Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

BIKESHOP - problemer ?

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Nicht] #1212119 08/07/2011 10:33
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg har kun hatt 4 ordrer hos Bikeshop, men alle ble levert uten tull, og det betyr at jeg ikke nøler med å bruke dem mer. I hvert fall inntil jeg får en negativ erfaring med dem.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Lanterne Rouge] #1212122 08/07/2011 10:37
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Lanterne Rouge
Likevel gikk jeg inn på dette forumet og la merke til en stakkar som nærmest ble utskjellt fordi han ytret negative erfaringer med Bikeshop.

Hvem ble skjelt ut?
Sitat: Lanterne Rouge
Akkurat som fryktet blir pengene trukket fra konto og en ordrebekreftelse blir sendt på mail, før alt blir stille.

Hvis det var dette du fryktet, hvorfor bestilte du der?

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Øyvind V] #1212277 08/07/2011 15:11
L
Lanterne Rouge Offline
Fersking
Fersking
L
Må starte med å moderere meg litt etter et innlegg som ble skrevet i frustrasjon. Ser at innlegget vekket mange følelser, og det var på ingen måte meningen å såre følelsene til noen. Som jeg avsluttet innlegget med, er det heldigvis opp til hver enkelt å velge hvor de ønsker å bruke pengene sine, og godt er det. Jeg skriver innlegget ut fra mine erfaringer og meninger med inget annet motiv enn å advare andre som er skrudd sammen slik som meg selv. All ære til dere som har tålmodighet til å vente i evigheter på varer, eller som aksepterer at dere ikke får svar på henvendelser. Er også glad på vegne av dere som har fått alle bestillinger problemfritt hele veien.

For å svare på hvorfor jeg valgte å bestille varer der likevel, må jeg oppfordre til å lese gjennom alt jeg har skrevet, men kan gjerne nevne det igjen. Når mitt forhold til denne bedritften startet med at de oppgir et telefonnummer som ikke er i bruk, hadde jeg allerede bestemt meg for å ikke handle. Når jeg likevel leser her inne at enkelte anbefaler denne butikken på det varmeste, velger jeg å prøve en handel likevel. Bikeshop har en kanonbra nettside, ingen tvil om det.

Min erfaring ble som den ble, og som sagt er min relasjon til denne bedriften over. Jeg forbeholder meg retten til å mene hva jeg vil, og jeg deler det med de som ønsker det. Det tar meg ikke mer en tre minutter å finne minst 50 misfornøyde kunder her inne, og det rekker lenge for min del da jeg i tillegg har blitt skuffet selv også. Vi får kastet billige sykkeldeler etter oss fra alle kanter, og undertegnede representerer forbrukeren som ikke gidder å finne seg i mye rot. Som sagt, all ære til dere som synes servicen er god nok. Jeg synes ikke det.

Frode Hansen
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Lanterne Rouge] #1212476 08/07/2011 21:45
G
gbrig Offline
Entusiast
Entusiast
G
Jeg har opplevd det samme som mange andre misfornøyde (potensielle?) kunder. Jeg vil presisere at jeg ikke er eller representerer noen form for konkurent.
Leveringsdatoer som stadig blir forskjøvet, ingen svar på gjentatte mailer og de tre gangene jeg fikk tak i dem på telefon (og det brukte jeg mye tid på, nordsjøarbeidere har tid) nye utflukter om at hjelmen var på vei til lager og skulle leveres til meg påfølgende uke, ingenting skjedde. Fire måneder etter det som var opprinnelig leveringsdato sa jeg at jeg ville kanselerte ordren. Jeg fikk da tilbud om en erstatningsvare, det vil si en hjelm til samme pris som tilbudspris på den opprinnelig bestilte hjelmen. Erstatningshjelmen kom relativt fort, men holdt ikke forventet kvalitet og ble returnert. Bikeshop ordnet deretter greit opp med tilbakebetaling osv.
Samme dag som jeg returnerte hjelmen bestilte jeg fra Evans og hadde pakken i posten etter fem dager.

Redigert av gbrig; 08/07/2011 21:53.

Geir B
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: gbrig] #1212613 09/07/2011 10:12
L
Lanterne Rouge Offline
Fersking
Fersking
L
Det hører med til historien at jeg var obs på å bestille varer de hadde på lager etter tips fra mange her inne. Problemet viste seg å være at varene IKKE var på lager, selv om nettsiden fortalte noe annet. Min følelse er at dette er en bedrifte som i beste fall, har mistet kontrollen. Når en håndfull brukere her inne skriver at de får 20-30 bestillinger problemfritt levert, må jeg si at forundringen bare vokser i meg. Hvertfall når jeg leser alle trådene som bekrefter det motsatte. Når jeg samtidig registrerer at enkelte tar kritikken nærmest personlig, blir jeg ennå mer forrundret.

For å svare til de som registrerer at jeg ikke har skrevt under, kan jeg forsikre at om det kun var en forglemmelse ved opprettelse av profil. Jeg har overhodet ikke har problemer med å sette navnet mitt under kritikk av en bedrift som ikke respekterer meg som kunde. Hva gjelder fremleggelse av bevis, har jeg intet behov for det. Det er kun en ytring av en erfaring og mening, som etter hva jeg har lest er fullt lovlig på dette forumet. Registrerer at jeg har mange med meg i mitt synspunkt i denne og andre tråder, så får du velge selv om du mener det er troverdig eller ikke.

Som sagt i første innlegg finner jeg det MEGET forunderlig at så mange kan finne seg i så mye surr fra en butikk i dagens forbrukersamfunn. Det strider mot alt jeg har erfart gjennom livet, men det er vel bare slik jeg er skrudd sammen. Det er vel god det finnes sjeler som er langt mer tålmodige enn undertegnede.

Ha en fortsatt melkesyrepreget god sommer.

Frode Hansen
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Lanterne Rouge] #1213359 10/07/2011 17:59
I
Infinity Offline
Fersking
Fersking
I
En kjapp titt på ordrehistorikken min på bikeshop.no viser at siden i mai 2010 har jeg hatt 9 bestillinger derfra på tilsammen 23000,- kr. Alle ordrene mine har etter min hukommelse gått problemfritt, også retur av noen defekte X0 triggere gikk forholdsvis smertefritt. Når jeg sier forholdsvis, mener jeg at etter jeg fikk kontakt med dem ordnet det seg. Og der er kjernen i Bikeshop's problem; mail/telefonkontakt! Som oftest er de komplett umulig å få tak i, men når jeg en sjelden gang har oppnådd kontakt er servicen upåklagelig.
Får de på plass en skikkelig kundeservice, er bikeshop mitt klare førstevalg.

Den som tror at en ikke har tid til å trene, må sette av tid til sykdom i fremtiden...
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Infinity] #1226763 03/08/2011 09:15
noblefart Offline
Entusiast
Entusiast
Har ikke hatt store problemer med Bikeshop tidligere, men nå ser det ut som "de store talls lov" også innhenter meg. Interessant å se denne tråden og hvor lang tid den går over.

Har aldre følt behov for å "henge ut" noen, men ser at kundeservicen deres virker å ha vært under pari over lang tid. Flytting osv kan derfor ikke bortforklare dette alene.

Opplever at ordre blir utsatt gang på gang (alle deler skulle vært på lager), deler blir strøket uten noen forklaring. Sist tok man seg ikke bryet med å skrive på at man hadde strøket en del.

Prøver å sende epost og ringe, men så langt uten hell.

Liker Bikeshop sin produktportefølje/priser, men vurderer nå å slette ordren og prøve noe annet.

Litt OT, men hvilken butikk vil dere anbefale? Chainreactions har jeg opplevd endel lignende (altså deler som allikevel ikke er på lager osv). Cyclecomponents har jeg vel stort sett gode erfaringer med. Vil gjerne støtte en norsk bedrift, dersom mulig.

Bruker LBS en del og er veldig fornøyd med det, men de har begrenset utvalg.

Vennlig hilsen, Noblefart
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: noblefart] #1226767 03/08/2011 09:21
Arne_And Offline
More than words
More than words
Norsk: mange skryter av sykkelkomponenter.no.
Tysk: jeg har god erfaring med hibike.com og bike24.com, ofte billigere enn CRC. Til nå har jeg aldri måtte betale fortollingsgebyr derfra, og da er fraktprisen på 20 euro gunstig (når man handler for mer enn 200 kr).

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: noblefart] #1226770 03/08/2011 09:24
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det kan være at situasjonen er i ferd med å bli bedre.

Ledig stilling

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Arne_And] #1226772 03/08/2011 09:26
noblefart Offline
Entusiast
Entusiast
Takk Arne And! Dette må undersøkes nærmere.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Ripen] #1226867 03/08/2011 10:59
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ripen
Det kan være at situasjonen er i ferd med å bli bedre.

Ledig stilling

Den stillingsannonsen har vel ligget der i noen måneder-ish.......

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Raymond] #1227029 03/08/2011 14:23
ileirtro Offline
Entusiast
Entusiast
Det har blitt flere som jobber i butikken nå, i vår var det stort sett en person der som skulle hjelpe kundene, ta betalt etc. Så for oss som bruker den fysiske butikken har det blitt bedre ihvertfall.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: ileirtro] #1227030 03/08/2011 14:26
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ileirtro
Det har blitt flere som jobber i butikken nå, i vår var det stort sett en person der som skulle hjelpe kundene, ta betalt etc. Så for oss som bruker den fysiske butikken har det blitt bedre ihvertfall.

Helt klart.. Men det er tydelig at det fremdeles er litt i tynneste laget for de som ikke handler i den fysiske butikken.... ICON_SMILE Håper de ser og løser situasjonen, før det blir for ille. ICON_SMILE

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Raymond] #1227250 03/08/2011 20:25
G
GertA Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Alltid fått kjempeservice der, er dog en av de som er så heldige og kan svippe bortom og handle. Synd de ikke klarer og serve på kundene på nett så bra. Ville jo tro at de er den største kundemassen...og de man burde bruke tid på og pleie. Hadde jo vært veldig synd for oss som bor i nærheten og miste en så fin butikk ICON_WINK

Redigert av GertA; 03/08/2011 20:27.
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: GertA] #1227268 03/08/2011 20:37
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Bestilte et XTR girøre her forleden. Ringte opp for å høre hvor fort det gikk å få det sendt (grunnet ritt i nær framtid). Fikk svar på telefonen med en gang. De sendte det dagen etter. Hadde det i hende etter noen dager. Ikke noe problemer med bestilling der. En kompis bestilte noen dekk etc. i går. Kunne fortelle at det var sendt i dag.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: wammer] #1227488 04/08/2011 08:30
noblefart Offline
Entusiast
Entusiast
Bra å høre at det finns noen "glad-historier". For min del har jeg gitt dem nok en mulighet til å ta kontakt/finne løsning (denne gang pr epost) uten å lykkes med det.

Kansellerer ordren og kommer ikke til å handle der før jeg er overbevist om at de hever seg betraktelig mht kundeservice. Syns det er bare trist (for begge parter) at man ikke tar kunden på alvor.

For andre kan det kanskje være interessant hvilket nummer du ringer Wammer, er det 330 74 850 som de oppgir på nettsiden? Jeg har ikke valgt "salg", men det er kanskje det man må gjøre for å slippe igjennom?

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: noblefart] #1229347 07/08/2011 10:46
Mr.Bergli Offline
Ringrev
Ringrev
Har også problemer med å komme i kontakt med dem. Gjelder reklamasjon hos meg. Har ringt mange ganger og får svarer, legger igjen bskjed og hva det gjelder men de ringer aldri opp igjen. Hr sendt mail også uten å få svar.

Har sluttet å handle der selv, men min erfaring er det at alt går smertefritt så lenge de har varen på lager. Vist det må bestilles eller de venter det inn er det straks problemer.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Mr.Bergli] #1230393 08/08/2011 16:56
Jonas88 Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg skulle akkurat til å bestille en lang liste med produkter da jeg fant denne tråden.
Alle varene jeg skal bestille er på lager, men leser nå at andre har opplevd at varene har stått som lagervarene, til tross for at de ikke har dem og jeg har ikke tid til å vente flere uker på varer jeg trenger nå.
Til de av dere som har kjøpt varene i deres butikk/lokale: Jeg relativt bor relativt nær deres butikk/lokale, er da det bare å kjøre bort med en liste over hva man vil ha og plukke det hos dem?
Eller må jeg først legge inn en bestilling for så å kjøre å hente den når jeg får klarsignal av dem at de har mottatt den?

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Jonas88] #1230408 08/08/2011 17:13
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Jonas88
Til de av dere som har kjøpt varene i deres butikk/lokale: Jeg relativt bor relativt nær deres butikk/lokale, er da det bare å kjøre bort med en liste over hva man vil ha og plukke det hos dem?

Ja, det er bare å dra avgårde med en handleliste. Ikke alt vil være ute i selve butikken, men så lenge de har det på lagret (som er i samme bygg) så vil du kunne få det med deg med en gang.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Liol] #1230443 08/08/2011 17:52
Jonas88 Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Liol
Sitat: Jonas88

Ja, det er bare å dra avgårde med en handleliste. Ikke alt vil være ute i selve butikken, men så lenge de har det på lagret (som er i samme bygg) så vil du kunne få det med deg med en gang.

Supert, da tar jeg meg en tur i morgen.

Takk for hjelpen.

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Jonas88] #1230577 08/08/2011 19:57
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eller så kan du legge inn ordren før du drar og velge "hentes på vårt lager" eller hva det står.. Og så hente i sjappa! ICON_SMILE Men vær advart, et hvert besøk innom der medfører ekstrakostnader! ICON_WINK hehe..

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Raymond] #1242888 22/08/2011 20:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Litt skryt til Bikeshop: Bestilling lagt inn sent torsdag kveld, varer sendt fredag, i min postkasse i dag formiddag. Najs.

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Øyvind V] #1242904 22/08/2011 20:37
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gutta er tilbake fra ferie? hehe.. ICON_SMILE Bra at de får det til i blandt og, og at vi får høre om det og.. ikke bare når de ikke får det til.. ICON_SMILE

Re: BIKESHOP - problemer ? [Re: Raymond] #1242977 22/08/2011 21:21
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Var på jakt etter et Shimano Xt nav. Bikeshop hadde, til VELDIG gunstig pris. Bestilte 7.Juli. Fikk to mailer med utsatt leveringsdato. Ringte før helgen, de lovte å sjekke opp hvorfor ordren min ikke kom. Dagen etter (!!!) fikk jeg mail med svar at navet var gått ut av deres sortiment, og de kunne ikke levere det. avbestilte så, men gikk for moro skyld inn på nettbutikken deres, det aktuelle navet står fortsatt tilgjengelig OG lagerført! Ikke rart det blir misfornøyde kunder av slikt....

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: BIKESHOP [Re: gekkofrekko] #1243189 23/08/2011 09:02
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Ødela hjulsettet mitt i helga, bestilte nytt i går og de kom nå. Så da har jeg hjul til birken også! yes

Re: BIKESHOP [Re: gekkofrekko] #1243255 23/08/2011 10:08
H
heia29 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Voicemailen deres er full får jeg beskjed om når jeg ringer, deretter blir samtalen brutt før jeg kommer videre.

Javel....

Re: BIKESHOP [Re: gekkofrekko] #1264092 18/09/2011 19:21
Mr.Bergli Offline
Ringrev
Ringrev
Har hatt et par positive opplevelser med dem i det siste, men nå fikk de et draw back igjen.
Prøver å få returnert noe på garanti til dem. Først svarte de på mail jeg sendte dem i løpet av et par dager. Positivt. Men måtte ta kontakt med importør selv, det var det enkleste fikk jeg beskjed om.
Prøver å komme igjenom til importør(dette har ikke noe med bikeshop å gjøre), men de svarer ikke etter 3-4 purre mailer og kommer ikke gjennom på telefon til dem.
Ringer Bikeshop og får svar på telefon. Positivt igjen. De tar mot beskjed om hva det gjelder og at reklamasjonsansvarlig skal ta kontakt med meg. Dette skjer ikke... Negativt.
Får imellomtiden svar fra importør at jeg må ta kontakt med butikken jeg kjøpte produktet fra. Altså Bikeshop.
Prøver å komme i kontakt med Bikeshop igjen, men de svarer ikke på telefon.
Prøver å sende dem en mail. Da får jeg det fantastiske svaret.

mailbox is full: retry timeout exceeded

Dette er en ganske fortivilende sak som har gått frem og tilbake siden i vår, og nå går garantien ut om en liten måned.

Re: BIKESHOP [Re: gekkofrekko] #1264105 18/09/2011 19:30
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Så lenge du tok kontakt innen garantitiden så er du vel berga, men dritt at det skal være sånn.

Re: BIKESHOP [Re: Tor Arne] #1303649 26/11/2011 12:16
E
educk Offline
Fersking
Fersking
E
var i butikken idag og de var god service. såg to stykker som jobbet der å de var full fart. så hoper att de har fått ordning på internet shappa og

Yeti SB-66
Focus cayo 4.0
Re: BIKESHOP [Re: Mr.Bergli] #1303931 26/11/2011 23:19
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Mr.Bergli
Har hatt et par positive opplevelser med dem i det siste, men nå fikk de et draw back igjen.
Prøver å få returnert noe på garanti til dem. Først svarte de på mail jeg sendte dem i løpet av et par dager. Positivt. Men måtte ta kontakt med importør selv, det var det enkleste fikk jeg beskjed om.
Prøver å komme igjenom til importør(dette har ikke noe med bikeshop å gjøre), men de svarer ikke etter 3-4 purre mailer og kommer ikke gjennom på telefon til dem.
Ringer Bikeshop og får svar på telefon. Positivt igjen. De tar mot beskjed om hva det gjelder og at reklamasjonsansvarlig skal ta kontakt med meg. Dette skjer ikke... Negativt.
Får imellomtiden svar fra importør at jeg må ta kontakt med butikken jeg kjøpte produktet fra. Altså Bikeshop.
Prøver å komme i kontakt med Bikeshop igjen, men de svarer ikke på telefon.
Prøver å sende dem en mail. Da får jeg det fantastiske svaret.

mailbox is full: retry timeout exceeded

Dette er en ganske fortivilende sak som har gått frem og tilbake siden i vår, og nå går garantien ut om en liten måned.

Dra dit fysisk.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support