Det å få sydd på noe ekstra lycra som olechr nevner er heller ikke dumt når sommeren er på det varmeste, så er ikke akkuratt en bløt bomullsinglet noe du vil ha under trøya.
Jeg sykler sjelden uten en superundertøystrøye under shortsen, bruker da gjerne craft sine. Disse er lange og har klaff som går langt ned. Kanskje det kunne vært noe? Finnes med og uten armer, og med og uten windstopper. Hvis noen bryr seg har jeg solgt slike trøyer i en av butikkene jeg jobber i.
Singlet er en god løsning. Jeg er imidlertid enig i at det kan være greit å gå for et annet materiale enn bomull. Denne virker jo grei? (Jeg bruker vanligvis helsetrøyevariant selv, men jeg er redd det bare ville fordoble problemet du ønsker å løse.)
Singlet er en god løsning. Jeg er imidlertid enig i at det kan være greit å gå for et annet materiale enn bomull. Denne virker jo grei? (Jeg bruker vanligvis helsetrøyevariant selv, men jeg er redd det bare ville fordoble problemet du ønsker å løse.)
hehe, helsetrøye forverrer nok problemet kraftig, ja.
Lurer på om jeg skal la være å gjøre noe med problemet og montere et ass-cam under ritt. Ser Ass-cam er in for tiden.
Lurer på om jeg skal la være å gjøre noe med problemet og montere et ass-cam under ritt. Ser Ass-cam er in for tiden.
Dette kan jo bli en hit på youtube. Ser for meg regnvær, en småsliten kar på sykkel som tar et kort blikk mot "området", gjør en rar grimase for så å kjøre rett ut i grøfta.
Menneh... singlet under selene på biben? Blir ikke det veldig mye ball?
Ball og ball... Det blir et lag ekstra. For min egen del synes jeg det er helt topp. Holder meg tørr både i varme og kulde. Veksler mellom korte og lange ermer, samt med og uten windstopperfront under selve sykkeltrøya mine. Sykler aldri kun med bib og trøye fordi jeg synes det er mye mer behagelig med supertrøye under.
Om singlet gir tullball og krøll eller ikke, kommer vel an på hva slags singlet man bruker. Én eller annen form for undertrøye er uansett bra å ha, i alle fall på 95 % av turene her til lands.
Opplever lite krøll med undertrøye, sykler sjelden uten.
Og ja, undertrøyen skal være på innsiden av biben.
Når jeg tenker meg om så syklet jeg Lillehammer-Oslo med undertrøye av bomull i fjor. Tror det skal gå greit. Men blir nok å investere i en super-variant. Har planer om å både trene og "ritte" mye hardere i år enn i fjor.
Så var det dags for årets første ritt, da. Jeg har ikke funnet noen god løsning på dette problemet. Med en værmelding som viser kort-kort vær så må jeg finne på en ad-hoc-løsning til i morgen.
Jeg har aldri prøvd å kjøre bokser under sykkelshorts. Hvilke konsekvenser vil det få? Er det eventuelt noen boksere som egner seg bedre enn andre?