Bland shaken. Ta med i dusjen. Vask shakern i dusjen.
he he, jeg også. pulsbeltet tas i samme slengen. Mens jeg er i dusjen ligger Assos buksa i vasken med Assos-såpe. Når jeg går ut av dusjen, skylles buksa og henges inn i dusjen.
Skylder også shakeren i kaldt vann i vasken etterpå.
Husk at man er avhengig av litt karbo i restitusjonsdrikken. Det holder ikke bare med protein. Det er insulin, som får start på restitusjonsprosessen.
Sjokolademelk er bare en nødløsning og har vesentlige mangler. Du blir nødt til å ta et måltid ganske snart etterpå. Sjokomelk blir dyrere en f.eks Herbalife. Prisen på F1 havner vel i overkant 10 kr. avhengig om du bruker F3(ekstra protein) i tillegg
Redigert av GardS; 25/02/201111:21. Rediger grunn: Punktet om kasein, ble helt feil
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Bland shaken. Ta med i dusjen. Vask shakern i dusjen.
he he, jeg også. pulsbeltet tas i samme slengen. Mens jeg er i dusjen ligger Assos buksa i vasken med Assos-såpe. Når jeg går ut av dusjen, skylles buksa og henges inn i dusjen.
Skylder også shakeren i kaldt vann i vasken etterpå.
Husk at man er avhengig av litt karbo i restitusjonsdrikken. Det holder ikke bare med protein. Det er insulin, som får start på restitusjonsprosessen.
Sjokolademelk er bare en nødløsning og har vesentlige mangler. Du blir nødt til å ta et måltid ganske snart etterpå. Sjokomelk inneholder også for det meste kasein, noe som ikke er veldig gunstig til restitusjon. Sjokomelk blir dyrere en f.eks Herbalife. Prisen på F1 havner vel i overkant 10 kr. avhengig om du bruker F3(ekstra protein) i tillegg
Er vel heller i overkant av 20 kr. for 250ml, dvs. over 80 kr. pr. liter...... 1 liter sjokolmelk koster kanskje..kr. 25?
Sjokolademelk er bare en nødløsning og har vesentlige mangler. Du blir nødt til å ta et måltid ganske snart etterpå. Sjokomelk inneholder også for det meste kasein, noe som ikke er veldig gunstig til restitusjon. Sjokomelk blir dyrere en f.eks Herbalife. Prisen på F1 havner vel i overkant 10 kr. avhengig om du bruker F3(ekstra protein) i tillegg
Herbalife F1 innholder fruktose i stedet for rørsukker, hvordan er det med andre shakemerker og fruktose i stedet for vanelig sukker?
Prisen blir vel litt mer enn 10 kr. siden du trenger juice eller melk, mange bruker sikkert vann. Men juice eller melk er så mye bedre i shake!
Jeg har pleid å ta en halvliter sjokolademelk og en banan etter trening, burde ikke det gjøre susen både i forhold til proteiner og karbohydrater? Og koster vel ca 20kr totalt.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Jeg har pleid å ta en halvliter sjokolademelk og en banan etter trening, burde ikke det gjøre susen både i forhold til proteiner og karbohydrater? Og koster vel ca 20kr totalt.
Det gjør helt sikkert susen. Du får i deg nok proteiner og karbo rett etter trening.
Enig. til restitusjon er det greit med melk. som LFC sier, så holder 1 liter sjokomelk til 4 serveringer og da blir regnestykket litt annet.
Men jeg bruker også F1 i drikkeflaska, sammen med eplejuice og noe sportsdrikk. Da slipper du å tygge for å få i deg nødvendig næring
Fruktose er "dobbelt" så ille som rørsukker som inneholder 50% fruktose. Fruktose gir ingen/svak insulinrespons, noe man ønsker i restitusjonen. Fruktose må også omdannes til glukose i leveren først. Jeg ville holdt meg unna fruktose både i restitusjon og i mitt daglige virke.
Hvilket fabrikat er det ? PF ? Drikke maisena-mel for å få i meg karbo ? Næææ....for en utflyttet sarping er det for sært ;), da blir det heller sjokomelk !
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Det gjør helt sikkert susen. Du får i deg nok proteiner og karbo rett etter trening.
Men det er altså en dobeblt så dyr løsning enn med Proteinpulver og Carbofuel fra PF.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Etter en sykkeltur pleier jeg å ta meg en øl som restitusjonsdrikk Det gir en salig god følelse i kroppen, som jeg tenker er nødt til å være bra. Men så har jeg mistanke om at alle de som har svart svært så seriøst over her neppe har 100% av sykkelturene sine på 16kg sykkel i livsnytertempo, slik som meg... For de som skulle være interessert i denne avarten av restitusjonsdrikk(?) så kan jeg anbefale ufiltrert hveteøl. Jeg er spesielt glad i Schneider Weisse eller Weihenstephan sine.
Weissbier til restitusjon er ikke noe nytt, det benyttes flittig til det i Tyskland. Faktisk viste en studie at weissbier var alle restitusjonsdrikker overlegen. Og ja, vi snakker hefe weizen. Kristall er ikke brukandes til noe .
Weissbier til restitusjon er ikke noe nytt, det benyttes flittig til det i Tyskland. Faktisk viste en studie at weissbier var alle restitusjonsdrikker overlegen. Og ja, vi snakker hefe weizen. Kristall er ikke brukandes til noe .
Hehe, du mener det ja? I så fall kan jeg jo si at jeg har kjøleskapet mitt fullt av restitusjonsdrikke
Øl kan være herlig det, på en varm dag etter en lang sykkeltur. Men som resititusjonsdrikk ?? Hmmm, man må få i seg 2.5 liter for å dekek opp karbo-behovet, og ca 5 liter for å få dekket proteinbehovet. Etter det inntaket er man kanskje ikke så opptatt av kost/nytte-forholdet ernæringsmessig
Fin samling det der, ingen tvil om at det slår Maxim, PF og Herbalife ned i støvlene. Jeg er litt svak for Schöfferhofer, men det er å banne litt i kjerka da det er litt kommerst og laget utenfor Bayern (Frankfurt???).
Hvilket fabrikat er det ? PF ? Drikke maisena-mel for å få i meg karbo ? Næææ....for en utflyttet sarping er det for sært ;), da blir det heller sjokomelk !
Blandet i proteinpulver så er det ikke så værst se...gjør det selv hvis mangler karbopulver.
Til de som mener at melk er like bra som feks Herbalife shaken kan bli med på et prosjekt til sommeren.
Dere drikker kun melk en uke og jeg kun shake. Så sykler man en runde før man starer og en i uka etter. Den som har tapt seg mest har tapt. Jeg skal garantere at det er den som drikker melk.
Det handler ikke om å bare få i seg protein, men få i seg mest mulig etter trening. Får man i seg noe som er tilsvarenede ett fullt måltid så er det garantert bedre.
Og for dere som da sier, men vi spiser skikkelig etterpå. Ja det gjør jeg også. Uansett hvordan du vrir og vender på det har han som har tatt shake fått i seg mere.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Til de som mener at melk er like bra som feks Herbalife shaken kan bli med på et prosjekt til sommeren.
Dere drikker kun melk en uke og jeg kun shake. Så sykler man en runde før man starer og en i uka etter. Den som har tapt seg mest har tapt. Jeg skal garantere at det er den som drikker melk.
Det handler ikke om å bare få i seg protein, men få i seg mest mulig etter trening. Får man i seg noe som er tilsvarenede ett fullt måltid så er det garantert bedre.
Og for dere som da sier, men vi spiser skikkelig etterpå. Ja det gjør jeg også. Uansett hvordan du vrir og vender på det har han som har tatt shake fått i seg mere.
Hva er det jeg taper hvis jeg drikker sjokolademelk rett etter trening istedenfor Herbalife?
Prøv å leve på sjokolade drikk da. Det går ikke. Å spise kunne herbalife går. Så noe må det være. Blant annet en hel drøss med vitaminer/mineraler.
Som sagt vil du være med å teste en uke så bli med. Du på bare sjokolade melk jeg på shake. :-P
He he..Tror jeg vet svaret, men nå har det vel ikke vært snakk om å bytte ut alle måltider med sjokolademelk. Vi snakker om rett etter trening. Et "sunt" måltid inntas alltid iløpet av den første timen etter trening.
Prøv å leve på sjokolade drikk da. Det går ikke. Å spise kunne herbalife går. Så noe må det være. Blant annet en hel drøss med vitaminer/mineraler.
Som sagt vil du være med å teste en uke så bli med. Du på bare sjokolade melk jeg på shake. :-P
He he..Tror jeg vet svaret, men nå har det vel ikke vært snakk om å bytte ut alle måltider med sjokolademelk. Vi snakker om rett etter trening. Et "sunt" måltid inntas alltid iløpet av den første timen etter trening.
Det er poenget mitt. Jeg også spiser et sunt måltid og jeg blander shaken med melk. Men jeg får i meg ganske mye i tillegg til det du gjør når du drikker kun sjokomelk.. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Dette er jo bare vås. Som Øystein Rustad riktig påpeker, så er det mange blant oss som bare lever på melk. Inkludert en liten pjokk hjemme hos meg. Melk som et naturlig produkt er mye mer sammensatt og komplett enn noe blandet sammen på en fabrikk. Et raskt google-søk sier at melk inneholder over 100.000 forskjellige stoffer. Jeg vet ikke om tallet stemmer, men det som er helt sikkert er at melk er mer komplett enn noen Herbalife eller Maxim-produkter. Selv etter at den er tilsatt sjokolade- eller jordbærsmak.
Nei, selvfølgelig er dette en overforenkling. Kumelk på kartong er også forskjellig fra kumelk fra juret. Men kumelk på kartong er fremdeles mer komplekst enn kosttilskudd.
Storparten av alle vaksne toler jo laktose svært dårleg. Fordelane med å drikkja mjølk (sjølv for dei som toler det) er også ganske omdiskuterte. Det er mange næringsmiddel eg kjenner meg langt tryggare på.
Storparten av alle vaksne toler jo laktose svært dårleg. Fordelane med å drikkja mjølk (sjølv for dei som toler det) er også ganske omdiskuterte. Det er mange næringsmiddel eg kjenner meg langt tryggare på.
Storparten i verden kanskje, men i Skandinavia er det ca 5% som er laktoseintolerante.