir i hvert fall lik som i fjor. Mellomtid på Mariholtet er også på planen. Klatreprisen medførte en del surr i fjor på grunn av dårlig dekning for senderen oppi der så det må vi se på.
Med være sånn som det er nå så smelter snøen i løypa styggfort. Dugnad i løypa uka før påske?
Meldte meg på før jeg hadde fikset meg helårslisens. Valgte helårslisens under påmelding. Må jeg sende en mail og oppgi lisensnr (antar det er "idrettsnummer" som er lisensnr??). Hvis ja, hvilken mailadresse skal jeg sende det til?
I fjor var jeg i samme situasjon som deg, og gjorde intet. Sekretæriatet spør trolig om lisensen din ved startnrutdeling.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
De færreste har vel fått ordnet med sin Helårslisens midt på vinteren, men NCF kjører vel på med lisensproduksjon for fulle mugger i disse dager. Det er til syvende og sist rytterens / deltakerens eget ansvar å ha lisens i orden før start, enten enganslisens eller helårslisens.
Utforprisen blir i hvert fall lik som i fjor. Mellomtid på Mariholtet er også på planen. Klatreprisen medførte en del surr i fjor på grunn av dårlig dekning for senderen oppi der så det må vi se på.
Med være sånn som det er nå så smelter snøen i løypa styggfort. Dugnad i løypa uka før påske?
Uten at jeg aner hva det medfører av merarbeid/kostnader, stemmer jeg for flere mellomtider.
Hadde vært gøy om man kunne fått ut mellomtider før og etter hvert stiparti (kjekt å vite hvor raskt det mulig å sykle over Gardfangåsen og Slettfjell).
Flere mellomtider er fordyrende, men dårlig radio- og mobildekning i Østmarka pga topografien er også et aspekt. I fjor hadde vi en mellomtid på Mariholtet, men vi fikk ikke inn data pga dekningsproblemer. Dog, vi skal se på saken.
For øvrig: I dag 05.04 er det kun 13 plasser igjen i rittet!
Det er et fint mål. Hadde 2:17 i fjor, men møtte litt veggen etter utforkjøringa fra skullerud pga lite ernæring tror jeg. Og jeg hadde full pollenallergi. I år blir det kortisonsprøyte mot allergi! Men det er klart at 17 min fortere er ambisiøst. vi får se.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Det er et fint mål. Hadde 2:17 i fjor, men møtte litt veggen etter utforkjøringa fra skullerud pga lite ernæring tror jeg. Og jeg hadde full pollenallergi. I år blir det kortisonsprøyte mot allergi! Men det er klart at 17 min fortere er ambisiøst. vi får se.
Gitt samme forhold ja, men husk på alle gjørmehullene som har blitt/blir kloppet i år. Under to timer skal gå glatt :-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Om jeg sykler på samme tid som i fjor så konkluderer jeg med at "sporadisk klopping halverer behovet for treningstimer". Ettersom jeg faktisk planlegger å sykle raskere til tross for færre timer så kommer det til å bli en veldig nettavis vennlig tittel på oppsummeringen.
Da er Terrengsykkelrittet 2011 midlertidig utsolgt, i hvert fall for sportsklassene. NC- og ungdomsklassene holdes åpne frem til 17. mai. Rundt 1. mai vil vi med stor sannsynlighet kunne legge ut et fåtall ekstraplasser i sportsklassene. Følg med på terrengsykkelrittet.no!
Dugnadene starter opp rett over påske - følg med på forumet.
For øvrig: På grunn av Norgescup-statusen så holder vi åpent for påmelding i NorgesCup- og ungdomsklassene frem til 17.mai. For Sportsklassene er det for øyeblikket fulltegnet, men vi kommer altså til å legge ut 50 ekstra startplasser den 2. mai i samarbeid med Aktiv mot kreft. Her vil deltakeravgiften koste 1500 kroner, hvorav 500 kroner går direkte til organisasjonen Aktiv mot kreft. Du som ikke rakk å melde deg på i denne omgang får bare følge nøye med her på denne siden og terrengsykkel.no, og sitte klar med betalingskortet ditt den 2. mai.
Jeg syklet/gikk TSR-løypa fra Østmarksetra til Skullerud i dag, og Skullerud til Østmarkstra på onsdag. Det ligger fremdeles en del snø der det har vært kjørt opp sispor over Gardfangåsen, og det er til tider relativt gjørmete. Over Slettfjell er det fint og tørt, og det samme gjelder Skullerudåsen (med unntak av litt snø opp Fjellstadbakken). Det korte stipartiet over Stallerudåsen er også bra. Fra Haraløkka og opp til Østmarksetra var stien oversvømt på onsdag.
Over Slettfjell ligger det fortsatt en god del snø der løypa kommer inn på skiløypa mellom Gullsmeden og Hestehullet, dvs de siste par hundre meterne ned mot veien. Der må tohjulingen trilles.
Forøvrig ligger det igjen noe snø / is på veipartiene mellom Hestehullet og Fjellstadbakken uten at det blir noen hindring utover ekstra trening. Opp Fjellstadbakken er det nå kun noen titalls meter med snø og fullt mulig å sykle.
Skullerudsletta har fortsatt en god del kunstsnø.
På vei ned mot Skullerudsletta fjernet jeg et tre som lå på tvers av stien, litt ovenfor der den krysser skiløypa.
Skryt til de som kloppet i fjor høst. Så veldig bra ut.
Redigert av Sprett; 17/04/201121:50. Rediger grunn: Bilde