Meh. Synes det er greit med lang vandring bak og synes styrevinkelen har fungert bra. Har ikke blitt frasyklet enda. Men ellers takk. Nye bushings skal nok på så snart en viss person med etternavn Røine finner dem fram.
Tror foresten jeg har 5,1" rockere liggende også?
Bombesikkre rammer lever lenge må vite
Redigert av megatryn; 09/03/201117:38.
My mom said: "Life is like norwegian weather. You never know what you gonna get."
Min ‘02 Turner RFX med long travel rockers. Hadde den i biter i vinter, strippet av lakken med lakkfjerner, pusset den ned med 1500sandpapir, polerte (i maaaange timer) og slengte på nye Turnerdekaler på oppsiden av underrøret (Takk Anders). Jeg ble gaaanske så fornøyd med resultatet.
Begynner å bli LITT klar for at snøen skal forsvinne.
Deleliste:
Ramme: ‘02 Turner RFX m/long travel rockers Jørgen/RazeFaze sin gamle.
Demper: Fox Float RP2
Gaffel: ‘05 Marzocchi All Mountain SL
Drivverk: ‘98 Shimano XTR (Old School FTW) og NOKON kabler
Bremser: Avid Juicy Five
Styrelager: Chris King NoThreadSet
Stem: Thomson Elite
Pedaler: DMR V12 Mag ('97 Time ATAC hvis jeg føler for det, noe jeg aldri gjør.)
Sadel: Selle Italia SLR Carbonio Flow
Holker: ODI Ruffian LockOn
Hjulsett: Mavic CrossTrail
Dekk: Maxxis Ardent
My mom said: "Life is like norwegian weather. You never know what you gonna get."
Nå gjelder det bare å polere titt og ofte for og beholde den kule finishen
Evt. jukse og vurdere et lag klarlakk....
Moro å få til noe med gamle deler som utgangspunkt, laga sykkel av ei eldgammel Kona stålramme som i utgangspunktet var full av riper, rust og noen bulker. Ble redda fra å havne på dynga og lå noen år å venta på arbeidslyst men jammen ble det sykkel til slutt!
Prosjektsykkel. Gammel Kona stålramme ca. 1992-93, i utgangspunktet et vrak som jeg redda fra dynga, full av riper, rust og bulker. Men etter mye pussing, litt sparkling og lakk ble den bra. Resten av komponenten er hummer og kanari, en god mix av gammelt som var funnet/blitt til overs etter andre sykler og noen nye deler. Ble først satt opp med en stiv Cannondale P-bone gaffel, deretter fikk den en gammel Judy SL. 80mm er egentlig for mye siden ramma ikke har geometri for demper, men ble grei å sykle på likevel. Litt slakk vinkel gjør den stabil nedover. Følte meg mer i kontroll ned et bratt svabergparti på denne enn den fulldempa stisykkelen
Ga meg tilbake smaken på stål og hardtail, derfor stål og stiv bakende i år når jeg skulle bygge sykkel med store hjul.
Når vi er inne på gamle Turnere, her er et annet eks; 6-pack med short travel rockers = 5-pack, også strippet for lakk i vinter og er raw. RP23, Middelburn krank med 1*10 XT, Talas 150, Hope2 med Flow, Race Face styre, XT bremser, Minion DHF/R. Vekta landa på 13,1 som hu står. Ble kanskje litt høy bling faktor men det vil (forhåpentlig) roe litt seg når ramma oksiderer.
Endelig har Remedyen fått trukket sine første drag med frisk luft Har kun hatt den ut i hagen for en prøvetur rundt hekken, men gleder meg som en unge til første ordentlige tur med det første. En liten runde med voks for matt lakk fra SwissVax skal den nok også få
Noen som har tips til steinsprutbeskyttelse for matt lakk? Hadde i fjor en Remedy8 med blank lakk og da brukte jeg 3M-tape for steinsprut og gnissemerker, men en slik tape vil jo bli blank og lite pen på en matt ramme...
Endelig har Remedyen fått trukket sine første drag med frisk luft
Jasså ja. Du som kjøpte den første i landet ja. Da er dere 2 som har sånn sykkel i Norge. Rå sak.
Fikk den 6. januar så var i hvertfall tidlig ute Var det den første i landet og hvordan visste du det? Bare minstemann vil sove om kvelden nå så blir det testtur ASAP Selv om det er hyllevare er det litt morro at det er få av den. Har aldri hatt det mer gøy på sykkel enn på Remedyen jeg hadde i fjor. Såpass fersk i stigamet at jeg kjører alu med godt utstyr da karbon med godt utstyr blir vel dyrt for meg.
Når vi er inne på gamle Turnere, her er et annet eks; 6-pack med short travel rockers = 5-pack, også strippet for lakk i vinter og er raw. RP23, Middelburn krank med 1*10 XT, Talas 150, Hope2 med Flow, Race Face styre, XT bremser, Minion DHF/R. Vekta landa på 13,1 som hu står. Ble kanskje litt høy bling faktor men det vil (forhåpentlig) roe litt seg når ramma oksiderer.
Ai ai ai, den ser jo knall ut. Om jeg skulle bytta til hyllevare, ville denne vært en sterk kandidat. Blir moro å høre hvordan du syns den er i forhold til fjorårets.
Artig å høre at du har blitt helt hekta på stisykling. Selv jeg ikke klarte å konvertere deg helt mens vi var arbeidskolleger, må jo stimaset mitt ha påvirket.
Artig å høre at du har blitt helt hekta på stisykling. Selv jeg ikke klarte å konvertere deg helt mens vi var arbeidskolleger, må jo stimaset mitt ha påvirket.
He-he... Du fikk nok åpna øynene mine i det minste ja Var bare altfor desperat mtp snitthastighet og tilbakelagt distanse i en periode. Skal man kombinere det å ha det gøy og trene finnes det ikke noe bedre alternativ enn stisykkel.
Hadde endelig første tur i går siden knotten fant ut han ville begynne å sove i helga (Jeey! ). Ikke lett å sammenligne med fjorårets siden det er lenge siden jeg har sykla på den og nå kun har hatt en tur så skal ikke begi meg ut på den stien. Men, fy så morro å sykle sti igjen! Alt er tørt her på Lillehammer nå så det er bare å tråkke dit man vil. Takker for at du fikk påvirka meg litt btm!
En liten gledesbonus er det at da jeg kom hjem kunne jeg bare ta sykkelen inn kjellerinngangen rett inn i furtebua for å stelle både sykkel og syklist. Der har jeg fått opp litt lyd og det er sluk i gulvet Stas.