Av de fire du ramser opp vil jeg tro Demoen er den beste for deg. Ja, den har litt høyere krankhus og er fra den tiden da Demo=freeride, men de kjører bra, selv om jeg personlig ikke liker at man blir stående litt bak sykkelen i stedet for i sykkelen. Dette føles meget trygt, men jeg hadde litt problemer med å komme meg nok over styret på Demo 8.
Session er nok den beste rammen for race, har bare parkeringsplasstestet disse. Får meget gode skussmål fra alle som eier en da, men visstnok litt utsatt for bulking. Smekk på rammebeskyttelse for å beskytte mot steinsprut og håp du ikke treffer stein med vitale rammedeler.
Jedi er en rendyrket raceramme, de oppfører seg litt forskjellig fra de fleste utforrammene da rammen demper bakover, gir en litt merkelig (in a good way) følelse i tunge landinger, og gjør sykkelen meget stabil i fart. Pulleyløsningen hadde en tendens til å knekke på F1 (forgjengeren), men har ikke sett dette de siste årene.
Socom har jeg heller ikke prøvd i ordentlig terreng, men den ble jo bygget for å være en lett utforramme for relativt smoothe løyper. Har en kompis som har bygget en godt nede på 16 tallet for to år siden, så det går ann å få de seriøst lette!
Pål