Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr!

Re: Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr! [Re: marius_kj] #1150443 13/04/2011 12:23
Ezekiel Offline
Entusiast
Entusiast
En annen ting som irriterer:
-Dersom du har en del som selges til høystbydende må det forventes at salgstråden oppdateres hvis det kommet inn et bud......

Re: Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr! [Re: Ezekiel] #1186206 31/05/2011 15:01
Alexr80 Offline
Ringrev
Ringrev
Kan ikke folk bare selge til en gitt pris. Er små lei av "selges til høystbydende" som drar ut i evigheten.

Uansett hva man egentlig mener så står selger fritt til å selge til hvem man ønsker til prisen man ønsker.

Salgstråden (Dempegaffel, Fox Racing Shox 32 F-Series RL 2009)som et eksempel er helt umulig å følge.

Burde kanskje hatt noen moderatorer som moderer salgs forumet, slik at ting går ordentlig for seg.

Re: Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr! [Re: Alexr80] #1186241 31/05/2011 16:06
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sakset fra et annet forum under fanen "Kjøp og salg":

"Salgsannonser skal gi et tydelig bilde av hva som selges, tilstand, og må inneholde en fast pris. Selger skal også oppgi om prisen inkluderer frakt, eller om kjøper betaler dette. Auksjonering av varer tillates ikke."

Er det så plagsomt at dette også bør innføres her?

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr! [Re: Alexr80] #1186625 01/06/2011 05:58
Arne_And Offline
More than words
More than words
Det trengs ikke flere regler.
Sitat: marius_kj
Er det så plagsomt at dette også bør innføres her?

Nei, det er ikke så plagsomt. Det funker stort sett fint slik det er i dag. Jeg er helt enig med Øyvind V:
Sitat: Øyvind V
Så lenge man tar forbehold og forklarer i annonsen hvordan man tenker rundt salget er vel alt lov? Da kan folk som ikke liker denslags holde fingrene av fatet, så får det være på selgers risiko at man da reduserer antall potensielle kjøpere.

Sitat: Alexr80
Kan ikke folk bare selge til en gitt pris. Er små lei av "selges til høystbydende" som drar ut i evigheten

Da er det vel bare å holde seg unna de annonsene som ikke har fast pris. Det er ikke alltid så greit å vite hva som er riktig markedspris, og selger ønsker selvsagt å maksimere prisen (akkurat som kjøperne ønsker å minimere den).

Sitat: Alexr80
Salgstråden (Dempegaffel, Fox Racing Shox 32 F-Series RL 2009)som et eksempel er helt umulig å følge.

Hvorfor trekker du frem denne? Her har jo selger satt en fast pris og holdt fast på den. Han er litt sjelden på forumet, men det er vel ikke det som diskuteres her.

Når det gjelder auksjoner uten utløpstidspunkt, så kan man jo gi et bud med utløpsfrist selv, så får selger velge om han/hun slår til eller ikke. Verre er det ikke.

Redigert av Arne_And; 01/06/2011 06:55.

Re: Er det bare meg ? auksjoner uten budfrist...knurr! [Re: Arne_And] #1186692 01/06/2011 07:02
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Det er irriterende med selgere som vingler fram og tilbake og lager masse rot. Mest går det ut over selgeren når evt kjøpere ikke gidder å følge opplegget deres.

Syns ikke at vi skal lage masse regler. De som er der nå er greie. Problemet er at det ikke er alle som følger dem:

Quote:
For deg som skal selge:

1. Registrer deg. Det tar ett minutt. Oppgi navn, bosted (ihvertfall by), og gjerne også epost og telefon.
2. Oppgi alle relevante opplysninger i annonsen! Merke, modell, størrelse, årsmodell, eventuell link til produsent.
3. Oppgi en pris, eller en antydning hvis du vil ha bud.
4. Oppdater annonsen hvis du har glemt noe, ikke send inn svar på din egen annonse.
5. Hvis du har et bilde: Legg det ved annonsen, ikke si at det kan sendes på epost.
6. Ikke legg ut bilder som er breiere enn 900 pixler. Dette innebærer også å bildelinke til store bilder. Gjør bildene mindre i egnet program før publisering.
7. Når delen er solgt: Oppdater emne i annonsen med "SOLGT" på slutten, eller svar på annonsen med et innlegg med "SOLGT" som emne.

For deg som skal kjøpe:
1. Kontakt kjøperen direkte hvis det du lurer på ikke er av interesse for alle.
2. Ikke send innlegg med "Du har en PM".
3. Les annonsen ordentlig, og sjekk eventuell linker før du spør om noe.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support