Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg syns ikke syklister burde sykle på 109. Er sikkert lov og bilførere skal oppføre seg uansett, men for min del blir det å oppsøke problemer. Det er alt for mye trafiikk der og sjansen er stor for at en god del av bilførerne er fra Østfold.
Hmm... den skjønte jeg ikke. Hva har det med saken å gjøre at de er fra Østfold?
Var nok bare en spøk. Tydeligvis ikke en bra en. Leser man SA kan man tro det å kjøre full er noe de fleste østfoldinger driver med, satt veldig på spissen selvfølgelig.
CK Fix
Re: Det er vår, solen skinner og snøen smelter!
[Re: bullet]
#112485005/03/201122:09
Her er et bilde jeg tok på sykkelturen i går opp Andsfjellet. Merk sikk-sakk-sporene mine. 15 cm nysnø er en ting, men når bildekkene raserer snøen fordi folk er for late til å gå noen kilometer når de skal på fjellet er det et mareritt å holde sykkelen vertikal.
God teknikktrening når hele sykkelturen er som et eneste langt nestentryn.
[Re: Tor Arne]
#112495806/03/201110:49
Vår du liksom. Her er et bilde jeg tok på sykkelturen i går opp Andsfjellet. Merk sikk-sakk-sporene mine. 15 cm nysnø er en ting, men når bildekkene raserer snøen fordi folk er for late til å gå noen kilometer når de skal på fjellet er det et mareritt å holde sykkelen vertikal.
Her i Fredrikstad er det litt "Ja takk, begge deler" for tiden. Det ryktes om flotte ski-forhold i marka men på veiene er det gode racer-forhold så lenge temperaturen holder seg på det positive. I dag vaker temperaturen på 0 til 0,5 grader og da tør ikke jeg å bevege meg ut på glatte dekk med minimalt med kontaktflate.
Men fra i morgen er det meldt varmegrader også på natten i flere dager fremover.
[Re: Raskall]
#112496606/03/201111:10
testet Oslo-Skullerud-Enebakk-Tomter-Hobøl-Moss-Vestby-Ås-Oslo i går, noe snø på sykkelveien på Skullerud, og 300-400 meter med snø mellom Vestby og Ås. Ca 60 km med helt tør asfalt!
Edvald og Kurt testet P-R formen med Enebakk Rundt i går, Edvald var hjelperytter...
Tullet bare med å kalle CX fjas, men siden dette er Racer-forumet og vi rapporterer føre så er det fint om man i hvertfall presiserer om man sykler CX eller Racer.
[Re: Raskall]
#112504706/03/201114:18
2 x Maridalen etter 5-mila idag. 27 mm dekk med spor, og kom meg nesten til lyktestolpen uten å gå av sykkelen. Tryvann har tørr asfalt, og det ser ut til at det er børstet i anledning VM.
[Re: NAVN?]
#112571807/03/201118:44
Det er i allefall rundt 3 uker siden jeg var ute på piggfritt på cyclocrossen i trondheim, det var en uke som hadde 5+ grader hele uka.
Var ute igjen i dag men i dag med racerdekk, kjennes ut som man flyr!:) GP Conti 4000, funka fett det. Mye vann så ble litt vått etter 6 mil. Men verdt det!
[Re: Kruser]
#112575807/03/201119:55
Jeg kjørte forbi en kar i søgne på hvit racer idag.
Han var klissvått, og sykkelen kålsvart. Jeg skal sykler til jobb på CX med skjærm en stund til. Jeg var ut 6 mil på lørdag over nordelandsheia sammen med en kar på terrengsykkel uten pigger som trynte ett par ganger.
På søndag syklet jeg til vennesla, og det er fortsatt en del is/rottent snø i skyggen. Hinsides mye grus også. På sykkelsti er det ren birken underlag.
#Pedalenkrs
[Re: RobG]
#112583107/03/201121:28
Jeg drøyer med raceren litt til. Greit at asfalten synes, men når bilene fremdeles har 1 m mindre veibane pga brøytekantene synes jeg det er ekkelt langs veien. For noen skal jo forbi, enten det er plass eller ikke. Dessuten er grusen ##. For øvrig, syklet på sykkelsti til jobb i dag, og føret var fint det, en lang periode. Plutselig kjører jeg med god fart rett i en aldeles diger vanndam med is på toppen, slik at sykkelen blir isbrøyter og pedalene ble skovler. Liten vekker på morgenkvisten, for å si det sånn.
[Re: P_H_]
#112668109/03/201112:23