Jeg skal delta, men håper veien trekker seg litt sammen i alle sprekkene. Sykler mye av strekningen flere ganger i uka og utviklinga på asfalten er ikke bra. Tenker faktisk at det er litt på kanten sikkerhetsmessig å sende av gårde mange landeveisyklister i store felt på dette underlaget.
Re: Stjernetråkken 10. april
[Re: ]
#113405021/03/201115:31
Helt klart ugreit å sykle i felt slik asfalten var i helga. I nedoverstrekket etter Hankøbakken gikk jeg av sykkelen for å se hvor langt ned i sprekkene jeg fikk mtb framhjulet. Jeg fikk i hvertfall skjult ventilen.
Noen kommer til å tryne i disse sprekkene eller som følge av unnamanøvre. Jeg skal _ikke_ delta.
Kan nesten høres ut som om jeg skal ta meg en rekognoseringsrunde før rittet ja. Men jeg kommer nok til å havne så langt bak opp Hankøbakken at jeg har god tid til å se og unnamanøvrere/bremse om det veltes.
Jeg sendte en mail om dette til en bekjent i Fredrikstad Sykkelklubb og fikk følgende svar:
Hei. Nå har jeg ikke selv sjekket veiene i løypa iår, men det var ganske ekstremt ifjor også. Langsgående sprekker hele veien i nedkjøringen etter Hankøbakken. Dette ble varslet før start ifjor med bilder og med flaggvakt i nedkjøringen. Hvis det er like ille år gjør vi på samme måte.
Tror nok de må ha en del vakter i år, det er ikke bare der det er ille. Og det er en del værre enn i fjor. Får håpe mildværet som er nå hjelper på. Skal sykle runden på torsdag med landeveissykkel så da vil jeg komme med flere uttalelser. Som det er nå mener jeg det går men at det er ganske riski.
Det var ikke noe problem ifjor. Det ble varslet på forhånd, sprayet på asfalten og jeg mener det sto vakter der, som eposten som Raskall referer til sier. Erfaringsmessig blir feltet ganske oppstykket i kneika før.
Eventuelt kan man jo stikke av oppover, så ligger man først og har full oversikt.
Jeg skal delta, men håper veien trekker seg litt sammen i alle sprekkene. Sykler mye av strekningen flere ganger i uka og utviklinga på asfalten er ikke bra. Tenker faktisk at det er litt på kanten sikkerhetsmessig å sende av gårde mange landeveisyklister i store felt på dette underlaget.
Ta det med ro. Det tar rundt 6 dager for å fikse noen små sprekker.
Steike, den artikkelen var drøy. Isteden for å ta på seg ansvaret så skylder de på han som døde.
I Vestfold Rundt var det en dødsulykke for 2 år siden. Før fjorårsutgaven av rittet så ble flere av de verste strekkene asfaltert i forkant av rittet. Helt håpløst at det er noe slikt som må til før tiltak settes igang.
Hvorfor kan ikke bare arrangør fylle igjen hullene midlertidig med grus? Bør være tryggere det, hvis det i tillegg er merket og vakter. Det verste som kan skje blir jo da noen punkteringer..
Sykla runden i dag og det går bra hvis du følger godt med, vi må være ekstra flinke til å vise tegn og de foran må sørge for at feltet ligger slik at de værste hulla unngås. Er en del skader i skuldra på veien også og en del huller og sprekker generelt.
Re: Stjernetråkken 10. april
[Re: ]
#114352903/04/201119:40
Jeg tror at om arrangøren gjør deltagerne oppmerksomme før start og har folk som står ved de aktuelle stedet vil det ikke være noe stort problem
Slik jeg forstod det var han ikke oppmerksom på sprekkene i veien, når ulykken skjedde. Det er noe helt annet når man er klar over faren.
Selv er jeg alltid veldig oppmerksom på underlaget. Og når jeg sykler i grupper varsles det alltid om farer som hull eller sprekker. Ulykken hans skyldes enten uoppmerksomhet fra hans side eller dårlig varsling fra lagkameratene. Under hver tur jeg sykler er det hull eller sprekker som kan være livsfarlige, det er slik norske veier er. Man sykler på eget ansvar. Blir for dumt å skylde på en enkelt sprekk. Selv om den er et symbol på hvor dårlig veistandarden er i Norge