Det er nesten litt grønt i gresset i Ekebergåsen, men for det meste råtten snø ennå. Sykler forbi der daglig og venter i spenning...
Er det noen som har noen tracks for dette området, kjenner til Kjærlighetsstien, men det er litt ensformig å kjøre den frem og tilbake, føler at det er mye jeg ikke har utforsket der ennå.
Jostein. Strengt tatt ønsker du/vi oss ikke sol, vi vil ha regn og plussgrader på natta. Da snakker vi. Du skal få en oppdatering når det blir klart i traktor.
Dårlig med tørre stier på Bygdøy. Svingte innom for å sjekke status i dag. Kun holke/slapsføre på alle sykkelstier. Enda mer snø på stiene langs sjøen.
-Gaute-
Re: Hvor går snøen først Oslo området
[Re: Ugla]
#114329703/04/201114:36
Var på Ekeberg og Brannfjell 10. april i fjor. Da var det knallbra på Ekeberg, og tidvis fin fint på Brannfjell. Det var jo som sagt i fjor, men tror det forholdene ikke er spesielt annerledes i år (snømengde, smelting osv). Fra onsdag av er det meldt to-sifrede plussgrader. Det gjør susen :-)
Grønliåsen i kveld, det hjelper definitivt. Dette er opp fra enden av Kongeveien. Der var det stedvis bart, stedvis et tynt islag. Dette kommer neppe til å ta lang tid nå....
NB, der skiløypa har gått er det fremdeles en stund igjen.
Lars-Erik
#114507605/04/201119:49
Syklet du over åsen Ugla ? Bar det hvor det ikke var bart ?
Jeg var på grussykkelen, som jeg til overmål satt sommerdekk på i går kveld, så jeg var ikke skodd for anledningen! Vet derfor ikke hvordan det er videre oppover, men der jeg prøvde var det så lite is igjen at det bar alldeles utmerket.
Ganske sikker på at starten må gå i Kongeveien, inngangen ved HH fungerer ikke ennå (var innom der også), mulig opp via barneparken i så fall, men da blir det skyving der hvor man treffer skiløypa.
Lars-Erik
#114514005/04/201120:49
I fare for å bli oppfattet som en grinebitende besserwisser: Bør man ikke være litt varsomme med stiene rett etter at snøen går? Er de ikke veldig utsatt for slitasje da?
I fare for å bli oppfattet som en grinebitende besserwisser: Bør man ikke være litt varsomme med stiene rett etter at snøen går? Er de ikke veldig utsatt for slitasje da?
Eller?
Absolutt, men noen områder er mindre utsatt for slitasje enn andre. Grønliåsen f.eks tåler mye, der er det bare tut og kjør fra det øyeblikket snøen trekker seg tilbake. Ser du bildet lenger opp i tråden ser du at det f.eks er mye svaberg der.
Lars-Erik
#114793909/04/201120:55
Det går piggfritt over Grønnøiåsen nå. Noe snø før lysløypa, men det bærer og ispartiene er få og strødd med furunåler.
Ad. veiene i Nordmarka: Kjør heller fra Elveli fra Sørkedalen. Runden rundt Sandungen / Langlia er i hovedsak bar, men har blitt våtere i takt med smelting og at telen har gått av bakken de siste ukene, men møkkete blir du.
Fine forhold i rundbaneløypa på Holmen. Kun et par småpartier med litt snø, ellers kjempefint. Drittkneika er helt tørr og kjørbar rett opp. Pangstart på sesongen, greide kneika på første forsøk.
Jostein. Strengt tatt ønsker du/vi oss ikke sol, vi vil ha regn og plussgrader på natta. Da snakker vi. Du skal få en oppdatering når det blir klart i traktor.
Er det muligheter for at den er åpen til helgen allerede??
Eller er det andre heis/traktor muligheter på østlandet nå i første påskehelga? evt frognerseteren og banen? har ikke vært der på 3 år så vet ikke hvordan det er der nå..