Synes jeg ser noen deler fra denne tråden der,Klein er rett og slett vakre sykler)...
Uansett så angrer jeg på at jeg ikke brukte noen tusen av komf.pengen på å kjøpe den heftige Klein ramma som sportshuset i Tromsø solgte...
Stemmer. Den er blitt MYE penere og lettere nå. Blå Tune armer og fått på div NOS TnT cantis og Grafton osv. Hmm jeg er en retrofreak jeg skjønner jeg. Syns jeg kjenner igjen han som holder den også hehe;-)
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
NAJS Yeti-Man NAJS. Får meg til å bikke over mot sort pakke. Blir liksom litt for blingbling med blått på den syns jeg,men hva skal en si? Det rabler snart på retrovis for meg nå ass hehe.. I førsten så skulle jeg ønske at det var sorte dekaler på min også,men nå er jeg glad de er hvite for jeg må ha litt kontrast hvis du skjønner. Dæven den der var fet ass. Hvis du finner en som kaller seg Archangel på retromtb så er det han jeg har kjøpt denne Merlin av. Han har solgt Xizangen sin også desverre. Dét er neste på lista mi,kanskje der det blå utstyret mitt kommer inn:-) Mulig jeg vurderer å selge el bytte bort det røde Paul settet hvis du kjenner noen retrofreaks;-) Send meg på pm evt... Er du på retromtb?
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Men den der er vel eldre enn 95? Syns det er tynnere Downtube og 1" Headset i forhold til min? Vakker uansett. Min er ifølge han jeg kjøpte den av den første til å komme med 1.1/8 Har liksom ikke så peil på Merlin da jeg hengte meg alvorlig opp i Klein da de kom.. Nå er det Klein Merlin GT og Johnsen som gjelder.. Skal jo seff ha en Paganini og en Eisentraut en vakker dag åsså da hehe.. Noen som vet om en kompetent retropsykiater uti der forresten;-)
Du har ikke lyst på en Bontrager Race Lite da? Siste årgang fra Santa Cruz. Den ligger i en kasse hos meg sammen med en del periodegodis som custom 1" Manitou Mars Carbon og en del XTR 950 og litt Pauls og Syncros og King og sånn. Og hjula der selvsagt.
Jeg må med skam å melde si at jeg har ikke lyst på sykler jeg ikke bruker. Så denne er til salgs til noen som vet hva de får.
Bud mottas og interesserte kan få tukle
LarsB
Redigert av larsb; 08/02/201121:55. Rediger grunn: bilde
Re: Retro bygge med Stiv Stål Gaffel
[Re: larsb]
#111096508/02/201121:54
er vi på salgspromo - vel min Ritchey AscentComp med Campagnolo 30 gear! (3/10s) Chorus carbon FB, Record OR cantis (de ekte Record OR bremsene!), Hugi "Red" nav mm er også til salgs... (pris kan selvfølgelig diskuteres)
er vi på salgspromo - vel min Ritchey AscentComp med Campagnolo 30 gear! (3/10s) Chorus carbon FB, Record OR cantis (de ekte Record OR bremsene!), Hugi "Red" nav mm er også til salgs... (pris kan selvfølgelig diskuteres)
Har noe vintage (gammelt skrot) jeg skal kvitte meg med etter hvert. Annonse kommer ila våren, men bare å si fra hvis noen har fetish på sent nittitall.
Litt av utstyret er blitt oppdatert siden bildet ble tatt i 1998.
Har noe vintage (gammelt skrot) jeg skal kvitte meg med etter hvert. Annonse kommer ila våren, men bare å si fra hvis noen har fetish på sent nittitall.
Litt av utstyret er blitt oppdatert siden bildet ble tatt i 1998.
Greit nok det,men dette var ikke i utgpunkt en salgstråd da;-) Send gjerne pm og mail noen bilder til meg heller okey.. Merlin rister av vrede der den står med kun en sort M900 cromo pinne kjørt i seg hehe... Hmm syns nå den Konaen var fin også må jeg si da(uten at Merlin hører det)
-Clint
Hehe den er grei. Du fikk en fin snikreklame der ja;-) No hard feelings jeg bare merket at når først en heiv inn bilde så kom det kjapt et til åsså bare balla det på seg så etter at Merlin i tillegg reagerte så voldsomt som den gjorde så tenkte jeg at vi må stoppe det her hehe.. Men til den Attituden som var i den sjappa du og snikkarboa refererte til,var det en mulig Horizon linearfade el en burgundy blue linearfade? Henholdsvis rosa forfra og blå bakfra og blå rosa og mørkeblå fra siden eller en mere metallic burgunder og mørkeblå? Ble nyskjerrig her gitt..
Skal rote litt i noen kasser og finne frem div retro jeg nå. God kveld Beinharde Einar;-)
Horizon linear fade tror jeg,er ikke sikker. Husken er ikke så god. Yeti-man var vel mekaniker der(eller var det noen andre?),han kan kanskje arrestere meg på fargen,kan jo hende at den var i helt andre farger. Nå husker jeg ikke om sportshuset solgte noen Klein,men hadde flere kompiser som syklet rundt på noen(muligens bestilt fra Oslo?).
Artig med retrobygg! Selv er jeg gira på en Yeti FRO av god gammel årgang.
Jeg vet ikke om dette innlegget er over en viss reklamegrense, men på Sykkeldelisk kom jeg over to bakker med gamle Syncros-stem. Både quill og ahead. For det meste nye, men noen også noen brukte. Om det skulle være av interesse så er dere i alle fall opplyst.
Moderator står fritt til å slette dette innlegget om det ikke er i henhold til reglene.
I was just riding along...
Re: Retro bygge med Stiv Stål Gaffel
[Re: SimonS]
#111147509/02/201120:13
...Yeti-man var vel mekaniker der(eller var det noen andre?),han kan kanskje arrestere meg på fargen,kan jo hende at den var i helt andre farger.
Yeti-man var mekaniker-1 på sportshuset fra sommeren 1991 til jeg slutta i 97. Det var aldri Klein sykler på Sportshuset i den perioden. Tromsøs første Klein bygde jeg da jeg jobbet på Tindloftet/Barske Glæder i 1989. Det var en Klein Pinnacle Elite 17" helt lik denne (ble kjøpt av Krane etter hva jeg husker). I 1997 solgte jeg Klein sykler i Tromsø via Skandinavisk Høyfjellsutstyr. Det er de to eneste tilfellene av salg av Klein over disk i Tromsø som jeg vet om. Jeg flyttet til Oslo i 98, men det er mulig Sportshuset solgte Klein etter 98?
Redigert av Yeti-man; 09/02/201120:16.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Da var det nok bare ei ramme som hang der noen dager kanskje? Kanskje en kunde som skulle få satt på deler? Men det var der jeg så den,men kan ikke si at jeg er 100% sikker på årstall.
Sportshuset har solgt mye rart,men kan ikke huske å ha sett noen ferdige klein sykler der,bortsett fra den ramma der(kanskje jeg må høre med dem?).
Mx sport solgte de siste "klein/trek" her i byen senest i 2008-2009.
Du får høre med Hoffmeister, men jeg tviler på at Sportshuset har solgt Klein, Trek eller GF. Det var/er "noe" historikk mellom "partene". Det var nok en kunderamme.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Ramma på Sportshuset hadde samme farge som den du har i avataren. Den var bare innom på "Norgesturné", og jeg mener det var i 1993 eller '94. Den hadde ikke den store A T T I T U D E logoen langs sidene, men en mer diskret Attitude med løkkeskrift.
Husker godt den Pinnacle'n som Yeti-man refererer til. Hang i vinduet på Barske Glæder med prislappen 19999,-. En kamerat av naboguttene fikk den visst i konfirmasjonsgave. Vet ikke om han solgte den, eller den ble stjålet som de fleste andre Klein'er på den tida.
Har for øvrig en kamerat i Tromsø som sykler på en modernisert/lettet Klein Attitude 1993 med Gator Linear Fade lakk.
Da har vi vel fått det i orden gutta og da fortsetter tråden ang Merlin hvis det er greit hehe.. Klarer en digresjon så lenge det er Klein,men nå er Merlin oppmerksomhets syk her den står. Kommer noen bilder etterhvert her så følg med den som vil. Kult å se at det er mange visninger på tråden så da skal jeg gjøre mitt beste for å ikke rote den til mer enn det jeg har gjort.. Hvis noen har noe retro av andre ting så send meg gjerne pm på det. Vi prates her hilsen Clint Berg...