En liten oppdatering. I går fikk jeg nye dropouts til 12mm bolt. Nå gjenstår bare kjedefører og bremseskiver, så har jeg to komplette sykler. Nakamura Summit-en ga jeg bort til en kamerat som trenger den mer enn meg. Den kommer jeg ikke til å savne.
Hvordan opplever du denne på sti sammenlignet med en tradisjonell stifulldemper?
Jeg har ikke hatt så mange sykler å sammenlikne med, men jeg har aldri hatt større selvtillit når det går fort nedover. Jeg har heller ikke hatt det så moro før heller. Den er rå i svingene, og det første som slo meg var at jeg slapp bremsene mer eller helt. Særlig i krappe svinger har jeg vært veldig pysete og bremset hardt. Ikke nå lenger

Den er TUNG, men den klatrer veldig greit. Det skorter nok heller på kondis og teknikk fra min side. Jeg opplever den som en ganske kvikk og morsom sykkel også oppover.
Ellers er den veldig komfortabel bortover. Jeg er langt fra en erfaren syklist, men den er ikke så stiv som Nakamuraen i aluminium. At det skulle være en merkbar forskjell her hadde jeg ikke ventet. Ryggen min og jeg elsker den oppreiste sittestillingen.
Den er så morsom at jeg vil på sykkeltur hver dag og det sier egentlig ganske mye. Jeg er i utgangspunktet en skikkelig sofasliter som er glad i film og serier

Jeg har tenkt mye på om det er fordi den er ny at den er så morsom, men samme moroa og mestringsfølelsen har aldri vært tilstede på den fulldempa sykkelen.
Skal du ha en morsom stisykkel så anbefaler jeg denne på det varmeste. Utseendemessig har den ingenting å stille opp med i forhold til RobinB sin smekre Alpine, men den har mulighet for 1,5" kronerør, tapered, juksepinne og utbyttbare dropouts til maxle og singlespeed osv...