15 mil i beina i dag. Oslo, Moss, Elvestad, Ytre Vekkibakk og inn til Hauketo og byen igjen. Tørrere veier enn på lenge, men litt is og snø v. badeplassen i Hvervenbukta.
Fikk også testet sprintegenskapene mine på vei mot Hvitsten/Moss, like ved krysset der veien går til Son. Jeg stoppet i veikanten for å lense skøyta, og like etter får jeg øye på en svær kjøter på en gårdsplass kanskje 200 meter unna. Kjøteren får øye på meg, og legger i fullt firsprang mot veien og meg. Da var det ikke annet å gjøre enn å hive seg på sykkelen og få syklet det man var mann om med denne hissige kjøteren 50-60 meter bak..
Et lite stemningsbilde fra toppen av Hanekleiva i Sande, Vestfold nå i ettermiddag. Utrolig deilig med årets første tur med smale dekk. Var litt skeptisk før start siden det var en del kaldere i dag enn før i uka, men veiene hadde tørket opp såpass tidligere at det ikke var en eneste glatt flekk å se i løpet av runden jeg syklet.
Med mindre noe spesielt skjer så regner jeg med at rullesesongen er over for denne gang og blir ikke å se igjen før oktober/november en gang
Re: Det er vår, solen skinner og snøen smelter!
[Re: Liol]
#113732125/03/201117:01
Jeg gidder ikke kommentere noe som helst. Har spurt kjærringa om vi kan flytte til Arendal. bah.... ikke mindre enn 3 stormer kommer til å harve over oss nå..og det er bare de vi kan se
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Jeg rakk å lufte sykkelen en time på søndagen... nå ligger det et par cm snø her i Ålesund
Men på den lyse siden så er all nedbør positiv på denne tiden, slik at alt veisalt og grus blir vasket bort! Og all den tid pappa-permisjonen starter om 14 dager og sykkelhengeren er handlet inn, så er det ikke tvil om at sommertiden starter nå
[Re: Brusdalen]
#113739025/03/201119:06
Syklet hjem fra Oslo i dag. Knallfin tur, men temperaturen bikket under 0 en halvtime før jeg var hjemme. Heldigvis var siste del av veien knusktørr så det var likevel trygt.
Det ble 94,4 km. Landeveisesongen er så definitivt i gang.
[Re: Raskall]
#114292302/04/201119:36
@Raskall: Du er oppe i skikkelige langturer? Sist jeg sjekket innom bloggen din kjørte du ikke så langt?
De turene jeg har hatt hittil i år har gått slik: 30 km, 32 km, 47 km, 72 km, 94 km.
En del av mitt treningsopplegg nå i sommerhalvåret er å sykle hjem fra jobb hver fredag. Det er 95 km korteste vei. Utvider etter hvert til å kjøre om indre Østfold og vil da få ukentlige turer på mellom 95 og 110 km.
I tillegg hiver jeg meg med på langturene til klubbens oppkjøringer til Vätternrunden. Disse turene er på søndager og økes sakte men sikkert utover våren til 180 km.
Så planen foreløpig er 2 skikkelige langturer pr. uke og 9x9 km pendlesykling pr. uke. Mulig jeg også hiver meg på klubbens intervalløkter på tirsdagene men da begynner tidsklemma å trykke veldig i forhold til familien.
[Re: Alpers]
#114294102/04/201120:00
Det ble ca 60 km på meg i dag. Turen begynte veldig bra med solen som begynte å titte frem, halvveis forsvant den for godt og det ble vind og regn... Så jeg i dag har jeg lært at våte sykkelsko er kaldt... Men uansett deilig å få en treningstur før jobb i kveld...
Redigert av mortardo; 04/04/201112:59.
[Re: mortardo]
#114444805/04/201107:53