når du har overført data fra klokken til Polartrainer 5 som følger med klokken, så trenger du kun å installere Google Earth (gratisversjonen) og du har da lenke direkte fra treningsøkten og inn i google earth
GPS-data er overført til Protrainer, jeg kan se den i "track information", jeg forsøker "open with Google Earth", den åpner nettsiden og viser frem vår del av "kula", men der stopper også moroa...
Har kommet litt lengre...må åpne via KML fila som ligger godt gjemt (C:\Users\NN\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Polar\Polar ProTrainer\NN) Trolig en uønsket endring av filplassering etter PC-bytte, og da beveger jeg meg langt utenfor mitt kompetanseområde...
Mulig det blir for langt stinavn. Evt hvilket OS har du? XP, vista eller windows7? Det å bytte katalog for enklere å ta backup er jo også en sak.
Jeg har gjort følgende: * Flyttet hele Person lokasjon til C:\Polar\NN * jevnlig ta backup av NN katalogen til en zippet fil * Kopiere denne zippede filen til sikret sted (egen ekstern disk osv)
Kopierer man hele NN katalogen får du med deg alle innstillinger med type treninger osv også og enkelt å evt legge over på ny pc hvis man må reinstallere.
Oppskriften er som følger: 1 Kopier hele NN-katalogen fra din C:\users\NN\App...\NN til f.eks C:\Polar\NN 2 Under menyen Options og Teams så velger du Edit på ditt Team 3 Legg til ny bruker som er den du kopierte (se bilde). En fordel om du navngir den med ett to-tall i tillegg eller noe slik at du ser forsjkell 4 deretter må du starte Polar på nytt og velge den nye brukeren før du kan slette den andre
Er jo sikkert en fordel å teste på annen pc dette for da er det kun å installere Polar + kopiere over NN katalogen og gjøre pkt 1 -3
Årsaken til den lange og delvis skjulte stien er at Windows fornuftig nok ikke vil la folk skrive til C:\Program Files lenger. Derfor lager de en parallell filstruktur på C:\Users\NN\AppData som du har lov til å skrive til. Den "smeltes sammen" med C:\Program Files sett fra programmets side. Noe ligger i C:\Program Files\..., noe i C:\Users\...
Følg anbefalingen fra thomasengen og legg alt et annet sted, det er mye ryddigere på alle måter.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Re: GPS-data fra Polar Protrainer
[Re: oyvin]
#113646024/03/201116:22
Jeg er ingen kløpper på data, det skal sies! Prøver å følge instruksen til Thomas, men finner ikke min "bruker-mappe" i Polar-mappen. Kommer bare opp USB, Logo og samples mapper når jeg går inn på Polar->Protrainer...