Spørst om du ikkje har feil type styre når du monterer det slik. Kva med eit styre av den meir moderne «kompakt»-typen i staden?
Helt riktig. Dette ble bestilt i hui og hast sammen med en del andre deler som var nøye overveid. Ble helt feil og var skuffa da jeg så det....men nå sitter det der og skal gi det en sjanse.
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Spørst om du ikkje har feil type styre når du monterer det slik. Kva med eit styre av den meir moderne «kompakt»-typen i staden?
Helt riktig. Dette ble bestilt i hui og hast sammen med en del andre deler som var nøye overveid. Ble helt feil og var skuffa da jeg så det....men nå sitter det der og skal gi det en sjanse.
Men hva om du hadde vridd det fremover slik at den nedre delen kom i vater? Da må du samtidig flytte hendlene litt nærmere deg og opp på styret, men dette er et oppsett jeg trives veldig godt med. Det gjør også f.eks Cadel Evans som bruker noe lignende ditt styre. her eksemplifisert med sykkelen han vant VM-gullet på.
Synes selv at Evans kjører med den type styre på den "riktige måten" .Ikke skrått som meg men heller ikke i vater. Jeg får vel teste litt mer når det blir sykling ute. Er redd jeg kanskje føler for å bytte stem hvis jeg skal kjøre med det slik Evans gjør og da kan jeg like greit bytte styre i stedet:-)
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Mitt første sykkelbygg var ferdig i kveld. Noen småting må byttes, som fra hvit til svart stem, et hjulsett med Cosmic SLR og DA 7900 pedaler.. Rammen er en Addict RC HTC edition.
Da ble det plutselig ny på meg også, skulle egentlig bruke den gamle traver`n, men fant denne til en god pris. Blir spennende å prøve en ramme med så mye godord i sekken.
mvh
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
Årets racer er på plass, og etter mange år på Cannondale og Shimano/SRAM så var tida inne for å testa Ridley og Campa. Ridley tilbyr customlakk, vel å merka etter prinsippet til eit par andre customprodusentar. Prinsippet til Henry Ford om at du kan velga kva farge du vil så lenge det er svart, er vidareført av Ridley. Det mørkeblå eg hadde spekka gaffel og logo med var blitt svart i prosessen. Eg var veldig usikker på gaffelfargen sjølv, og set pris på at nokon som veit at det tar seg betre ut med svart skjer gjennom. Ramma er babyblå, slik det høver seg når ein har fått ein son sidan sist. Fargen er også identisk med blåfargen på dei belgiske landslagstrøyene og passar godt til ein belgisk sykkel. Damocles er dessutan ei klassisk Ridleyramme, som har vore i sortimentet i mange år. Først i Scandium, og vidare i karbon. Heile tida ein favoritt blant mange av proffane til Ridley. Pozzato har til dømes brukt denne ramma til alt av ritt, inkludert Paris-Roubaix og andre brusteinsball.
Den er ein del tyngre enn helium, men mykje stivare og dessutan levert med tradisjonell setepinne. Til blåfargen har eg klart å hosta opp limited edition Selle Italia Flite frå 2007 og favorittapen Fizik i brunt. Toppa med Zipp-, 3T-, 4ZA og Recordkomponenter så gledar eg meg til mange turar i vekene som kjem. Vredestein/Dugast sine feite 25 mm med brune sidevegger kjem på plass på karbonhjula til rittsesongen. Foreløpig Mavic Cosmic og Fortezza 25 mm på trening.
Takk til Spinn Storo for å kasta seg rundt når ramma kom til landet, og takk til velferdsstaten Noreg for mange veker pappaperm på Kanariøyane.
Dog er det to ting som ikke går helt hjem hos meg.
Fint 3t stem, men ser ikke helt den mørke blå fargen matche baby blå ramme. Samtidig fortjener en så fin sykkel en styreteip som er snurra skikkelig rundt hendelene.
Ellers drit kul, om mulig enda fetere enn din forrige
Herlighet Thasle! Det der er en fulltreffer. Rett og slett. Lyseblåfargen er flott, og det brune komplementerer på aller best måte. Jeg har tidligere prøvd å presse brune seter og taper på andre uten voldsomt hell. Og her kommer det til sin aller beste rett. I tillegg kan du flashe det bildet til alle som påstår at det er noe "estetisk galt" med store sykler.
Når du atpåtil sykler fort er det bare å slenge ut en Heia fra meg.