Hva slags takstativ har du? Thule sin Aeroprofil hyler som bare det om du ikke er nøye med å tette sporene som festene skal tres inn på. Hvorfor mener du det ikke kommer fra sykkelstativet? Opplever du at sykkelen hyler når du sykler på den i 40-50km/t? Skal jo hyle ganske høyt skal det bli plagsomt inne i bilen så vil tro du da skulle høre det når du sykler også. Prøvd uten sykkel? Har Thule Outride og Proride og det er ingen skjemmende lyd fra de i noen hastighet hverken med eller uten sykkel på (har ikke hatt racer på taket noen gang).
Aeroprofil ja. Det var ikke noe hyling når jeg kjørte med ski i vinter (mener jeg). Det fulgte med gummi-lister til å "tette", men disse kommer jo i konflikt med utstyret som skal av og på (ski-holdere eller sykkel-stativ). Eller er det meningen å klippe det i småbiter kanskje...
Jeg hører forsåvidt også tilsvarende hyling når jeg får stor nok fart på raceren nedover, så det var derfor tankene gikk til den med en gang. Når jeg sitter på sykkelen har jeg ikke anledning til å fokusere på lyden, men inne i en bil...
Jeg skal forsøke å tape "sprekkene" og se hvorvidt det hjelper.
Rolf