God dag kjære forum. Mitt første innlegg på "racer". Har av grunner som er uklare for meg selv, og de som kjenner meg, i år meldt meg på "Bergen -Voss". Har skaffet til veie en gammel sykkel med smale dekk og bøyd styre, men der stopper det. Så vi må ta det fra starten tenker jeg.
1. Er sykkelen på bildet rett størrelse til meg? 2. Hvis nei, kan dette justeres med bytting av noen komponenter? 3. Hvis ja på de to forrige, hva med sittestillingen?
Håper noen har tid å komme med litt tips da jeg er helt fersk på dette, og ikke en gang vet hvordan det skal "kjennes ut" når det er rett. Får vondt i håndleddene når jeg ligger "inni bøyen" på styret.
Ser ganske bra ut. Du har den lille bøyen i albuene og setet ser ut som det er i normal posisjon når du har den bøyen i albuene. De fleste som ikke har syklet mye klarer ikke så veldig mye mer agressivitet i sitestillingen som du har. Er du myk i utgangspunktet?
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Sett hoodsa lenger opp på styret. De skal IKKE stå nedover slik, det kan også være uheldig for ryggen. Du burde forøvrig ta et bilde når du sykler, posisjonen har lett for å forandre seg. Er en grunn til at etter vindtunnelltester så drar til til banen for å kjøre kontrollerte drag der. Ting påvirkes når man sitter på sykkelen på en viss watt.
Re: Fersking lurer på sittestilling
[Re: Rask]
#110905605/02/201119:00
når du sitter i bukken og pedalene kl 3 og 9 bør du: -ha plass til 2 fingre mellom albu og kne -fornavet under styret -slippe styret uten å stupe over da skal du være langt på vei
Med tanke på hvor aggressivt eller aerodynamisk du ønsker å sitte så må du bare prøve deg frem på hva ryggen og muskelaturen tåler. Hjelper ikke å sitte kjempe aerodynamisk hvis du stivner fort i beina, fordi du ikke tåler å sitte slik.....
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-