Furuberget er så godt som bart i den mjøsvendte delen, trolig helt bart tirsdag. Syklet traseen til MTB- cup i går - godt å komme på en Scalpel igjen - den er helt snøfri og det samme er utfortraseen vi brukte i fjor med 10 meters unntak. Har foreslått for kao å bytte slik at Helgøya blir første ritt da OSK er engasjert i markeringen av sykkelbyen 28. april - rittet vårt i berget blir 2. mai med start prolog 18.30. Prologen er Furuberget opp, fra undergangen til øvre vanntank der vi holder til høyre for den nye uthogde linja i starten opp til lysløypa og følger lysløypa til toppen. Vinnertid ca. 7 min. Rundbane blir fysisk tøff, men teknisk lett for lesere av dette forum - artig downhill dog...5 runder a ca. 6 min. Vi vil trolig dele feltet i to starter da nivåforskjellen er stor og forbipasseringer er vanskelig. Håper på Helgøyatur over helga...
Misstenker at jeg er fornøyd med syklinga hittil i dag. Prøver å stikke ut på dagtid i morgen. Så fremst det ikke skjer noe spess på jobben, så skal jeg levere bil på Møller i Nydal kl 1030. Tenker jeg tar med terrengsykkelen og sykler derfra opp i skugen!
Hvis noen kan være med senere, eller vil være med da, så er jeg i grunn fleksibel på de fleste måter Avventer til Kao får bestemt seg for når han vet noe om gjennomkjøring av Helgøya.
Redigert av Elgvenn2; 17/04/201113:09.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Vi ser ut til å bli en OSK-gjeng i Furuberget i morgen, mandag, med start fra Skipet kl. 18.00. Kom, kom!
Kanskje jeg blir med på denna også gitt! ;-) Må jo uansett komme meg hjem fra Nydal i morra hehe..
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Da tror jeg vi satser på tirsdag på Helgøya, frammøte kl 1700 på Skurven, en runde gjennom løypa :-)
Jeg er med (så fremst ikke jobben/vakta ødelegger )!
Kan bare si at det er helt nesten helt perfekt i Furuberget nå. Sykla gjennom en runde i stad. Litt bløtt noen steder, men det blir bra i løpet av uka!
To knallturer i furuberget i dag! Takk Kenneth, Stian, Øyvind og NN for en topp tur! Litt sliten i beina nå, blitt mye sykling siste ukene.
Melllomstemann vil til Koigen og skate i løpet av påsken. Det burde jeg kunne kombinere med en test av hva dere har å by på på av stier i Hamar. Er det noen som kunne tenkt seg å guide en elverumsing med singlespeed ett par timer en dag i løpet av påsken?
Jepp, bare å henge seg på en dag! Regner med det blir mer sykling nærmere helga. Har ikke booka noen dager enda.
Takk for en fin tur, gutta.. Det ble en fin 2. økt i dag. Jo mer jeg sykler sammen med dere som er kjent i berget åpenbarer det seg som bedre og bedre. Et sted for å sprenge barrierer. Klar for neste tur
Hvordan går det med leggen, Øyvind?
Redigert av stosu; 18/04/201120:00.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Første terrengøkt i Elverum i 2011 var en høydare, Stavåsen, Løvbergsmoen og Svartholtet var som gull, noen bløte parti og noen kort snøparti. Men ikke mye. Ble ca 2 mil på sti.
I morgen blir jeg enten med på Helgøya eller så sjekker jeg ut Grundsetmarka og Vindheia. Må fikse noen toppturstøvler til helga, og det må jeg gjøre i morgen.
To knallturer i furuberget i dag! Takk Kenneth, Stian, Øyvind og NN for en topp tur! Litt sliten i beina nå, blitt mye sykling siste ukene.
Takker for fin tur i Furuberget, skal dit igjen i morgen. Hilsen NN ;-)
Hei Terje, så du henger her du også, hehe! Fikke ikke helt med navnet, derfor NN. Mer sykling, mindre navn
God tur dere som skal til Helgøya i dag. Jeg må prioritere å få fikset litt på toppturstøvelen, samt heldempaen. Tar nok en en tur og sjekker forholdene i Grundsetmarka og Vindheia etterpå.
Var foresten i Mosjømarka i går, på beina. Og samme her, det meste klart, bare litt snø i dumper og bekker og sånnt. Neste uke ? Mandag/ 2 påskedag ser jeg for meg en lengre tur på sti eller asfalt. Samme hva!
God tur dere som skal til Helgøya i dag. Jeg må prioritere å få fikset litt på toppturstøvelen, samt heldempaen. Tar nok en en tur og sjekker forholdene i Grundsetmarka og Vindheia etterpå.
Var foresten i Mosjømarka i går, på beina. Og samme her, det meste klart, bare litt snø i dumper og bekker og sånnt. Neste uke ? Mandag/ 2 påskedag ser jeg for meg en lengre tur på sti eller asfalt. Samme hva!
Jeg er klar for det meste! I morra blir det hvertfall sykkelfri, så får vi se om det blir sykling torsdag eller om jeg venter heeelt til fredag. Beina er litt søppel nå, må la de få hvile for å få noen kvalitetsøkter. Helgøya krever god kondisjon. Veldig bra føre der ute nå. Topp løype. Gleder meg, men formen må opp noen hakk..
Takk for turen i dag, kan skrive under på at Helgøya krever god kondisjon, kjenner at jeg har litt å gå på der... Greide å tolke "høyre" som rett frem på Ekstoppen også og gønna i vei til bånns før jeg skjønte at jeg hadde kjørt feil. Takk til kao for selskap på vi opp igjen (og resten av turen)! Fryktelig bratt opp der altså... Men en veldig morsom ritt-trasé!
Takk for turen i dag, det ble morsomt det, med 8 frammøte, vardet ikke? Det var bakkedrag som sto på programmet for Sindre og meg i dag ;-), og takket være det stuntet får han spille hovedrollen i de korte videosnuttene jeg har lagt ut fra turen. Har lagt det ut rått & røti, har ikke tid til noe redigering nå. Uerfaren med Vimeo som jeg er så ble snuttene liggende i "ukronologisk" rekkefølge...
Her er traseene til Terrengcup 2. ritt mandag 2. mai, arrangør OSK. Blått prolog, grønt rundbane/jaktstart - kjøres 5 runder. Start 18.30 prolog, fremmøte Torps legesenter 18.00 for gjennomjøring. Dette er samtidig andre ritt i Tour de Ottestad - det vil derfor trolig bli delt jaktstart etter prologtiden pga. mange deltagere. Ryttere fra andre klubber starter tilslutt på prologen. Påmelding innen fredag 29/4 til tomm-ol3@online.no
Husk å vise hensyn til turgåere og medsyklister - vi vil merke godt, men kan aldri være sikre på at andre kommer inn/krysser traseen.
Detta ser tøfft ut tool. Først Furuberget opp, og deretter rundbane med noen skikkelige kneiker til. Høres ut som oppskrift på møre bein og høg puls!
Sykla i Bjørgeberget i dag. 90% bra der, fortsatt mye snø i stien som går rundt til baksia, måtte trille ca 300 meter og tråkke i mye snø et par hundre meter til. Bjørgeberget avslører forøvrig fort dårlig form