Hadde Fotoshoot fra Terrengsykkel her igår så til dere som følger med,se i neste utgave av bladet hehe.... Det dreier seg visstnok om entusiasme fikk jeg høre:-)
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Da har jeg fått tak i Hugi 36 hulls nav og bestilte Mavic 217 blanke felgringer idag og tenkte å sette opp dette hos en av Norges fremste hjulbyggere med blå/turkise Titaneiker. Det blir porr vil jeg tro. Sendt mail til Trollmannen i Hølen,men enda ikke fått svar. Bilder kommer så fort hjulene er ferdig. Så da er planen;Xtr M-900 gir og bremser og M900 cro-mo setepinne. Selle italia sete,Middleburn krankarmer med Phil Wood BB. Customlaget gaffel fra His Royal Slowness hehe og Hugi osv som nevnt. Har også et Seven Titan stem som jeg bare MÅÅÅÅ ha på selvom det er 31.8. CK blankt headset og må prøve å finne noen litt retro dekk til den. Mulig jeg setter på Paul bakskifter og forskifter som er avbildet tidligere i tråden. Tror de må på,må gå igjennom bua først. Høres dette tålig greit ut eller vanker det pepper? Alle tilbakemeldinger vil bli nøye vurdert,men dette er det jeg liksom har fått skrapa sammen av deler. Go Hælj folks:-)
-Clint
Redigert av Clint Berg; 02/09/201123:18.
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Er det noen ute i terrenget her som kan anbefale et fett titan styre i 31.8 dia forresten? Lurer litt på Seven,men vil gjerne ha noen råd i tråden hvis mulig:-)
-Clint
En liten oppdatering til de som gidder å følge med her. Nå kom Mavic 217 36 hulls i posten til Hr Kirkelund idag og Hügi navene kommer i posten fra Mr Abrahamsen over helgen så nå blir det hjul om ikke lenge. Legger ut bilder når de er ferdige. Da er det forsåvidt bare gaffel som mangler. Er det noen som vet om trollmannen fra Hølen har ny mail forresten? Ikke fått svar på mail siden i februar. Og ja det blir et Seven TI flatbar etterhvert også.
Samme nav som kommer på Merlin nå. Porr lyd ja hehe. Husker jeg hadde tilsvarende på min Adroit Rainforest i 93 og folk snudde seg på langt hold(de trodde vel at det var et attentat),høres jo ut som ei mitraljøse omtrent hæhæhæ.
Da har jeg fått mail fra gaffelmannen og det ser ut til at det kommer til å skje noe på fronten så fort han er ledig. Hjul er nå klare til bygging og da er det på tide å oppdatere med noen bilder og ikke bare kjedelig snikksnakk slik det har vært i det siste. Hjul bør være klare i løpet av uken og til de som fortsatt gidder å henge med,så blir det noen fine bilder av hjul her om ikke lenge. Tror de blir skikkelig porr gett;-)
-Clint
Redigert av Clint Berg; 26/09/201111:12.
Hmmm er det noen som følger med her eller skal jeg bare stoppe for å ikke virke som en suuupernørd som ikke tar et hint? Syns det har vært merkverdig stille i retrohjørnet her. Kanskje jeg skulle lagt tråden i en annen gruppe eller? Hjelp meg da dere som husker hva en "Hiterite" var for no;-D
Hehehe var det jeg tenkte meg ja. Måtte bare gjøre et lite forsøk på å røyke ut retrofreaksene fra hulene sine hehe. Som nevnt litt lenger opp så kommer bilder av hjulene når de er ferdigbygde mot helgen håper jeg. La ut en teaser av samme nav som skal på og Seven Ti stem. Brilleføde kommer før "mobben" samles utenfor hos meg hehe;-D Hold ut til helgen så håper jeg hjulene er ferdige og kjør linken til tuben å digggg lyden i Hügi Compact navene.. Er det noen som husker "Hiterite" forresten? En forferdelig oppfinnelse btw...
Re: Retro bygge med Stiv Stål Gaffel
[Re: Flexo]
#126937826/09/201118:31
Samme nav som kommer på Merlin nå. Porr lyd ja hehe. Husker jeg hadde tilsvarende på min Adroit Rainforest i 93 og folk snudde seg på langt hold(de trodde vel at det var et attentat),høres jo ut som ei mitraljøse omtrent hæhæhæ.
Hør på disse litt da. Man blir så roooolig atte;-)
Hei Lars. Vel jeg er en meget RETRO mann så jeg måtte gått for retroutgaven hvis jeg måtte velge da. Husker at jeg hadde en på en goood gammal Dbs 1800 XL og jeg ble ikke akkurat bitt av basillen,men hadde vært kult å hatt en for moro skyld hehe. Har ikke glemt deg ang det vi snakket om,men tar det videre på pm senere jeg. Nå erre kvelden her snart;-D
Dette minner meg om gamle tider XTR var virkelig snasent og ikke minst Paul deler som var meget hot på den tiden. Det er plassmangel som gjør at ikke jeg har flere sykler. Det er derfor terrensykkel.no er genialt, bilder med tråd gir mye. Syns Merlin ser best ut med den hvite skriften, gleder meg til ferdig resultat.
Takk.
Re: Retro bygge med Stiv Stål Gaffel
[Re: larsb]
#126971327/09/201108:44
Pusser du opp en DBS 1800 XL skal jeg personlig donere autosol til polering av hiteriten ..... Var det en grønn og lilla flekkete du hadde?
Hvor ble det forresten av tøysekoppen fra Australia som hadde satt alle kluter til i oppussing av en DBS Kilimanjaro?
LarsB
Nei den jeg hadde var den enda eldre utgaven igjen som var blå,gul og rød hvis du husker. den som hadde X kryss ala GT i seat tube/seatstays. Den hadde Hiterite originalt mener jeg å huske:-) Hadde XT topmount shiftere og 4fingers bremser. Tioga stem og FarmerJohn eller FarmerJohns cousin dekk hehe,det var tider ja.
Hvordan går det med bygget da. Vi har jo helt sovnet i setet og er tom for popcorn. Opp som en kronhjort i brunsten og ned som en linksgjenget titanskru i høstmørket? ;-)
Heisann. Hadde nesten sovnet her selv pga Captain slow jeg,les hjulbyggeren. Det kommer brilleføde når hjulene er ferdig og ble lovet idag at han er igang,men han er en meeeget travel mann og må bare føye meg etter His Slowliness sine rutiner desverre. Når det er sagt,så er alt av deler på plass bortsett fra gaffel som en annen travel mann leverer når han har mulighet og igjen her er det en av Norges beste innen sitt fag(om ikke den beste) og da må man stå på venteliste. Akkurat som hvis man har bestilt den nyeste Ferrarien feks. Tipper hjul er sånn ca ferdige innen to uker så frem til det så har jeg lovet meg selv å ikke være noen lureposter her. Så en liten kjapp update er vel det som skal til før det skjer no;alt av deler bortsett fra et Seven TI styre og en spesiallaget gaffel fra The King himself er egentlig det som mangler. Alt til hjulene er hos hjulbygger og nå er det opp til han. Nevnte for han idag at "mobben" står i kø for å lynsje meg hvis det ikke kommer brilleføde her snart hehe. Nå poster ikke jeg no mer her før hjulene er ferdige okey? Keep in there Gentlemens:-)