Nå har vi åpnet påmeldingen til årets Nissan Cup. Påmeldingen er foreløpig åpen til 4.5 så løp og kjøp.
Datoene i år er: 5. mai Bjerkebanen Oslo 18:00 11. mai Skullerudstua Oslo 18:00 25. mai Gullhaug Bærums Verk 18:00 1. juni Langsetløkka Oslo 18:00 15. juni Seiersten Drøbak 18:30 17. august Skullerudstua Oslo 18:00 24. august Gullhaug Bærums Verk 18:00 31. august Tidlig start Holmen Idrettspark Asker 17:30 11. september Holmenkollen Oslo 10:00
Som i fjor blir ritt fire på Langsetløkka stafett og ritt fem på Seiersten i Drøbak tempo. I tillegg jobber vi med å pønske om vi kan finne på en overraskelse til dere på avslutningsrittet. Av andre nyheter tar også Nissan Cup steget inn i den digitale tidsalderen på tidtagning og mellomtider.
Påmeldingen finner dere selvsagt fra www.nissancup.no der vi selvsagt vil fylle på litt mer etter hvert som rittene nærmer seg.
Nå er det bare å finne fram konkurransenervene og håpe på ni lyse sommerkvelder med sol og tørre stier. I mellomtida er det bare å kose seg med et gjensyn med sesongen 2010:
Nope, du slipper nok å bruke brikken i NissanCup i år også. Det er nemmelig noen smarte klistermerker på baksiden av startnummerene som benyttes til tidtaking.
Disse ble testet ut i fjor.
LarsB kommer sikkert med bekreftelser/korrigeringer/detaljer ganske så snart.
Forøvrig blir det morsomt å møte dere igjen! I år skal du ikke få gleden av å passere meg i første motbakke!
Jeg er påmeldt! Blir min første elitestart noen gang. Merker at jeg begynner å grue meg.
I reklamen i vårens første Terrengsykkel stod det at runde på Gullhaug 24. aug er sprint!! Stemmer dette? I så fall tror jeg det blir sabla gøy. Gleder meg til å prøve ut formatet i NM i juli
I år skal du ikke få gleden av å passere meg i første motbakke!
Lover å ikke ta deg igjen i første bakken, men du må kjøre hardt så vi ikke møtes . Har nemlig rykket opp til den beinharde 40-årsklassen og må pent vente til dere stikker av gårde. Evt. stiller jeg i senior, men jeg vet ikke om jeg tør... tenke tenke....
Så til slutt en liten bønn. Kan arrangørene, være så snille å merke rekruttløypene også? Så det er mulig å kjøre igjennom løypa med ungene på forhånd. Dette har med sikkerhet å gjøre. Dette må gjøres på en måte, som selv 6-åringer forstår.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
I fjor syklet 6-9 år ordinært rundbaneritt - ikke stafett. Tipper dette blir utfallet også i år..
Når det gjelder rekruttklassene så sykler altså 6-8 år en runde, og 9 år sykler 2 runder. Vet ikke om det er helt bestemt hvordan starten blir, men ett alternativ er at de starter mer eller mindre samtidig, men med 9 åringene i første rekke slik at de drar ifra.. Da blir det i praksis 2 ulike klasser, siden jo ikke sykler like langt..
Kanskje noen fra Cup-komiteen kan bekrefte eller avkrefte...
Ja, så da blir vel påmelding for ritt 4, åpnet senere?
Kunne det være mulig å la 9 åringene kjøre i mål, før man starter 6-8? Det var ifjor noen litt stygge episoder, når de raskeste tok igjen de andre med en runde(skullerud). Med foreldre som løp rundt i løypa med sine håpefulle, ble det litt klabb og babb.
Tror ikke tidsskjemaet klarer å ha to individuelle starter for 6-8 og 9. Men det er disse ulykkene man vil hindre nå når man lar den minste gruppe sykle en runde og de største 2.. Da skal det litt mer til å ta igjen de minste siden de går rett til mål og ikke skal ut på en andre runde..
Jeg tror at så lenge minien er påmeldt alle ritt så inkluderer også det ritt 4 på Langseth.. Evt så blir det direktepåmelding på dagen.. Vi hadde begge våre påmeldt alle ritt i fjor, og gjorde ingen annen påmelding på Langseth ettersom jeg kan huske..
-Det er en egen Nissanbrikke bak på startnummeret. -Vi kommer nok til å slite litt med å ha sprint på Gullhaug om vi skal bli ferig før det er natta, men vi jobber med løsninger for å sprinte likevel. -For å unngå alt for store felt med rekrutter har vi delt dem i 6-8 år og 9 år. Disse skal ikke starte samtidig i år. -Rekruttene kjører vanlig ritt på stafetten slik som i fjor. Er de påmeldt hele cupen er de påmeldt på ritt fire også. Vi oppdatererer dette. -Merking av rekruttløype bør vi klare. -De som vil melde seg på enkeltritt kan også gjøre det nå. Det er bare å plukke.
Det er bra. Så på Skullerud i fjor at de raskeste tok igjen etternølerne med en runde, før de var halveis i førsterunden. Og foreldrene som fulgte de minste, var totalt uforberedt på at de kom bakfra i høy fart. Det blir veldig store fartsforskjeller i de klassene.
Jeg har fått ansvaret for å tilrettelegge deltagelse i Nissancup for Nesodden SK. Så jeg håper jeg har med meg en stor delegasjon i de minste klassene. Vi kunne tenke oss å få sette opp telt/flagg e.l. Er det greit, eller må vi gjøre noen avtale med nissancup?
Samme spørsmål som Gard S. Kan vi ta med flagg/telt etc på rittene og rigge oss til der det passer, eller må vi avtale med noen? For vår del handler det om å ha et felles sted å møte/sted å være for de minste når mamma/pappa sykler ritt litt senere på ettermiddagen.
Spøk til side. Mere liv er bare hyggelig. Vi har ikke snakket om opplegg rundt plassering av telt. Men det burde vi vel gjøre. Jeg regner med at de enkelte arrangørene gjør seg noen tanker om hvor de vil ha klubbtelt ol. Men jeg kan ikke se for meg at dette skal være noe problem. Det har i alle fall ikke vært det tidligere.
Jeg skal ta det en mailrunde i komiteen, og vi oppdaterer sikkert på sida, pluss kommer tilbake her. Jeg er i alle fall for
Det finnes ikke en link til traseen slik den kommer til å være til torsdag. Du skal tross alt bare crosse rundt på en travbane en 45 minuttres tid. Dette er rittet i fjor, og så veldig ulikt blir det ikke.
edit: det er heng på Garmin Connect akkurat nå. kommer tilbake med link etter hvert
Det er ingen skarp stein, ingen våte skrå røtter, men ganske myk sand. Dekk som ikke graver seg ned er greit, men eller er det veldig lite krav til utstyret.
Har meldt meg på alle nissancup rittene, blir moro Hvordan er løypa på Bjerke, er det bare rundt på noen flate stier, eller er det noe teknisk i området? Har ikke vært i området tidligere så ukjent med hva som befinner seg der.
Spm ang påmeldingen, betalte med Visa, når transaksjonen er ferdig dukker det opp en kvittering (kvittering på betaling via netaxept) hvor det er oppført en adresse på meg som er feil. Er denne adressen noe Nissan cup arrangøren har i sine systemer eller noe fra banken? forsøkte å sende en mail til post@nissancup.no med spørsmålet, men den mailen kommer tilbake fra mailserver med melding om at den ikke kommer frem(Delivery Status Notification (Failure))
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.