Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilken bakdemper???

Hvilken bakdemper??? #1117197 18/02/2011 23:23
Kristian.H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg har nå en Trek Session 88 sykkel og lurer om jeg skal ha en Fox DHX 5.0 eller en Fox rc4? Hørt mye posetivt om begge to men er veldig usikker...

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: Kristian.H] #1117203 19/02/2011 00:10
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Rc4 er vel den som har tatt over for DHX 5.0. DHX 5.0 har kun propedal(low compression) mens Rc4 kan du justere high og low uavhening av hverandre. Har du råd ville jeg nok tatt en rc4.
For en hobby syklist som meg ville jeg nok ikke merket veldig stor forskjell på dem, men kanskje du er en protuner =)

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: kitbay] #1117206 19/02/2011 00:29
heinrich Offline
Besatt
Besatt
gå for den du får custom tunet til din ramme og ditt bruk. Har du en dhx x.0 nå send den til push/tftuned og få deres mx tune - det samme gjelder om du har en van r. rc4 er nok en bedre shock enn en stock dhx 5.0, men custom tunet er custom tunet. Vil du smelle til vil nok en cane creek double barrel eller en bos stoy være å foretrekke over begge Fox'ene, men de er en del dyrere og spesielt CCDB er en mye mer avansert shock å bruke. Custom mx tune den du har og den løsningen blir nok kanon og ikke så veldig dyr.

i og med at du alt har en dhx 5.0 du kan få mx tunet er svaret i mine øyne drepende lett - men kanskje jeg som er spesiell der.

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: heinrich] #1117219 19/02/2011 07:57
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Er det mulig å få MX Tune for oss som bor utenfor USA? Jeg har hørt at det ikke er mulig.
Ikke noen info om internasjonal frakt på deres sider. Men jeg har ikke hørt med dem.

Tror de skal begynne selge ferdige Vivid custom shocks med HSC/LSC nå i slutten av januar.

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: gladegp] #1117241 19/02/2011 08:37
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Her kan du custom tune den selv ICON_LAUGH

http://www.shimrestackor.com/index.htm

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: heinrich] #1117288 19/02/2011 10:09
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: heinrich
gå for den du får custom tunet til din ramme og ditt bruk. Har du en dhx x.0 nå send den til push/tftuned og få deres mx tune - det samme gjelder om du har en van r. rc4 er nok en bedre shock enn en stock dhx 5.0, men custom tunet er custom tunet. Vil du smelle til vil nok en cane creek double barrel eller en bos stoy være å foretrekke over begge Fox'ene, men de er en del dyrere og spesielt CCDB er en mye mer avansert shock å bruke. Custom mx tune den du har og den løsningen blir nok kanon og ikke så veldig dyr.

i og med at du alt har en dhx 5.0 du kan få mx tunet er svaret i mine øyne drepende lett - men kanskje jeg som er spesiell der.

Litt offtopic i forhold til hva trådstarter spør om, men hvordan er Diverse dueler i forhold til fox,bos og rs bakdemperne?

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: thewizard] #1117296 19/02/2011 10:24
heinrich Offline
Besatt
Besatt
jeg vet ikke-. Det er de som sier de er fantastiske. Brukeren jk conix selger de her på berget gjennom mayham sport. Priser mellom 3500 og 4000 inklusive titanfjær er jo egentlig ganske så bra priser.

Sånnsett kan jo en stock custom tunet (alle blir det) Elka og være veien å gå. Det er jo de som skryter veldig av de og de er ikke kjempedyre.

angående push sin mx tune er det bare å sende direkte til de i USA og så få de til å sende gjennom jetcarrier på vei tilbake. Det kan jo og hende at Push sin samarbeidspartner i euroland - TFTuned fra England kan gjøre den samme jobben. Jeg vet ikke. For den løsningsorienterte er det alltid muligheter ICON_WINK

jepp, glemte helt å nevne vivd muligheten deres. Vividen er en i min erfaring meget god shock og med mer justerbarhet som er fornuftig kan det jo egentlig bare bli bedre. Prisene pleier jo og være ok på rs sine produkter.

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: heinrich] #1117303 19/02/2011 10:32
Kristian.H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg har en DHX 5.0, men er det noe vits å bytte den til en rc4? Hvorfor er en rc4 så mye bedre? Er det bare dette med low og high compression? Jeg sykler aktivt, men har aldri prøvd en dhx 5.0 eller en rc4, har bare syklet på vivid bakdempere-

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: Kristian.H] #1117308 19/02/2011 10:44
heinrich Offline
Besatt
Besatt
den er bare nyere, har litt andre karakteristikker og er mer justerbar. Om det er vits å bytte til en rc4 som ikke er tilpasset deg og sykkelen vil jeg si nei. Få dhx 5.0'en pushet eller mx tunet. Med mx tunen får du en tilsvarende shock som en rc4 innstillingsmessig, men tilpasset deg, ditt bruk og din sykkel. Det hjelper jo at det er en billigere løsning enn å bare kjøpe en ny rc4. 5.0 er en grei shock som kan bli meget god om den tilpasses deg. Om en bytter bakdemper må innmaten alltid tilpasses (ikke nødvendigvis custom tunes da de fleste dempere kommer med en del forskjellige fabrikkinnstillingermuligheter - så og med vivid) rammen den skal stå på. Bytter en vilkårlig trenger ikke byttet representere noen reell forbedring i det hele tatt.

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: heinrich] #1117317 19/02/2011 11:03
limelight Offline
Veteran
Veteran
Sitat: heinrich
den er bare nyere, har litt andre karakteristikker og er mer justerbar. Om det er vits å bytte til en rc4 som ikke er tilpasset deg og sykkelen vil jeg si nei. Få dhx 5.0'en pushet eller mx tunet. Med mx tunen får du en tilsvarende shock som en rc4 innstillingsmessig, men tilpasset deg, ditt bruk og din sykkel. Det hjelper jo at det er en billigere løsning enn å bare kjøpe en ny rc4. 5.0 er en grei shock som kan bli meget god om den tilpasses deg. Om en bytter bakdemper må innmaten alltid tilpasses (ikke nødvendigvis custom tunes da de fleste dempere kommer med en del forskjellige fabrikkinnstillingermuligheter - så og med vivid) rammen den skal stå på. Bytter en vilkårlig trenger ikke byttet representere noen reell forbedring i det hele tatt.

+ 1

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: gladegp] #1117374 19/02/2011 13:20
Ulyd Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: gladegp
Er det mulig å få MX Tune for oss som bor utenfor USA? Jeg har hørt at det ikke er mulig.
Ikke noen info om internasjonal frakt på deres sider. Men jeg har ikke hørt med dem.

Tror de skal begynne selge ferdige Vivid custom shocks med HSC/LSC nå i slutten av januar.

TFTuned venter på å få inn PUSH Team Issue Vivid Coil og regner med å begynne å selge de fra medio mars av. Da får du en ferdig tunet ny Vivid Coil til ca $600 pluss frakt.

Om de tar i mot dempere for tuning har det vært litt diskusjon rundt, det enkleste er nok å ta kontakt direkte med TFTuned og forhøre seg.

If at first you don't succeed, skydiving is not for you.

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: Ulyd] #1117568 19/02/2011 21:58
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Vis du har en DHX 5.0 i dag og den funker bra så ville jeg ikke brukt penger på overgang til RC4, men som sagt. Alt som er bling er nå en gang bling og vi vil jo alle ha bling.

Litt offtopic:
Jeg har en Diverse dueler, har ikke testet noe annen shock på min ramme så vet ikke hvordan den performer i forhold til andre, men den funker veldig bra for meg i allefall.
Link til pinkbike sin review av bakdemperen.
http://www.pinkbike.com/news/diverse-suspension-dueler-review-2010.html

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: ] #1117590 19/02/2011 22:55
heinrich Offline
Besatt
Besatt
surprise surprise liksom ICON_WINK Det er vel ikke veldig overraskende at en som selger et produkt er overbevist om dets overlegenhet. Heldigvis er en del enig med han.

en mx tunet fox shock er mye mer bling enn en vanlig stock rc4. Det må jo selv en blind mann og hunden hans se (hehehehehe, just kidding ICON_WINK )

Re: Hvilken bakdemper??? [Re: heinrich] #1117595 19/02/2011 23:11
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Når vi er i gang med å skryte av MX-tunen og nevner andre dempere vil jeg slenge inn Avalanche som et forslag. Har ikke prøvd dem selv, men de kjører full custom tune og er kjent for gode produkter, deriblant high-lowenheten i MX-tunen.

Moderator  support