Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Vividen min lekker!

Re: Vividen min lekker! [Re: baronKanon] #1151847 15/04/2011 09:20
N
nitro2000 Offline
Fersking
Fersking
N
Bare et innspill, men hvordan er gammel olje i en bakdemper sammeligna med ny da?

Jeg har en Fox Float RC bakdemper. Er gammel olje seig, mens ny olje er mye smootere på en måte.

Re: Vividen min lekker! [Re: Jonas Tilseth] #1151964 15/04/2011 12:23
tais Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Jonas Tilseth
Vet ikke om jeg burde si dette, men gir litt blanke i det. Sendte inn en Vivid for service. De byttet så og si det meste innvendig. Etter flere uker kom en regning på ca. 3000,-. Da er rabatt inkludert fra butikk. Hva veilpris på dette til en kunde ville vært må jo ta livet av folk. Jeg får en ny Vivid 2011 til 225 dollar, altså 1200,- eks. frakt og inkl. tullemoms. Har tidligere sendt inn Elixir-bremser til Stians. Samme opplegget, og bremsene ble ikke engang noe som helst bedre enn opprinnelig. Idiotbedrift, sorry. Folkene (2stk jeg snakket med) fra verkstededavdelingen er også svært grinete på telefonen. Siste du gjør er å sende noe inn til Stians.

What!!!
De kan jo ikke begynne å bytte deler uten å først gi en pris og spørre eieren!
Jeg har bedt om service så om de finner på å byte ting uten å spørre meg først så kommer jeg å bli veeeeeeeldig grinete og vrang.
Og denne gang har jeg tejpet en diger lapp på selve demperen med navn, telefonnummer, årsmodell for demper, sykelmodell og hvilken type problem jeg har/hva jeg vil at de skal gjøre siden "unnskyldingen" deres sist gang var at de ikke hadde noen informasjon om sykkel og demper...
Hvis de ikke klarer å gjøre jobben sin nå så, tja, hva ska man si...

eva
Re: Vividen min lekker! [Re: tais] #1152083 15/04/2011 15:11
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Kan forøvrig hviske høyt om at Cane Creek Double Barrell er tilgjengelig i Norge og de første ventes til lager om kun noen få uker... CCDB er jo kjent som verdens beste bakdemper, koster det samme som RC4 og Stoy og har nå oppfølging i Norge. Bytter ut min Vivid R2C 2011 for en CCDB så fort de er her og det gjør visst mange av utforgutta også. Öhlinsteknologi, HSC, LSC, HSR, LSR, alt er justerbart og på uavhengige kretser. Kulere enn Petter Pilgård på russedåp i Karasjok.

Extremebikes er importør og nettbutikk, regner med de som vanlig er på plass på alle NC i år.

Pål

Re: Vividen min lekker! [Re: PålS] #1152318 15/04/2011 19:57
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Ok, runkepelleadvarsel:

Jeg har en CCDB selv og er storfornøyd, men det ryktes at de sliter på oppheng med lav ratio. Ikke at jeg har opplevd dette selv eller vet om det er sant.

Det er uansett irrelevant, for jeg tviler på at CCDB finnes i den megarare utførelsen som sykkelen til Eva trenger.

Re: Vividen min lekker! [Re: jens fredrik] #1152694 16/04/2011 15:38
heinrich Offline
Besatt
Besatt
er jeg sær når jeg heller ville hatt stoy enn ccdb? Eller, sånn ble det jo i praksis og da og angrer ikke på det. Om jeg plutselig fikk en m9 slengt etter meg og noen ville bytte den nye stoy rare'en til meg mot min ccdb hadde jeg byttet villig og. Kanskje jeg er for glad i Bos.

Jeg har og hørt at ccdb ikke er det beste på lavrateoppheng, men samtidig har jeg ikke hørt annet enn positive ting fra de som har en slik på en slik type sykkel - så mulig det er en moderne myte.

og, ikke for å være kjip, hadde jeg potensielt hatt en kjæreste som ikke bare syklet dh men attpåtill ville ha en stoy hadde jeg kjøpt den til henne før hun viste at hun trengte den. Se over for forklaring ICON_SMILE hehehe, ikke sånn for at tais skal få noen ideer eller for å sitte noen i dårlig lys om leketøy ikke kommer noens vei ICON_WINK

og jonas, oi, det der hørtes jo bare fantastisk uproft ut. Litt som da Sykkelsenteret i Bergen plutselig krevde 5000 istedenfor 3000 for en sjekk/omlakkeringsjobb av en ramme gjort av Cannondale Europa når den kom tilbake. Jeg gadd ikke kjefte for mye da jeg var avhenging av good will for reklamasjonshjelp til en annen ramme ikke kjøpt av de som jeg håpet at de ville hjelpe meg med. Det var et kortlevd håp. For en ramme hvor alt på forhånd var klarert med Cannondale, hvor den lå ferdig demontert og pakket i eske, dvs arbeidet bestod i å fylle ut noen import/eksportpapirer og frakt orges (hvor jeg fint kunne ha gjort begge delene) og hvor Cannondale dekket frakten ihvertfall den ene veien (tilbake, men hvor jeg ble fortalt i fullt alvor at slik var det ikke fra en Sib ansatt - selv etter Cannondale hadde bekreftet dette igjen), skulle Sykkelsenteret ha 2000kr for jobben var det vel, og det etter at jeg blant annet har generert en god del salg for de og kjøpt litt forskjellig fra de (om aldri sykkel). Fantastisk useriøst i mine øyne. Nå var og det holdning jeg fikk opplyst om når jeg ringte rundt til andre Cannondale forretninger for hjelp, dvs at deres holdning var at SiB var useriøse på reklamsjonshjelp og kun brydde seg om prisdumping da de stadig oftere ble kontaktet av kunder av SiB som trengte hjelp til reklasjonsrelaterte saker etter å ha først kjøpt en finfint priset sykkel av de. De om det, men så passer det og med min opplevelse (angående førstnevnte). Hm, rart jeg ikke lagde en rantetråd på det, menmen. Det er litt synd da jeg har snakket en god del med og fått en del hjelp av en del som jobber der, som jeg setter veldig pris på. Menmen, sjefen bestemmer.

Re: Vividen min lekker! [Re: heinrich] #1153496 17/04/2011 22:24
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: heinrich
og, ikke for å være kjip, hadde jeg potensielt hatt en kjæreste som ikke bare syklet dh men attpåtill ville ha en stoy hadde jeg kjøpt den til henne før hun viste at hun trengte den. Se over for forklaring ICON_SMILE hehehe, ikke sånn for at tais skal få noen ideer eller for å sitte noen i dårlig lys om leketøy ikke kommer noens vei ICON_WINK
"Heldigvis" har hun ikke lyst på en slik - enda!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support